تاریخ انتشار: جمعه 1397/03/18 - 14:56
کد خبر: 268300

حجت‌الاسلام رئیسی: آزادی قدس را بسیار نزدیک می‌بینیم

تولیت آستان قدس رضوی (ع) و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: پیروزی انقلاب اسلامی نقطه عطفی برای مردم فلسطین بود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز جمعه در جمع راهپیمایان تبریزی روز جهانی قدس گفت: مردم تبریز و آذربایجان امروز در خیابان‌ها خروششان را علیه مستکبران و آمریکا و رژیم صهیونیستی و حمایتشان را از مردم فلسطین اعلام کردند.

وی گفت: پیروزی انقلاب اسلامی نقطه عطفی برای مردم فلسطین بود. حرکتی که قبل از انقلاب ناسیونالیستی و عربی بود و با انقلاب اسلامی به یک حرکت اسلامی تبدیل شد.

وی با بیان اینکه مردم مسلمان منطقه به برکت انقلاب و به تبعیت از راه امام و خون شهدا می‌خواهند مسلمان زندگی کنند، گفت: مردم هیچ‌گاه اجازه ایجاد بی‌ثباتی در منطقه نخواهند داد.

وی افزود: ما آزدای قدس را بسیار نزدیک می‌بینیم در حالیکه شاید برخی‌ها دیر بپندارند. آنان که دم از دموکراسی می‌زنند چرا هر فلسطینی برابر با یک رأی را قبول ندارند؟ مگر شما مدعی حقوق بشر نیستید؟ اگرچه ما معتقدیم شما بزرگترین ناقضان حقوق بشر و جانیان جهانی هستید.

تولیت استان قدس رضوی با بیان اینکه به عنوان یک طلبه از فهم و حضور با معنای مردم تبریز در خیابان‌ها قدردانی می‌کنم، افزود: از قرن‌ها پیش نام امام رضا(ع) برای مردم با تعصب آذربایجان، ویژه بوده است.

وی ادامه داد: ارادت مردم آذربایجان به امام هشتم یک اراده ریشه‌دار است و از اینکه در روز قدس در جمع مردم تبریز هستم شاکر پروردگار هستم و امیدوارم لایق عزت‌، اقتدار و عرق ریختن‌های مومنان باشم.

رئیسی به طرح رهبر انقلاب برای رأی گیری از مردم فلسطین جهت تعیین سرنوشت خود اشاره کرد و افزود: ایران اسلامی در منطقه عامل ثبات بوده و اگر ایران با حرکت مستشاران مقابل جانیان داعشی نبود وضعیت منطقه چگونه بود؟

رئیسی با بیان اینکه مردم ایران اسلامی می‌خواهند اسلامی زندگی کنند و به آمریکا اجازه نخواهند داد با ثبات و امنیت ایران بازی کنند، گفت: ما آزادی قدس را بسیار نزدیک می‌بینیم.

هیچ اعتمادی به آمریکا و اسرائیل نیست
رئیسی با بیان اینکه هیچ اعتمادی به آمریکا و اسرائیل نیست، گفت: این در تجربه تاریخی فلسطین هویداست. امروز رئیس‌جمهور آمریکا معامله قرن راه انداخته است و حرفش این است که صحرای سینا را برای تشکیل یک شهر و یک کشور فلسطینی انتخاب کردیم ولو با تجاوز به خاک و تعرص به مردم باشد.

وی با اشاره به اینکه تصور ترامپ این است که موضوع اسرائیل محو گردد، گفت: چنانچه ترامپ یک نگاه به طرح‌های قبلی آمریکا و اروپا بکند خواهد دید که این طرح‌ها با شکست مواجه شده‌اند.

وی بیان داشت: به رئیس جمهور آمریکا باید گفت برای حیات آل سعود با انگلیس معامله کردید و امروز هم در قالب آل سلمان می‌خواهید معامله کنید.

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: در پشت پرده این معامله حفظ نظام شکست خورده و ایجاد تغییر در منطقه است، زهی خیال باطل! آرمان‌های فلسطین دور میز مذاکره رقم نمی‌خورد و فقط مسیر استقامت و مبارزه است که می‌تواند آنان را به آزادی برساند؛ برای نمونه جریان سازش فرارداد کمپ دیوید را امضا کرد و تمام هزینه‌ها را این جریان پرداخت کرد اما اسرائیل به هیچکدام از تعهداتش عمل نکرد.

تاریخ ۷۰ ساله فلسطین را باید خواند
رئیسی همچنین با بیان اینکه تاریخ ۷۰ ساله فلسطین را باید خواند، گفت: فلسطین یک تاریخ ۷۰ ساله دارد و باید آن تاریخ را خواند و به ظلم در حق این مردم پی برد.

وی خاطرنشان کرد: آل‌سعود در شکل آل‌سلمان می‌خواهد پشت این طرح، معامله عربی را انداخته و حاکیت متزلزل خود را حفظ کرده تا با این کار تحول در منطقه ایجاد کند.

تولیت آستان قدس رضوی(ع) افزود: جریان فلسطین توسط مردم به ستوه آمده از ظلم رقم خورد و این تاریخ قابل توجه است. پیروزی انقلاب اسلامی نقطه عطفی بر مبارزات فلسطینیان بود چراکه قبل از انقلاب یک حرکت ناسیونالیستی مطرح بود.

رئیسی افزود: مکتب سیاسی امام راحل نجات‌بخش مستضعفان است. نجات محرومان و مظلومان سیاست اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی است و جلوه آن روز قدس است.

وی ابراز داشت: در مکتب امام نجات مظلومان از دست ستمگران نماد آرمان اسلامی است. قبل از پیروزی انقلاب ما شاهد جنگ‌های ۱۹۶۷تا ۱۹۷۳ بودیم که کشورهای عربی در هر جنگی شکست خوردند اما با هویت جدید اسلامی بعد از انقلاب شاهد پیروزی در جنگ ۳۳ روزه و هشت روزه بودیم علیه رژیم صهیونیستی بودیم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top