تاریخ انتشار: سه شنبه 1396/12/08 - 09:34
کد خبر: 260080

حق شناس در نشست بررسی طرح توسعه دانشگاه تهران:

۱۶ سال است مردم به خاطر طرح توسعه دانشگاه تهران گرفتار شده‌اند

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران ضمن انتقاد از مسائل و مشکلات پیش آمده برای مردم به واسطه اجرای طرح توسعه دانشگاه تهران گفت:۱۶ سال است که مردم ساکن در خیابان‌های اطراف دانشگاه تهران به خاطر اجرای این طرح گرفتار شده‌اند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشجو، حق شناس عضو شورای شهر تهران امروز در نشست بررسی طرح توسعه دانشگاه تهران که در قالب سلسله نشست‌های "تهران امید دارد" در محل خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار شد، گفت: از تشکل‌های دانشجویی و انجمن‌های علمی که با بررسی کارشناسی و مدلل به موضوع طرح توسعه دانشگاه تهران پرداختند تشکر می‌کنم و انتظار هم از آن‌ها این است که برای گره گشایی از مسائل شهری ورود پیدا کنند و حضور موثر و توسعه گرا داشته باشند.

وی با بیان اینکه از مسئولان دانشگاه تهران این انتظار وجود دارد که در اجرای طرح توسعه این دانشگاه به منافع مردم و شهر توجه کنند، افزود: البته بنابر شناختی که من از مسئولان دانشگاه تهران دارم آن‌ها نیر به خاطر منافع دانشگاه بر روی منافع مردم و شهر پا نمی‌گذارند.

عضو شورای شهر تهران گفت: تلاش ما این است که ماهیت، هویت و بافتی که طی سالیان سال در دانشگاه تهران و اطراف آن شکل گرفته است را حفظ کنیم، چون این بافت تار و پود شهر تهران است.

حق شناس ضمن انتقاد از مسائل و مشکلات پیش آمده برای مردم به واسطه اجرای طرح توسعه دانشگاه تهران، افزود: آدم‌ها و محله‌ها مصالح ساختمانی نیستند که بخواهیم آن‌ها را با بیل جابه جا کنیم، در هر حال مردم در هر محله‌ای که زندگی می‌کنند هزاران خاطره خوب و بد دارند و سزاوار نیست با آن‌ها بد رفتاری شود.

وی از دانشگاه تهران به عنوان نماد مدرنیزاسیون تهران نام برد و افزود: هویت فرهنگی تهران بر محور دانشگاه تهران شکل گرفته است مثلاً تاسیس تئاتر شهر، تالار رودکی، تالار وحدت و میدان آزادی که در امتداد دانشگاه تهران قرار دارد متناسب با طرح احداث دانشگاه تهران بوده است.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه دانشگاه تهران بزرگترین ظرفیت شهری، فرهنگی و آموزشی است، گفت: این دانشگاه با زندگی مردم پیوند خورده است و سرآغاز این پیوند نیز ۱۶ آذر سال ۱۳۳۲ بوده است در واقع در آن روز دانشگاه تهران سه شهید را برخلاف وظایف شکل یافته خود به خاطر منافع کشور تقدیم کرد.

حق شناس تصریح کرد: در زمان انقلاب ۱۵۰۰ مسجد در شهر تهران وجود داشته است، اما سوال این است که چرا روحانیون به جای این مساجد در مسجد دانشگاه تهران مستقر شدند در هر حال وقتی که مردم چنین خاطراتی از دانشگاه تهران دارند پس چرا می‌خواهیم به آن‌ها لطمه بزنیم.

وی خطاب به مسئولان دانشگاه تهران بیان کرد: کجای این کار که ساختمان‌های مردم را بخرید و تخریب کنید و بعد این فضا‌ها به پارکینگ و لانه موش تبدیل شوند توسعه است. ۱۶ سال است که مردم ساکن در خیابان‌های اطراف دانشگاه تهران به خاطر اجرای طرح توسعه این دانشگاه گرفتار شده‌اند واقعاً اگر توان اجرای آن را ندارید مردم را رها کنید.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه دانشگاه تهران یک ظرفیت تکرار نشدنی است که آدم‌های بزرگی مانند امام موسی صدر و حسن روحانی از آن بیرون آمدند و بازرگان و شهید چمران نیز در این دانشگاه بوده اند، افزود: دانشگاه تهران صد‌ها شهید تقدیم کرده است و قطعاً این دانشگاه یک دانشگاه ارزشمند است.

