تاریخ انتشار: شنبه 1396/12/12 - 18:43
کد خبر: 260411

انقلاب اینترنت در حمل‌ونقل جاده‌ای به‌زودی محقق می‌شود

بر خط بران

بر خط بران

ماشین‌های متصل (connected car) نسل جدیدی از اتومبیل‌ها هستند که براساس آن قرار است اینترنت به اندازه سوخت برایشان مهم باشد. این ماشین‌ها معمولا دارای شبکه محلی مجهز به اینترنت هستند که می‌توانند با محیط اطراف‌شان ارتباط برقرار کنند. این تکنولوژی باعث می‌شود راننده مزیت و انتخاب‌های هوشمند مختلفی داشته باشد و از طرفی خطاهای انسانی به حداقل برسد.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ درواقع تا چند سال دیگر به لطف سیستم رانندگی اتوماتیک و ارتباطات هوشمند امنیت در سیستم‌های حمل‌ونقلی روزبه‌روز بیشتر می‌شود. مثلا این تکنولوژی به شما اطلاع می‌دهد آمبولانس در حال نزدیک شدن است، چراغ راهنمایی در حال قرمز شدن است، 500 متر جلوتر جاده در دست ساخت است یا اینکه تا 50 کیلومتر جلوتر هیچ ترافیکی وجود ندارد. همه این اطلاعات یعنی اینکه شما پیش از رسیدن به یک نقطه به همه اتفاقاتی که در آن نقطه افتاده است، اشراف دارید و مطابق آن رانندگی می‌کنید.

به همین دلیل پیش‌بینی بسیاری از تحلیلگران فناوری این است که همان‌طور که تلفن هوشمند توانست دنیای ارتباطات را دگرگون کند، ماشین متصل هم می‌تواند انقلابی بزرگ در صنعت حمل‌ونقل ایجاد کند. این تکنولوژی زیرمجموعه اینترنت اشیا- یکی از سه تکنولوژی بزرگ آینده – است. البته پیش‌بینی‌های دیگر می‌گوید تا سال 2020 تعداد ماشین‌های متصل رشد نزدیک به 19 درصد را تجربه خواهد کرد.‌

مزیت ماشین‌های متصل
موضوع این است که ماشین‌های متصل می‌توانند مسافرت ایمن در سرعت بالا را برای انسان‌ها تضمین کنند. این ضمانت از طریق پیش‌بینی علائم و سیگنال‌های ترافیک، واکنش نشان دادن به تغییر شرایط جاده و جلوگیری از تصادفات با استفاده از درک خطرات در فواصل جلو‌تر امکان‌پذیر می‌شود. به همین دلیل است که گفته می‌شود تمام این پیشرفت‌ها که می‌تواند جان بسیاری از انسان‌ها را حفظ کند، چیزی کمتر از یک انقلاب نیست.‌همان‌طور که پیش از این نیز اشاره شد این خودروها نه‌تنها می‌توانند با یکدیگر بلکه با مراکز کنترل ترافیک و همچنین زیرساخت‌ها و عابران پیاده در اطراف خود ارتباط برقرار کنند. به‌طوری که این ارتباط باعث می‌شود سیستم‌های اطلاعاتی هوشمندی فراهم شود که کاهش ترافیک بهبود سیستم حمل‌و‌نقل را به ارمغان می‌آورد. هر ساله یک درصد تولید ناخالص ملی در دنیا برای از بین بردن ترافیک صرف می‌شود. این در حالی است که نزدیک به پنج درصد آن در کشورهای اروپایی صرف هزینه‌های بهبود حمل‌ونقل می‌شود. در این میان هزینه‌های سوخت، تعمیرات و نگهداری نیز به نسبت زیادی کاهش پیدا می‌کند.‌شرکت چند‌ملیتی زیمنس آلمان پایه‌گذار نخستین سیستم کاملا هوشمند جاده‌‌ای است. با بررسی‌هایی که این شرکت درباره اثرات استفاده از سیستم‌های هوشمند انجام داده است، این سیستم تا 31 درصد در کاهش تلفات جاده‌ای و تا 35 درصد در کاهش تصادفات موثر بوده است. با این حال کار به این آسانی‌ که به نظر می‌رسد، نیست. برای اینکه رویای ماشین‌های متصل در هر شهری به واقعیت تبدیل شود باید زیرساخت‌های بسیاری در شهرها تامین شود. برای مثال اتومبیل‌ها باید بتوانند گزارش‌های لحظه‌ای از موقعیت، سرعت و جهت حرکت‌شان ارسال کنند. در این میان جاده‌ها و زیرساخت‌های مختلف شهری مثل چراغ راهنما باید توانایی برقراری ارتباط با خودروها و تشخیص میزان ترافیک، ارسال پیام‌های پیشنهادی و همچنین اعلام هشدارها را داشته باشند.

