تاریخ انتشار: یکشنبه 1397/02/23 - 18:02
کد خبر: 265655

دانشجوی کارآفرین باید انتقاد کند

رئیس دانشگاه تهران با بیان اینکه روحیه انتقادی یکی از مشخصه‌های کارآفرینی است، گفت: امروز شما دانش‌آموختگان تغییر جایگاه می‌دهید،بنابراین فهرستی از انتقادات در زمان دانشجویی تهیه کنید تا آن‌ها تکرار نشوند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، محمود نیلی احمدآبادی، رئیس دانشگاه تهران، در سخنانی در مراسم جشن دانش‌آموختگی متمرکز دانشگاه تهران، گفت: خوشحالیم که علی رغم شرایط جوی امروز توانستیم این مراسم را با حضور شما با شکوه برگزار کنیم و از این بابت خدا را شاکریم.

وی سپس با اعلام تبریک هیئت رئیسه دانشگاه تهران به دانش آموختگان، افزود: برای دانشگاه تهران دو مراسم اهمیت ویژه‌ای دارد، یکی مراسم ورود نودانشجویان و دیگری مراسم دانش آموختگان؛ مراسم نو‌دانشجویان یعنی پیوستن جوانان نخبه، با‌ استعداد و با ‌انگیزه به دانشگاه تهران، یعنی خون جدید در رگ دانشگاه و مراسم دانش‌آموختگی یعنی به ثمر رسیدن زحمات و کوشش‌های آن نو دانشجویانی که امروز شاهد آن هستیم.

رئیس دانشگاه تهران تصریح کرد: دانش آموختگان دانشگاه تهران یعنی محصول همه کوشش‌های همکاران من در دانشگاه، پشتیبانی‌های والدین شما و تلاشی که خود شما انجام داده اید. مراسم دانش‌آموختگی یعنی تزریق دانایی و توانایی به جامعه؛ نگاه کنید به موفقیت‌های ایران، اجازه بدهید که وجه مثبت شرایط گذشته و امروز ایران را ببینیم. اگر دانش‌آموختگان دانشگاه تهران را از فعالیت‌ها و دستاوردهای کشور حذف کنید، خیلی چیز زیادی نمی‌ماند.

وی خاطرنشان کرد: البته رخدادها و توسعه کشور مرهون همه جوانان، همه مردم ایران و همه فارغ‌التحصیلان است ولی به دلیل سابقه و عظمت دانشگاه تهران، قطعا نقش دانش‌آموختگان دانشگاه تهران بی بدیل است؛ کافی است تاریخ را مرور کنیم و به جای اینکه لیستی از مشکلات را جلوی خودمان بنویسیم، در کنار آن لیستی از موفقیت ها و دستاوردها را نیز بنویسیم.

وی گفت: یکی از مشخصه‌های جوانان به ویژه دانشجویان، روحیه انتقادی آنها است. هیچ چیز را کامل نمی بینند و همیشه معتقدند یک جای کار کسری دارد؛ بسیار روحیه خوبی است؛ همین موجب می‌شود که من معلم و من استاد بهتر کار کنم، کارمند دانشگاه دقیق تر کار کند و سیاستمدار و مدیر حواسش به انتقادها باشد و سعی کند پاسخ‌گوی این انتقادها باشد؛ این ویژگی بسیار خوب است.

رئیس دانشگاه تهران با بیان اینکه روحیه انتقادی یعنی نقادی منصفانه و منطقی یکی از مشخصه‌های کارآفرینی است، گفت: امروز شما دانش‌آموختگان تغییر جایگاه می‌دهید، ممکن است برخی از شما در جایگاه استادی قرار بگیرید و برخی دیگر در جایگاه یک مدیر، مهندس و یا معلم قرار بگیرید؛ از شما خواهش می‌کنم که فهرستی از انتقاداتی که در زمان دانشجویی و دانش‌آموزی داشتید، تهیه کنید و ببینید چقدر از آن‌ها درست و بجا بوده و سعی کنید در جایگاهی که قرار می‌گیرید آن‌ها را تکرار نکنید.

