تاریخ انتشار: یکشنبه 1396/12/27 - 12:52
کد خبر: 261583

مدیر کل کمیته امداد استان گلستان:

رویکرد کمیته امداد توانمند سازی مددجویان است

یکی از خدمات ارزنده کمیته امداد استان پرداخت تسهیلات اشتغال است که رویکرد همه ی خدمات این نهاد مقدس به سمت توانمند سازی این عزیزان است مددجویانی که توان کار دارند پس از مشاوره شغلی آموزش های رایگان و حرفه آموزی در زمینه های مختلف با دریافت تسهیلات و نظارت این نهاد برایشان اشتغال ایجاد میشود که در سال ۹۶ برای ۳هزار نفر با پرداخت 60 میلیارد تومان در زمینه های تولید صنایع دستی. دامپروری . کشاورزی .و خدمات و ... شغل ایجاد شده است

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، به نقل از دیده بان ایران، بسیاری از پژوهشگران اجتماعی بر این باورند که کمیته امداد امام خمینی (ره) بازوی اجرایی نظام و دولتمردان در کمک به فقرا و محرومان است. چنانکه امام خمینی (ره) می فرمایند:  "خدمت به محرومین بزرگترین ارزش است " . حال باید دید تا چه حد کمیته امداد توانسته است در راستای اهداف خود حرکت کند. در راستای همین امر با امان الله حسین پور مدیرکل کمیته امداد استان گلستان گفت و گو کردیم.

مشروح گفت و گوی دیده بان ایران با امان الله حسین پور در ذیل آمده است:

- چه تعداد خانواده و چند نفر تحت حمایت کمیته  امداد گلستان هستند؟
تعداد ۴۹ هزار خانوار مستمری بگیر و تعداد ۱۱ هزار خانوار از خدمات موردی مجموعا تعداد ۶۰ هزار خانوار ۱۰۶ هزار نفر  از خدمات کمیته امداد حضرت امام ره در استان گلستان بهره مند هستند.

-عیدی مدد جویان چقدر بوده و چطور پرداخت شد ؟
عیدی مدد جویان عزیز معادل یک ماه پایه مستمری عزیزان بدون افزایش یعنی یک نفره حداقل ۵۳ هزار تومان و پنج نفر و به بالا ۱۰۰ هزار تومان بود که به حساب همه ی خانواده های عزیز تحت حمایت واریز شد.

چقدر وام توانمند سازی به خانواده ها ی تحت پوشش میدهید و در چه بخش هایی ؟
یکی از خدمات ارزنده کمیته امداد استان پرداخت تسهیلات اشتغال است که رویکرد همهی خدمات این نهاد مقدس به سمت توانمند سازی این عزیزان است مددجویانی که توان کار دارند پس از مشاوره شغلی آ موزش های رایگان و حرفه آموزی در زمینه های مختلف با دریافت تسهیلات و نظارت این نهاد برایشان اشتغال ایجاد میشود که در سال ۹۶ برای ۳هزار نفر با پرداخت 60  میلیارد تومان در زمینه های تولید صنایع دستی. دامپروری . کشاورزی .و خدمات و ...  شغل ایجاد شده است.

در حوزه استان گلستان تا کنون چند خانوار توانمند شده اند و برای توانمند ساختن مدد جویان خود چه اقداماتی انجام داده اید ؟
آموزش فنی و حرفه ای - مشاوره شغلی - پرداخت تسهیلات قرض الحسنه اشتغال -نظارت بر اجرای طرحها بازاریابی و کمک به فروش محصولات تولیدی مدد جویان -کاریابی و توسعه ی بیمه های اجتماعی از جمله خدمات این نهاد برای توانمند سازی مدد جویان عزیز می باشد که در دو سال گذشته تعداد ۶ هزار خانواده توانمند شده و خودشان قادر به تامین مایحتاج زندگی خود شده اند و از گردونه حمایت این نهاد خارج شده اند.

