تاریخ انتشار: شنبه 1396/12/19 - 10:51
کد خبر: 260905

مهدیه جوکار؛

رقص نحس!

رقص نحس!

کسانی که از زنان و دختران برای مفرح کردن جشن های شان استفاده ی ابزاری می‌کنند و تنزل مقام زن را به نظاره می نشینند همان کسانی هستند که جاهلیت اُخری را رقم خواهند زد. نهادهایی که دغدغه ی مسئولینش در حد قلیان های شهربوده و به جای انجام وظیفه هنگام بحران، به سفر می‌روند ،انتظاری هم نیست که در حوزه‌های فرهنگی، عملکرد درستی داشته باشد.

خبرنامه دانشجویان ایران: مهدیه جوکار*// طبیعت خلقت بر آن قرار گرفت تا زن ، تجلی صفات جمال خدا و مرد، تجلی صفات جلال خداوند باشد .زیبایی و ظرافت زنان همواره برای جنس مخالف جذاب بوده و هست.در طول تاریخ کم ندیده‌ایم مردان تن پرستی را که از زن به عنوان یک کالا و ابزار زینتی بهره می‌جسته اند. این در حالیست که منظومه فکری_انسانی اسلام ، زنان را عنصری اثرگذار معرفی می‌کند که فارغ از نگاه‌ های جنسی یک "انسان" بوده و در کارکردهای ظاهرگرایانه خلاصه نمی‌شوند.

در ایران اسلامی که از دیرباز مهد تمدن بوده نیز همواره این نگاه مذموم تلقی میشود.اما امروز چه شده است در کشوری که پایبندی مردم آن به ارزش‌های اسلامی_تاریخی تعریف شده برای زن، موجب انقلاب های بزرگی در طول تاریخ پر افتخار آن شده است، رفتارهایی را شاهد هستیم که با لگد مال کردن شان زن ، همان نگاه های جاهلی و شیءگونه به زن را ترویج می‌دهند.چه شده است در کشوری که دختران آن انقلابی و مادرانِ انقلابی آن دامانی علی اکبر پرور داشته و دارند،این چنین زنان دستمایه به تباهی کشاندن شان خودشان می شوند؟

مگر نه آنکه زهرای مرضیه (س) و زینب کبری(س) الگوی زنان این سرزمین بوده و هستند؟

کسانی که از زنان و دختران برای مفرح کردن جشن های شان استفاده ی ابزاری می‌کنند و تنزل مقام زن را به نظاره می نشینند همان کسانی هستند که جاهلیت اُخری را رقم خواهند زد. نهادهایی که دغدغه ی مسئولینش در حد قلیان های شهربوده و به جای انجام وظیفه هنگام بحران، به سفر می‌روند ،انتظاری هم نیست که در حوزه‌های فرهنگی، عملکرد درستی داشته باشد.

اوج کارکرد مفید برخی مسئولین عوض کردن اسم خیابانهاست .در این تفکر هیچ بعید نیست برای شاد کردن کارگرانی که هفت ماه حقوق نگرفته‌اند ، با حقوق داده نشده شان، برای مسئولین مراسم رقص و آواز در روز ولادت حضرت زهرا(س) برگزار کنند.

به مسئولین توصیه می شود به عرصه هایی که نه تنها در آن تخصص ندارند بلکه تفکراتشان باعث به انحطاط کشیده شدن آن عرصه می شود ورود نکرده و به جای آن ،به انجام درست وظایف محوله شان بپردازند.هم چنین اگر به قبح شکنی مجموعه های تحت نظرشان معتقدند،به جای نظاره ی کامل و تذکر دیرهنگام ، واکنش های به موقع در جمیع عرصه های مثبت را تمرین کنند.

* دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده فنی شریعتی (عضو دفتر تحکیم وحدت)

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو
حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها
بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان
تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top