وی افزود: اگر اشتباهی را دیده‌اید، امروز می‌توانید آن را تکرار نکنید؛ به دیگران نسبت ندهید به کمبود امکانات نسبت ندهید، بدانید که شما امروز مسئول هستید. جوانان دیگر و آینده، همان نگاهی که شما به مدیران و معلمان‌تان داشتید را امروز به شما خواهند داشت.
نیلی احمدآبادی خاطرنشان کرد: دلیل و بهانه مشکلات و کمبود اعتبارات به هیچ وجه نمی‌تواند پاسخ گوی ضعف ما باشد پس اگر هر کدام از ما سعی کنیم آنچه را که نمی‌پسندیدیم را در نظر داشته باشیم و امروز به گونه‌ای عمل کنیم که دیگران بپسندند، قطعا کشور در جهت صلاح و صحیح پیش خواهد رفت.

وی افزود: کشور قطعا مشکلاتی دارد، خیلی از شما می‌گویید کار ندارید، البته می‌دانم که خیلی از دانشجویان ما به صورت پاره‌وقت مشغول کار هستند اما امیدوارم با روحیه و توانایی‌ای که شما دارید بتوانید کشور را بهتر از آنچه نسل فعلی و گذشته ساخته، بسازید.

رئیس دانشگاه تهران با تأکید بر اینکه دانش‌آموختگان یکی از مهم‌ترین سرمایه‌های هر دانشگاهی هستند، تصریح کرد: اگر سایت دانشگاه‌های دنیا را باز کنید در کنار اطلاعات کلی، اطلاعات دانش آموختگان برتر آن دانشگاه نیز هست یعنی یکی از معیارهای برتر بودن در دنیا، کیفیت و جایگاه دانش‌آموختگان آن دانشگاه است.

وی افزود: اگر تا امروز در اینترنت جستجو نکردید، امروز بروید جستجو کنید، ببنید نام چه کسانی را به عنوان دانش‌آموختگان دانشگاه تهران می‌آورد، کسانی که بسیاری از آن‌ها نه تنها چهره‌های ملی هستند، بلکه چهره های جهانی هستند. امروز دانشگاه تهران یک برند ملی نیست، یک نهاد جهانی است. زمانی دانشگاه تهران را فقط به دانشجویان بورسیه دانشگاه و معدود فارغ التحصیلانی می شناختند؛ امروز دانشگاه تهران را به کارآفرینان سطح ملی و جهانی می شناسند پس شما در سطح جهان شناخته شده‌اید و باید در طراز جهان عمل کنید و من مطمئنم این کار را خواهید کرد.

وی تأکید کرد: ما در دانشگاه تهران می‌خواهیم از شما اطلاعات بگیریم که دانشگاه تهران در زمانی که شما دانشجو بودید، چگونه عمل کرد، چگونه برنامه‌های آموزش اش اجرا شد و چگونه اساتید و کارمندانش عمل کردند، فضاها و امکاناتش چگونه بود. این اطلاعات شما‌، سرمایه ما برای ارتقا دانشگاه تهران خواهد بود لذا تقاضا دارم که این ارتباط‌تان را با دانشگاه تهران هر چه بیشتر حفظ و قوی کنید و دانشگاه تهران را از این اطلاعات ارزشمند محروم نکنید.

وی افزود: فرزندان شما، دانشجویان این دانشگاه خواهند بود، پس بیایید، دانشگاهی بهتر و سربلندتر برای فرزندان این مرز و بوم بسازیم.

بر اساس این گزارش، مجید سرسنگی معاون فرهنگی دانشگاه تهران نیز در این مراسم، گفت: خوشحالیم که در سایه تاییدات الهی و با عنایاتی که رئیس و هیئت رئیسه محترم دانشگاه داشتند، امسال برای دومین بار توانستیم جشن متمرکز دانش آموختگی دانشگاه تهران را برگزار کنیم.

وی افزود: دانش آموخته دانشگاه تهران بودن افتخار بزرگی است اما افتخار کاملی نیست؛ این افتخار وقتی کامل می‌شود که شما در جامعه با دستان پر‌توان خودتان بتوانید به عنوان نماینده دانشگاه تهران تاثیر‌گذار باشید و آینده کشور به نام و دستان شما رقم بخورد که من مطمئنم بخش عمده‌ای از دانش آموختگان دانشگاه تهران چنین نقشی را در آینده به عهده خواهند گرفت.

سرسنگی گفت: اولین نشست ستاد برگزاری این جشن حدود 5 ماه پیش برگزار شد و از آن زمان تا‌کنون، همکاران من در تلاش بوده‌اند که امروز، یک روز خوب و به یاد ماندنی برای شما باشد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو
حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها
بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان
تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top