همکاری سامسونگ با هارمن برای تولید خودروهای متصل
آینده درخشان خودرو‌های متصل باعث شده است شرکت‌های هارمن و سامسونگ به‌طور مشترک به این حوزه ورود کنند. هارمن با بیش از 5600 اختراع در حوزه‌های کلیدی، ازجمله ایمنی، طراحی، ناوبری، اتصال، شبکه، HMI و موارد دیگر، همچنان در فضای ماشین پیوسته پیشتاز است. این دو شرکت قصد دارند تجربه‌های راننده جدید را بهبود بخشند و ایمنی و امنیت خودرو را افزایش دهند‌. بنا بر اعلام سازمان بهداشت جهانی، آسیب‌های جاده‌ای در میان 10 علت عمده مرگ‌ومیر در سراسر جهان است. به همین دلیل سامسونگ و هارمن با ایجاد نوآوری در هوش مصنوعی (AI)، چشم‌انداز ماشین، تحرک اتوماتیک، محاسبات و ارتباطات با کارایی بالا، ایمنی خودرو و امنیت، با یکدیگر همکاری می‌کنند تا آینده‌ای امن‌تر و هوشمندانه رقم زنند. این دو شرکت اعلام کرده‌‌اند که قرار است روی پیدا کردن و توسعه محصولات و تکنولوژی‌های جدید تمرکز کنند تا ایمنی، ارتباط متقابل و تجربه برتر را برای خودروسازان به ارمغان ‌آورند. آنها در حال همکاری با شرکای کلیدی جهانی هستند و سامسونگ در طیف گسترده‌ای از زمینه‌های فناوری سهم 300 میلیون دلاری صندوق نوآوری خودرو را در اختیار دارد.

اولین سرمایه‌گذاری استـراتـژیک صنـدوق نـوآوری خــودروی سامسونگ در ‌ TTTech رهبر ایمنی عملکرد، شبکه‌های قطعی، سیستم‌های زمان واقعی و ادغام نرم‌افزاریADAS و سیستم‌های خودکار رانندگی است.یکی از مواردی که این دو شرکت روی آن تمرکز دارند، کابین هوشمند است. به‌طوری که اعلام کرده‌‌اند کابین هوشمندشان به‌طور ایمن توانمندی و شخصی‌سازی با برنامه‌های بی‌شماری را دارد.‌ما یک تجربه در حال تغییر با چهار صفحه نمایش و شخصی‌سازی بیشتری نسبت به گذشته ارائه می‌دهیم.

در بخش ورودی، به جای حذف ویژگی‌های برتر، ما آنها را کوچک‌سازی می‌کنیم تا قابلیت‌های بیشتری از سیستم‌های خودرو در قیمت مقرون به صرفه برای همه فراهم کنیم.‌یکی از تجارب HARMAN در ارتباط با فناوری‌های مرتبط با خودرو به‌روز‌رسانی بیش از حد هوا، خدمات ابر و جمع‌آوری داده‌ها همراه با سنسور، دوربین باعث می‌شود یک تجربه کاملا متفاوتی از ADAS ارائه دهد.   در این میان خودروسازان می‌توانند استفاده از داده‌ها‌یی را که از وسایل نقلیه دیگر ارسال می‌شود، به حداکثر برسانند. این اطلاعات جاده‌ای می‌تواند برای هشدار دادن به رانندگان در شرایط مختلف جاده مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top