- آیا پول مردم که با هدف نیت خیر جمع آوری می شود بدون اطلاع آنان برای کمک به سوریه و یمن فرستاده می شود ؟
تمام کمک های مردم عزیز استان گلستان برای نیازمندان استان در سرفصل های مختلف هزینه می شود و حتی سعی بر این است که کمک مردم در هر شهرستان در همان شهرستان هزینه شود حتی یک ریال از کمک های مردم عزیز از استان خارج نمیشود و صد درصد برای نیازمندان استان هزینه میشود مگر اینکه خیری به نیت خاصی کمک نماید که ما موظف هستیم عین نیت خیرین عزیز اقدام کنیم.

با توجه به افزایش دو برابری بودجه دولتی در سال ۹۶ امداد گلستان چند در صد از این اعتبارات را جذب کرد ؟
به لطف خدا در استان گلستان  هم اعتبارات دولتی نسبت به سال ۹۵ دو برابر افزایش پیدا کرد و کمک های مردم عزیز و سخاوتمند استان دو برابر نسبت به سال گذشته رشد پیدا کرد همچنین تسهیلات قرض الحسنه اشتغال نیز رشد دو برابری نسبت به سال نود و پنج را نشان میدهد که مجموع اعتبارات دولتی و کمک های مردمی و تسهیلات اشتغال بیش از ۳۵۰ میلیارد تومان در این استان هزینه شده است.

- برای ارتقا جایگاه امداد گلستان در بین دیگر استان های کشور جنابعالی چه اقداماتی انجام داده اید و در دست اقدام دارید؟
اقدامات مهمی برای ارتقا عملکرد استان انجام و یا در دست اقدام می باشد که اهم آن عبارتند از ۱- توجه به توسعه ی کمک های مردم عزیز و سخاوتمند که به لطف خدا رشد دو برابری را نشان میدهد بعنوان مثال در حوزه صدقات از رتبه بیست و هشتم کشوری به رتبه ی دوم کشوری و در طرح اکرام ایتام از رتبه بیست و نهم کشوری به ده استان برتر کشور  ارتقا و در حوزه زکات رتبه ی اول کشوری را کسب کرد  ۲-  توجه جدی به اشتغال نیازمندان که در سال نودوپنج با صدو سی و پنج درصد جذب تسیلات اشتغال جزو استان های برتر و در سال جاری تا کنون بیش از سه هزار فرصت شغلی ایجاد شده است  ۳- توجه جدی به آموزش و طرح های دانش بنیان ۴-  ایجاد ساز و کار لازم به منظور مشارکت مردم عزیز سازمان ها و نهاد ها برای ساخت و خرید مسکن و مقاوم سازی مسکن نیازمندان.

آیا جنابعالی در انتخاب معاونین و روسای ادارات شهرستان شایسته گزینی افراد را مد نظر گرفته اید ؟ واین افراد را بر چه مبنایی انتخاب و انتصاب نمودید ؟
به لطف خدا همه ی همکاران محترم کمیته امداد استان از افراد دلسوز و توانمند می باشند لیکن برای پیشبرد اهداف این نهاد مقدس می بایست بهترین ها گزینش و در تیم مدیریتی استفاده شوند رشد دو برابری اعتبار دولتی استان و رشد دوبرابری درآمد های استان همچنین ارتقا شاخص های عملکردی در خیلی از سرفصل ها در طول یک سال   نشان از این دارد که همه ی همکاران در جایجای استان تلاش کرده اند به ویژه مدیران و روسای توانمندی در شهرستان ها بکار گرفته شده اند  یقینا این مسیر برای بهترین خدمت به مددجویان عزیز ادامه پیدا خواهد کرد افراد توانمند تحصیلکرده و دارای ایده های نو . دلسوز و معتقد و عاشق به خدمت به محرومین انتخاب شده یا خواهند شد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top