تاریخ انتشار: دوشنبه 1397/02/31 - 07:44
کد خبر: 266439

کله پاچه کمیاب شد

رئیس اتحادیه طباخان کله، پاچه و سیرابی افزود: اگر وارداتی در میان نباشد به دلیل کمبود کالا و افزایش سه برابری تقاضا در ماه رمضان این قیمت به ۱۱۰ هزار تومان افزایش خواهد یافت.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از افکارنیوز، حسین رواسی با بیان این که کله و پاچه از جمله غذاهای سنتی ایران و همینطور از قدمت بسیار بالای در کشور برخوردار است گفت: مردم با توجه به اینکه کله و پارچه یک غذای سالم و پر انرژی محسوب می‌شود علاوه بر روزهای عادی سال در ماه مبارک رمضاناستقبال بیشتری از خرید و مصرف کله و پاچه نشان می دهند.

رئیس اتحادیه طباخان کله، پاچه و سیرابی گفت: اتحادیه شهریورماه سال 1395 حداکثر قیمت هر دست کله و پارچه برای واحدهای ممتاز کله پزی را 55 هزار تومان اعلام کرد.

وی در ادامه افزود: قیمت این کالا در سال 1396 به رغم افزایش هزینه های جانبی همچون آب، برق، گاز، مزدکارگر، بیمه، مالیات، اجاره مغازه و بسیاری موارد دیگر به جهت رفاه حال مصرف کنندگان بدون تغییر باقی ماند و جالب تر اینکه حتی این نرخ در ماه رمضان سال گذشته نیز افزایش پیدا نکرد.

رواسی تصریح کرد: پس از ماه مبارک رمضان یعنی 24 تیرماه سال 1396 سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان از اتحادیه خواست به دلیل اینکه کله و پارچه یک کالای رقابتی است اتحادیه نباید در خصوص قیمت گذاری این کالا مداخله کند.

وی در ادامه با بیان اینکه کالای رقابتی زمانی معنا ومفهوم پیدا می کند که عرضه بیش از تقاضا باشد، گفت: در حال حاضر عرضه به شدت از تقاضا کمتر است بنابراین عدم دخالت اتحادیه در نرخ گذاری واحدها موجب گرانی این کالا در بازار خواهدشد.

رئیس اتحادیه طباخان کله، پاچه و سیرابی افزود: اتحادیه بنا به خواست سازمان حمایت تصمیم مورد نظر (منع قیمت گذاری) را در همان زمان به آگاهی تمامی واحدهای صنفی کله پزی رساند.

وی تصریح کرد: پس از گذشته چند هفته بازرسان اتحادیه گزارش دادند هر دست کله و پارچه در واحدهای صنفی به قیمت 70 تا 75 هزار تومان به فروش می رسد.

رواسی گفت: نرخ کله و پاچه در کشتارگاه ها به دنبال افزایش قیمت فروش این کالا در واحدهایکله پزی ماهانه سه تا پنج هزار تومان گران شد به نحوی که در حال حاضر کالای مزبور در واحدهای کشتارگاهی بین 50 تا 60 هزار تومان به طباخان عرضه می شود.

وی افزود: فروش در طباخی ها به دلیل کمبود و گرانی کله و پاچه و همینطور رشد هزینه های جانبی به شدت کاهش یافته است.

رئیس اتحادیه طباخان کله، پاچه و سیرابی اظهارداشت: هم اکنون تامین کله و پاچه به دنبال کاهش کشتار گوسفند، واردات گوشت و صادرات دام زنده از جمله مشکلات بزرگ واحدهای صنفی در این حوزه است.

وی گفت: قیمت کله و پاچه در ماه مبارک رمضان درصورت واردات این کالا افزایش پیدا نخواهد کرد.

رواسی با بیان اینکه در حال حاضر قیمت هر دست کله و پاچه 85 هزار تومان است، افزود: اگر وارداتی در میان نباشد به دلیل کمبود کالا و افزایش سه برابری تقاضا در ماه رمضان این قیمت به 110 هزار تومان افزایش خواهد یافت.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top