تاریخ انتشار: چهارشنبه 1397/03/02 - 11:29
کد خبر: 266715

قابلیت مرورگر خود را افزایش دهید؛

۱۰ «افزونه» کاربردی فایرفاکس برای دانشجویان +دانلود

در کنار آپدیت‌ مروگرها با نصب افزونه‌ها می‌توانید امکانات بسیار کاربردی به مرورگر خود اضافه کرده و امنیت اطلاعات نیز افزایش دهید که در این گزارش ۱۰ افزونه کاربردی فایرفاکس معرفی شده است.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ امروزه تقریبا اینترنت در همه امور زندگی انسان‌ها به ویژه دانشجویان رسوخ کرده و در کنار شبکه‌های مجازی مروگرها پرمصرف‌ترین اپلیکیشن‌های اینترنت محسوب می‌شوند، از گشت و گذار در سایت‌ دانشگاه گرفته تا جستجو و دانلود مقاله‌های علمی، جزوات درسی و... که می‌توانGoogle Chrome ، Firefox، Safari و Opera را شاخص‌ترین مرورگرها در جهان به حساب آورد.

افزونه‌ها برنامه‌هایی هستند که قابلیت مرورگرها را تا حد زیادی افزایش می‌دهند. به گونه‌ای که با انتخاب صحیح افزونه‌ها می‌توانید امکانات بسیار کاربردی و جالبی را به مرورگر وب خود اضافه کرده و امنیت اطلاعات خود را نیز افزایش دهید. پیش‌تر 10 افزونه مفید و پرکاربرد Google Chrome معرفی شد و در این گزارش 10 افزونه مفید و پرکاربرد ویژه مرورگر موزیلا فایر فاکس به شما معرفی می‌شود که در صورت تمایل به دانلود کافی است روی تصویر آن کلیک کنید.

Adblock Plus
اگر شما هم از آن دسته افراد هستید که تبلیغات سایت‌های مختلف حین وبگردی آزارتان می‌دهد پیشنهاد می‌کنیم این افزونه را نصب کنید. Adblock Plus با مسدود کردن تبلیغات آزاردهنده شما را از شر آن‌ها خلاص می‌کند.

CoolPreviews
احتمالا برای شما هم پیش آمده که در بخواهید از طریق لینک موجود در سایتی به صفحه دیگری برای پیدا کردن محتوای مورد نظر خود بگردید اما شک داشته باشید که صفحه جدید موارد دلخواه شما را در خود گنجانده است یا نه، با نصب این افزونه هر بار که مکان نما ماوس را روی لینک مورد نظر ببرید و چند ثانیه نگه دارید، پنجره کوچکی باز می‌شود که محتویات لینک را نشان می‌دهد، خواه صفحه تمام متن و یا عکس باشدو یا ویدئوو صوت.

Dr.web anti virus link checker
یکی از نگرانی‌ها در حوزه وب گردی و دانلود فایل‌های مختلف ارائه ویروس به همراه فایل‌ها از سوی مدیران سایت‌هاست، با نصب این افزونه می‌توانید هر لینکی را قبل از دانلود از لحاظ ویروسی بودن چک کنید.

CleanupTabs
اگر از باز بودن بیش از حد تب‌های مختلف خسته شده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم CleanUpTabs را نصب کنید، به کمک این افزونه حداکثر تعداد زبانه‌ها را تعیین کنید تا افزونه در زمانی که تعداد تی‌ها از حد معین بیشتر شد به طور خودکار زبانه‌های استفاده نشده را ببندد.

TinEye Reverse Image Search
احتمالا شما هم این موضوع را تجربه کرده‌اید که در سایتی عکسی را دیده‌اید اما رزولوشن آن پایین بوده و یا سایز آن کوچک است و شما به دنبال نمونه بهتری از آن هستید. برای این کار فقط کافیست افزونه TinEye Reverse Image Search  را نصب کنید و سپس با راست کلیک کردن بروی عکس گزینه Search Image on Tineye را انتخاب کنید.

BlockSite
همان طور که از نام آن پیداست این افزونه سایت‌هایی که در لیست آن وجود دارد را مسدود می‌کند، البته هر زمان که بخواهید می‌توانید این محدودیت را بردارید.

MetaCert
یکی از نگرانی‌های والدین ورود فرزندانشان به سایت‌های مستهجن است یکی از راه حل‌های ساده برطرف کردن این موضوع نصب MetaCert است، زیا این افزونه یکی از بهترین گزینه‌ها در مسدود کردن سایت‌های پورنوگرافی است. این افزونه بیش از 700 میلیون صفحه پورنوگرافی را فیلتر کرده و اجازه دسترسی به آنها را نمی‌دهد. و همچنین می توان به لیست آن نیز اضافه کرد.

Tap Translate
بسیاری از مقالات علمی و کتب رفرنس در دنیا به زبان انگلیسی ترجمه شده‌اند و شما برای مطالعه آن یا باید به صورت کامل به این زبان مسلط باشید و یا اینکه یک فرهنگ لغت یا همان دیکشنری کنار خود داشته باشید تا معنی لغاتی که بلد نیستید را در آن پیدا کنید. اما Tap Translate این کار را برای شما بسیار آسان کرده، کافی است این افزونه را نصب کنید و متن یا لغت مورد نظرتان را انتخاب کنید و سپس منوی مرورگر را باز کرده و گزینه‌ی Translate را انتخاب کنید تا ترجمه‌ مورد نظر ارائه شود.

url fixer
بعضی اوقات پیش می‌آید که کاربران عجله دارند و آدرس را اشتباه تایپ می‌کنند مثلا به جایiusnews.ir را iusnews.ir.ir تایپ می‌کنند، این افزونه این مشکل را برطرف می‌کنند و وقتی که آدرس را اشتباه تایپ کنید به شما کمک می‌کند.

Imagus
در بسیاری از سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی تصاویر کوچکی برای کاربران نمایش داده شود و اگر شخصی مایل بود آن تصاویر را در سایز بزرگتری ببیند باید روی تک تک تصاویر به صورت جداگانه کلیک کند، افزونه Imagus این مشکل را حل کرده است. با این افزونه می‌توانید تصاویر را به صورت بزرگ و بدون نیاز به کلیک و باز کردن صفحات وب جدید ببینید.

همچنین قابلیت‌هایی مانند ذخیره و چرخش تصاویر نیز از دیگر امکاناتی است که این افزونه در اختیار شما قرار می‌دهد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
دارایی‌های بزرگترین بانک آمریکایی در این کشور مسدود شد
۲ کمین بزرگ حزب‌الله لبنان علیه نظامیان اسرائیلی
هشدار وزارت بهداشت درباره سیگارهای الکترونیک
بازداشت ۴ کنکوری متخلف
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top