تاریخ انتشار: دوشنبه 1397/03/07 - 08:27
کد خبر: 267211

بحران بی‌سابقه سیاسی در ایتالیا

جوزپه کونته، نخست وزیر انتصابی ایتالیا ماموریت تشکیل دولت از سوی رئیس جمهوری را رد و بدین ترتیب بحران سیاسی در این کشور تشدید شد تا جایی که سخن از انتخابات دوباره برای خروج از بن بست سیاسی شده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایرنا، پس از گذشت حدود سه ماه از انتخابات پارلمانی در ایتالیا، بن بست سیاسی ناشی از عدم توافق میان احزاب، این کشور را به سوی یک بحران بی سابقه سیاسی سوق داده تا جایی که کونته که روز چهارشنبه ماموریت تشکیل دولت را از 'سرجو ماتارلا ' رئیس جمهوری دریافت کرده بود، دیشب پس از دیدار با وی این ماموریت را رد کرد.

کونته پس از دیدار با رئیس جمهوری و رد ماموریت تشکیل دولت، اعلام کرد: من نهایت تلاش خود را برای انجام این وظیفه کردم و می توانم تضمین کنم که تلاش خود را در یک فضای همکاری با نمایندگان نیروهای سیاسی انجام دادم.

وی سپس از رئیس جمهوری و از رهبران سیاسی حزب 'اتحاد' و جنبش 5 ستاره که وی را به عنوان نخست وزیر دولت به رئیس جمهوری معرفی کرده بودند، تشکر کرد.

بر اساس این گزارش ، گفته می شود که استفاده از حق وتو از سوی رئیس جمهوری برای رد 'پائولو ساوونا' به عنوان وزیر اقتصاد، فردی که بخاطر مواضع ضد اروپایی و ضد یورویی مورد مشاجره قرار دارد، سبب شد که کونته نیز ماموریت تشکیل دولت را رد کند. این در حالی که ساوونا مورد تائید رهبران سیاسی حزب اتحاد و 5 ستاره بود ولی این زورآزمایی مانع تشکیل دولت شد.

کونته' حقوقدان و استاد دانشگاه فلورانس، چهارشنبه شب و پس از گذشت 80 روز از برگزاری انتخابات پارلمانی و رایزنی های متعدد رئیس جمهوری با احزاب و شخصیت ها، مامور تشکیل دولت شد.

در انتخابات 4 مارس گذشته، حزب اتحاد موفق به کسب تنها 17 درصد از آرا در قالب ائتلاف راست گرایان میانه شده بود. ائتلاف راست گرایان میانه شامل حزب 'فورتسا ایتالیا ' متعلق به 'سیلویو برلوسکونی'، حزب 'اتحاد' و حزب 'برادران ایتالیا' مجموعا 37 درصد آرا را بدست آورده بود. در حالی که میان احزاب، جنبش پنج ستاره به رهبری 'لوئیجی دی مایو' با کسب 32.5 درصد آراء برای مجلس نمایندگان و 32.1 درصد برای سنا، بیشترین آراء را به خود اختصاص داد.

ائتلاف راست میانه به ریاست 'متئو سالوینی' طی انتخابات 36 درصد آرا برای مجلس نمایندگان و 37.48 درصد برای سنا بدست آورد و ائتلاف چپگرای میانه به ریاست 'متئو رنتزی' 23.03 درصد آراء برای مجلس نمایندگان و 23.10 درصد برای سنا را کسب کرد و در نهایت هیچ یک از احزاب و ائتلاف های سیاسی موفق به کسب حد نصاب لازم برای تشکیل دولت نشد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top