تاریخ انتشار: یکشنبه 1396/12/20 - 12:30
کد خبر: 261011

نامه جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه لرستان به وزیر علوم

امروز به جای ترویج فرهنگ اسلامی در دانشگاه کار به جایی رسیده که معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان اردوهای مختلط را ترویج می کند و از دست اندرکاران برگزاری اینچنین برنامه هایی شده است و به بهانه های کذایی اردوهای مذهبی و تشکیلاتی را لغو می کند. آقای وزیر امروز به جای انجام کار فرهنگی و حمایت از فرهنگ ایرانی اسلامی کار به جایی رسیده است که دانشگاه لرستان به جولانگاهی برای افرادی سیاست زده تبدیل شده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه لرستان به وزیر علوم پیرامون اقدامات ضد فرهنگی معاونت فرهنگی اجتماعی نامه نوشت.

متن این نامه را در ادامه میخوانید:

وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری؛
جناب آقای دکتر منصور غلامی
سلام علیکم
الَّذِینَ ضَلَّ سَعْیُهُمْ فِی الْحَیَاةِ الدُّنْیَا وَهُمْ یَحْسَبُونَ أَنَّهُمْ یُحْسِنُونَ صُنْعًا (104) أُولَئِکَ الَّذِینَ کَفَرُوا بِآیَاتِ رَبِّهِمْ وَلِقَائِهِ فَحَبِطَتْ أَعْمَالُهُمْ فَلَا نُقِیمُ لَهُمْ یَوْمَ الْقِیَامَةِ وَزْنًا (105)

(آنان) کسانى‏ اند که کوشش‏شان در زندگى دنیا به هدر رفته و خود مى ‏پندارند که کار خوب انجام مى‏ دهند (104) (آرى) آنان کسانى‏ اند که آیات پروردگارشان و لقاى او را انکار کردند در نتیجه اعمالشان تباه گردید و روز قیامت براى آنها (قدر و) ارزشى نخواهیم نهاد (105)  (سوره کهف)

همانطور که می دانید تشکل های دانشجویی یکی از بازوان فرهنگی در دانشگاه ها هستند و همواره مورد الطاف مقام معظم رهبری بوده و هستند؛ در اهمیت تشکل های دانشجویی همین بس که رهبر معظم انقلاب بارها و بارها به وظیفه ی تشکل ها در هدایتگری قشر دانشجو اشاره داشته اند؛ و آنچنان که می دانید یکی از نهادهایی که وظیفه ی حمایت از این مجموعه ها را عهده دار است معاونت فرهنگی دانشگاه ها می باشد، اما امروز در دانشگاه لرستان اینچنین نیست؛ و این فرزندان انقلاب هستند که هر روز با مشکلاتی دست و پنجه نرم می کنند که به تفضیل به محضرتان می رسد؛  امروز به فرزندان انقلاب انگ سیاسی کاری می زنند و فردا به آنها می گویند بروید و هر غلطی می خواهید انجام دهید. آقای وزیر امروز معاونت فرهنگی و اجتماعی که باید پاسدار ارزش ها باشد به جای ترویج ارزشهای اسلامی_ایرانی فیلم ضد اسلامی_ایرانی 300  را محیط دانشگاه اکران می کند.

امروز به جای ترویج فرهنگ اسلامی در دانشگاه کار به جایی رسیده که معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان اردوهای مختلط را ترویج می کند و از دست اندرکاران برگزاری اینچنین برنامه هایی شده است و به بهانه های کذایی اردوهای مذهبی و تشکیلاتی را لغو می کند. آقای وزیر امروز به جای انجام کار فرهنگی و حمایت از فرهنگ ایرانی اسلامی کار به جایی رسیده است که دانشگاه لرستان به جولانگاهی برای افرادی سیاست زده تبدیل شده است.

آقای وزیر امروز به جای حمایت از تشکل های انقلابی به دبیر مجموعه ها توهین می شود که می توان گفت توهین به کل دانشجویان است. جناب وزیر شاید باورتان نشود اما معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان امروز به جای اجرای قوانین دانشگاه فقط و فقط به نظر شخصی خود اکتفا می کند که جای بسی تامل دارد. جناب آقای دکتر غلامی شما خود به خوبی به این موضوع واقف هستید که اهمیت فرهنگ به چه اندازه است، فرهنگی که امام خامنه ای ( مدظله‌العالی) می فرمایند: "بنده به معنای واقعىِ کلمه، احساس نگرانی میکنم و حقیقتاً دغدغه دارم. این دغدغه از آن دغدغه‌هایی است که آدمی به خاطر آن، گاهی ممکن است نصفِ شب هم از خواب بیدار شود و به درگاه پروردگار تضرّع کند.

من چنین دغدغه‌ای دارم"؛ اما ظاهرا بحث فرهنگ در دانشگاه لرستان از نظر مسئولین کمترین ارزش را دارد و اگر این تشکل های دانشجویی نباشند شاید بتوان گفت تمام فعالیت های فرهنگی به اردوهای مختلط و اکران فیلم هایی که شایسته محیط دانشگاه نیستند خلاصه شود. آخر چگونه می شود انتظار داشت شخصی که در دو گروه علمی به عنوان هیئت علمی و مدیرگروه فعالیت می کند و همواره در جلسات خارج از دانشگاه حضور دارد و به عنوان عضو اتاق فکر استانداری استان لرستان و عضو هیئت ممیزه دانشگاه لرستان فعالیت می کند و همچنین به تدریس در حوزه های علمیه  می پردازد به عنوان معاونت فرهنگی و اجتماعی، کار فرهنگی انجام دهد؟! و چه تاسف برانگیز است که علاوه بر این همه، مسئولیتی سنگین به عنوان عضو هیئت نظارت بر تشکل های دانشجویی و نماینده وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دانشگاه را نیز بر عهده داشته باشد.

آقای وزیر شاید این موضوع در سطح کشور تاکنون اتفاق نیافتاده باشد اما به لطف مسئولین فرهنگی دانشگاه این مهم نیز در دانشگاه لرستان اتفاق افتاد؛ آقای وزیر امروز در دانشگاه لرستان بودجه های فرهنگی به جای آنکه به کارپردازی تحویل داده شود مستقیما از طرف معاونت فرهنگی و اجتماعی به افراد خاصی تحویل داده می شود. آقای وزیر امروز این فرزندان انقلابیتان در دانشگاه لرستان از شما خواهان رسیدگی مستقیم در حوزه ی فرهنگ در این دانشگاه هستند؛ حوزه ای که در دانشگاه لرستان از جانب مسئولین مورد بی لطفی واقع شده است و این نهال که تاکنون باید به درختی تنومند تبدیل می شد روز به روز ضعیف تر می شود.

اندیشه مکـن به کارهـا در
بسیار کاندیشه بسیار
بپیچانَد کار کاری که به رویت آید
آسان بگذار ور نتوانی به کاردانان بسپار!

با آرزوی توفیق الهی
مهرداد رحمانی
دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه لرستان

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top