تاریخ انتشار: شنبه 1397/03/12 - 13:03
کد خبر: 267781

صاعقه جان جوان اسدآبادی را گرفت

مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان گفت: رعد و برق همراه با بارش پراکنده باران عصر جمعه یک کشته برجا گذاشته است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تابناک، علیمردان طالبی روز شنبه گفت: یک جوان 22 ساله ساکن روستای حسام آباد از توابع شهرستان اسدآباد بر اثر برخورد رعد و برق جان خود را از دست داد.

وی اضافه کرد: با وجود توصیه ها و هشدارهای مدیریت بحران برای حضور نیافتن در ارتفاعات و فضای باز بی توجهی به این موضوع موجب مرگ چند تن در یک و نیم ماه گذشته شده است.

وی ادامه داد: آذرخش جان 2 برادر موتورسوار را هنگام گشت زنی روی زمین کشاورزی در روستای هموسی از توابع بخش خزل نهاوند گرفت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان گفت: همچنین 2 شهروند پیرمرد 70 ساله در روستای بوجان و جوان 24 ساله در روستای قلعه نو تویسرکان بر اثر برخورد رعد و برق جان باختند.

طالبی از شهروندان خواست در زمان وقوع طوفان و رعد و برق از حضور در فضاهای باز، زیر درختان و حضور در ارتفاعات و مناطق کوهستانی بپرهیزند.

وی تاکید کرد: چنانچه شهروندان هنگام بروز رعد برق در داخل وسیله نقلیه هستند بهتر است خودرو را در یک مکان امن متوقف کرده و از آن خارج نشوند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان توصیه کرد: شهروندان بهتر است در این مواقع از منزل خارج نشوند و تا پایان نیافتن این وضعیت از تردد غیر‌ضروری پرهیز کنند.

طالبی با تاکید بر قرار گرفتن در فضای مسقف هنگام بروز طوفان و رعد و برق ادامه داد: مردم از حضور در فضاهای باز گردشی و تفریحی خودداری کنند.

وی خواستار دوری از مجاورت لوله ها و تیرک های فلزی، ساختمان‌های در حال ساخت، تابلوهای مستقر در سطح شهر، تیرهای برق و کابل‌های فشار قوی شد.

وی گفت: چنانچه هنگام شنا کردن هستید باید به سرعت از داخل استخر خارج شوید همچنین توصیه می شود هنگام بروز رعد و برق استحمام نکنید.

وی استفاده نکردن از تلفن همراه و تلفن بی سیم هنگام وقوع رعد و برق، خارج کردن پریز وسایل برقی از برق، پناه نگرفتن در آلونک های با ظرفیت یک نفر، نزدیک نشدن به وسایل فلزی را مورد تاکید قرار داد.

طالبی ادامه داد: به هیچ وجه هنگام بروز رعد و برق نباید بر روی زمین دراز کشید بلکه به صورت چمباتمه قرار گرفته و سر و گوش ها را با استفاده از دست محافظت کرد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو
حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها
بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان
تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top