حق شناس با اشاره به اینکه ساختمان‌های قدیمی در شهر‌های اروپایی تا ۳۵۰ سال عمر دارند و این ساختمان‌ها دارای تابلو هستند، اما ما ساختمان‌های قدیمی را دم تیغ گذاشته‌ایم، تصریح کرد: اگر هدف از اجرای طرح توسعه دانشگاه تهران توسعه شرکت‌های دانش بنیان است که این دیگر دانشگاه نیست.

وی افزود: انتظار من از مسئولان دانشگاه تهران که در جلسه حضور دارند این است که پیام ما مبنی بر اینکه اگر امروز پی بردیم کاری اشتباه است دلیلی ندارد آن را ادامه دهیم را به دانشگاه برسانند. معتقدم که دانشگاه تهران می‌تواند منابع موجود را مدیریت کند و وضعیت دانشگاه را بهبود ببخشد.

عضو شورای شهر تهران گفت: دانشگاه تهران برای اجرای طرح توسعه باید به میزان اعتباری که در اختیار داشته کار تملک ساختمان‌های اطراف این دانشگاه را در یک محور انجام می‌داده است نه اینکه در هر سه محور بلوار کشاورز، وصال و کارگر اقدام به تملک املاک مردم و تخریب آن‌ها می‌کرده است.

حق شناس با تاکید بر اینکه دانشگاه تهران با مدیریت منابع نیاز نیست که برای اجرای طرح توسعه به سمت انتشار اوراق مشارکت برود، اظهار کرد: این منطقه به عنوان یکی از مراکز اصلی شهر تهران برای ما مهم است و نمی‌توانیم نسبت به آن بی تفاوت باشیم.

لازم به ذکر است، این نشست با حضور فخاری دیگر عضو شورای شهر تهران، مسئولان و نمایندگان تشکل های دانشجویی و انجمن های علمی دانشگاه تهران و اهالی معترض به اجرای طرح توسعه این دانشگاه برگزار شد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
صحبت های رئیس جمهور شهید در آخرین جلسه هیئت دولت +فیلم
آخرین اخبار از تشییع شهید رئیسی در تهران و شهرستان‌ها
رئیسی متولی بزرگ‌ترین موقوفه جهان اسلام
وداع تبریزی‌ها با رئیس شهید جمهور و یارانش +عکس
سنگ تمام تبریزی‌ها برای خادمان جمهور +فیلم
نحوه فعالیت بانک ها برای فردا چهارشنبه ۲ خرداد اعلام شد
تصاویری از بی‌تابی خواهر شهید رئیسی در منزلش +عکس
محبت پدرانه شهید رئیسی به فرزند شهید +فیلم
برگزاری امتحانات نهایی از «شنبه»
گروسی: احتمال دارد دوباره با ایران به مشکل برسیم
مربیان جدید در باشگاه استقلال مشخص شدند
واکنش دور از انتظار فرانسه به صدور قرار بازداشت برای سران اسرائیل
قدرت‌نمایی یمنی ها با سرنگونی پنجمین پهپاد MQ-۹ آمریکا
اشک های نمایندگان مجلس در سوگ رئیس جمهور شهید +عکس
موحدی کرمانی رییس مجلس خبرگان شد
تصاویر هوایی از تشییع پیکر رئیس‌جمهور و همراهان ایشان در تبریز
اعتراف دشمن به موفقیت شهیدان رئیسی و امیرعبداللهیان
ماجرای زیر سُرم رفتن شهید رئیسی +فیلم
صندلی خالی شهید آل هاشم و شهید رئیسی +عکس
آخرین زیارت شهید رئیسی در حرم امام رضا(ع) +فیلم
هشدار نارنجی هواشناسی برای ۱۷ استان
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top