تاریخ انتشار: دوشنبه 1396/12/21 - 09:38
کد خبر: 261075

گزارش روزنامه قانون درباره اتفاقات دیروز دانشگاه امیرکبیر

آنچه معلوم است اینکه حکم 12 نفر از این دانشجویان به حکم‌شان اعتراض زده اند اما هنوز هیچ پاسخی از سوی دادگاه تجدید نظر اعلام نشده است».

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، ظهر دیروز، جمعی از دانشجویان دانشگاه امیرکبیر در صحن این دانشگاه تجمع برگزار کردند و نسبت به احکامی که پس از حوادث دی برای برخی دانشجویان صادر شد، اعتراض کردند. حکم بعضی از این دانشجویان سه سال حبس بوده است.

همچنین دانشجویان در شعارهای خود از دولت و وزارت علوم خواستند که با جدیت بیشتری پیگیر مسائلی که برای دانشجویان پیش آمده، باشند و پرونده های قضایی آن‌ها را حل کنند.یکی از دانشجویان دانشگاه پلی تکنیک درباره درگیری میان دانشجویان در دانشگاه در گفت و گو با «قانون» گفت: «اعتراض ما به بازداشت و حبس 50 دانشجو که از کل دانشگاه های کشور بود. بعضی از این دانشجویان حکم سه سال حبس دانشجویان دانشگاه ها که اغلب آن‌ها دانشجویان دانشگاه تهران بودند، معترض بودیم.

آنچه معلوم است اینکه حکم 12 نفر از این دانشجویان به حکم‌شان اعتراض زده اند اما هنوز هیچ پاسخی از سوی دادگاه تجدید نظر اعلام نشده است» . او در ادامه با بیان اینکه اعتراض آن‌ها در سکوت و مسالمت آمیز برگزار شده بود، ادامه داد:« بچه ها نسبت به حکم‌ها اعتراض داشتند و می خواستند این اعتراض را در سکوت به گوش همه برسانند اما عده ای از بسیجی ها در دانشگاه که با پرچم و بلندگو آماده شده بودند، اعتراض مسالمت آمیز ما را به خشونت کشیدند».

او با اشاره به اینکه بچه ها مقابل دانشگاه پلیمر نشسته بودند و مشغول خواندن بیانیه‌شان بودند، ناگهان مورد حمله قرار گرفتند، افزود: « در این حمله لباس‌های تعدادی از دانشجویان دختر و پسر پاره شد». این در حالی است که سرسنگی، معاون فرهنگی دانشگاه تهران از تلاش جدی این دانشگاه برای آزادی پنج دانشجوی بازداشت شده تا قبل از پایان سال خبر داد و گفت: پرونده این دانشجویان در مرحله بازجویی و بازپرسی قرار دارد و امیدوار هستیم نهادهای امنیتی و قضایی،‌ قبل از شب عید این دانشجویان را آزاد کنند.

دکتر مجید سرسنگی در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن اعلام این خبر در خصوص پرونده دو دانشجوی بازداشتی اخیر خاطرنشان کرد: پریسا رفیعی، از دانشجویان دانشگاه تهران است که حدود دو هفته پیش بازداشت شد و خبری که ما داریم این است که مراحل بازجویی او در حال انجام است و سعی می‌کنیم به زودی با قرار وثیقه آزاد شود. او در ادامه تصریح کرد: مرضیه امیری، دانشجوی دیگر دانشگاه تهران است که روز پنجشنبه در راهپیمایی مقابل وزارت کار بازداشت شد و پیگیر وضعیت او نیز هستیم و با خانواده این دانشجو در تماس هستیم و اگر خبری جدیدی شود، اطلاع رسانی خواهیم کرد.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران اظهار کرد: ما امیدوار هستیم با همکاری نهادهای امنیتی و قضایی این دو دانشجو قبل از شب عید آزاد شده و به کانون خانواده بازگردند. دکتر سرسنگی به آخرین آمار دانشجویان در بازداشت دانشگاه تهران اشاره کرد و گفت: یکی دیگر از دانشجویان دانشگاه تهران در جریان حوادث خیابان پاسداران، گلستان هفتم و غائله‌ای که درویش‌نماها ایجاد کرده بودند، دستگیر شده و پیگیر وضعیت این دانشجو نیز هستیم. وی اظهارکرد: دو دانشجوی دیگر دانشگاه تهران در رابطه با حوادث دی ماه اخیر برای ادای توضیحات احضار شده‌اند و به طور کلی در حال حاضر پنج دانشجوی دانشگاه تهران در بازداشت هستند. دکتر سرسنگی در پایان خاطرنشان کرد: پرونده دانشجویان بازداشتی دانشگاه تهران در مرحله بازجویی و بازپرسی قرار دارد و هنوز به دادگاه احضار نشده‌اند، در واقع این دانشجویان باید توضیحاتی را ارائه دهند و اگر مراجع قضایی صلاح بدانند آن‌ها را به دادگاه احضار می‌کنند. پیش از این طبق اعلام شورای صنفی دانشجویان کشور، پریسا رفیعی، از دانشجویان دانشگاه تهران حدود دو هفته و مرضیه امیری،دیگر دانشجوی دانشگاه تهران از روز پنج‌شنبه، ۱۷ اسفند در بازداشت به سر می‌برند.

منبع: قانون
 

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ارسال ۴۷ پرونده دارای احکام انضباطی اخراج از دانشگاه دانشجویان به وزارت علوم
معرفی ۶ کتاب تحسین شده ازجانب رهبر انقلاب در ویژه برنامه کتاب یک
هدایای عجیب شهردار و استاندار کرمانشاه به قهرمان المپیک/ شکلات خوری و زمینی که ۱۱ صاحب داشت!
تلاش برای تأمین اعتبار خرید گندم برای سال زراعی آتی
تشکیل نشست شورای عالی کار با دستور کار افزایش حق مسکن
چرا طلا و سکه گران شد؟
جهاددانشگاهی اقیانوسی است که می‌شود همه گوهرها را در آن پیدا کرد
کارت اعتبار فرهنگی دانشگاه تهران رونمایی شد
کدام ویتامین کلید درمان میگرن است؟
مقاومت آنتی‌بیوتیکی می‌تواند تا ۲۵ سال آینده ۳۹ میلیون قربانی بگیرد
دادستان تهران: به بیش از ۶ هزار زندانی واجد شرایط مرخصی اعطا می‌شود
نتایج تحقیقات بلغارستان درباره انفجارهای لبنان منتشر شد
وزش باد و گردوخاک تا ۵ روز آینده در شرق و شمال‌شرق
ترافیک در محورهای شمالی کشور سنگین شد
رشد ۷۰۰ هزار تومانی قیمت سکه در هفته‌ای که گذشت
کاروان تیم فوتبال جوانان ایران وارد لائوس شد
روزهای شلوغ آبی پوشان در تابستان؛ نقل و انتقالات استقلال هنوز ادامه دارد
زارعی: چهارمی علیپور در المپیک کمتر از مدال نبود
ترکیب احتمالی پرسپولیس مقابل آلومینیوم، خانه‌تکانی گاریدو مقابل گربه سیاه
سفر رئیس جمهور به نیویورک می‌تواند مقدمه ای بر رفع تحریم‌ها علیه ایران باشد
نخستین حضور رئیس‌ دولت چهاردهم در سازمان ملل
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top