تاریخ انتشار: سه شنبه 1397/02/18 - 10:39
کد خبر: 265200

جعفر سواعدی

مبنا پول ما باشد

مبنا پول ما باشد

اشاره رهبر انقلاب به جادو بودن سیستم پولی و مالی جهان از مهمترین بخش های این صحبت است که طبق صحبت های دانشمندانی نظیر ریکاردز و کوهن آمریکا توانسته است با معادلاتی آسان و بدون هزینه زیاد جنگ نیمه سختی نظیر جنگ ارزی را بر ایران تحمیل کند.

خبرنامه دانشجویان ایران: جعفر سواعدی*// ایضا رهبر انقلاب در دیداری یک سال قبل از طرح این مسئله الگویی جهت ذخیره ارزش بودن پول هم دیدار با فرماندهان سپاه بیان کرده اند.

(اگر مسئولان و مردم بتوانند اقتصاد مقاومتی را به معنای واقعی محقق و کشور را از جادوی مالی و پولی دشمن خلاص کنند و ارزش و آقایی دلار را در زندگی اقتصادی بشکنند، کشورهای دیگر را نیز نجات داده‌اند و برای آنها الگو خواهند شد)

اشاره رهبر انقلاب به جادو بودن سیستم پولی و مالی جهان از مهمترین بخش های این صحبت است که طبق صحبت های دانشمندانی نظیر ریکاردز و کوهن آمریکا توانسته است با معادلاتی آسان و بدون هزینه زیاد جنگ نیمه سختی نظیر جنگ ارزی را بر ایران تحمیل کند.

راه برون رفت از این بحران هم چند سال است که در اکثر محافل از زبان رهبری گفته می شود و آن هم تحقق اقتصاد مقاومتی ست اقتصادی که بتواند تولید کند و صادر کند، اقتصادی که متکی به دورن خود باشد.

عملا با این سیستم و تئوری اقتصاد مقاومتی می توان از رکود اقتصادی به دلیل رونق در تولید داخلی خارج شد و همچنین نظام اسلامی می تواند به عنوان الگوی اقتصادی موفق برای دیگر کشورها بدل شود.

در صحبت دیگری از امام خمینی آمده است که (اگر چنانچه بانکداری به آن معنایی که در جاهای دیگر هست، رواج پیدا بکند، مردم از صنعت و کار و سایر چیزها باز میمانند، منزل مینشینند و پولشان برایشان کار میکند و حال آنکه پول نباید کار بکند)

صحبت امام ناظر به وجود خطری برای تولید و تحرک و عدم وابستگی اقتصادی در کشور است و آن بانک است. بانکی که رونق اقتصادی را از جامعه می گیرد و فاصله ای طبقاتی را هر روز بیشتر می کند و کارخانه ها را به تعطیلی می کشاند.و کارگر را بیکار می کند.بانکی که حرص و طمع را در دل مردم کاشته است و تبلیغات گسترده اش نرخ سود مردم را به سپردن پول در صندوق اش ترغیب می کند و آنها را از هزینه کردن پولشان در تولید منصرف می کند.

متاسفانه در این 40 سال در  انقلاب با تصویب قوانین متعدد و اعمال نظارت ها هنوز هم نتوانستیم حکم امام مبنی بر حرام بودن کار کردن با پول را محقق کنیم و بانک های ما عملا با پول کار می کنند و سرمایه موجود را خیلی کم در اعمال قرضه الحسنه و تولید هزینه می کنند.

راه نجات بانک ها در دیگر صحبت های امام آمده است که باید سیستم مالی اسلام به سمت تقویت تولید برود و نظام مالی خود را  از ربای موجود برهانیم چرا که ربا جنگ با خداست.

پس در نتیجه راههای برون رفت از بحران امروز و کم کردن اثر جنگ اقتصادی دشمن تحقق اقتصاد مقاومتی و تعدیل نظام بانکی است.

*عضو اسبق انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد واحد اهواز

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top