تاریخ انتشار: دوشنبه 1397/04/11 - 12:39
کد خبر: 271288

برنامه نهاد رهبری در دانشگاه‌ها در فصل تابستان

در تابستان امسال مجموعه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برنامه مدونی جهت دوره‌های آموزشی ویژه دانشجویان سراسر کشور خواهد داشت که ۱۰۰ نفر از دانشجویان این استان نیز در این دوره‌ها شرکت خواهند کرد.

خبرنامه دانشجویان ایران: حجت‌الاسلام‌ مصطفی رستمی معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در دیدار با مسئولین دانشگاه و دفاتر نهاد رهبری و اساتید هیأت علمی استان بوشهر گفت: در جنگ روانی دشمن نقاط قوت را مورد هدف قرار داده تا بتواند آن را به‌عنوان نقاط ضعف ارایه داده و از همان نقاط قوت آسیب را به کشور تحمیل نماید.

وی تصریح کرد: فضاهای اقتصادی و سیاسی سختی‌های خودش را به همراه دارد و در جنگ اقتصادی غلبه پیدا کردن با کسانی است که اهل تدبیر، تلاش و همت بزرگ باشند.

معاون فرهنگی سیاسی نهاد گفت: اما جنگ روانی، جنگ و جبهه سخت‌تر است که در حال حاضر بر کشور ما تحمیل‌ شده است و به فرمایش مقام معظم رهبری دشمن در این جنگ روانی، انسان‌ها را به احساس یأس و ناامیدی و بن‌بست می‌کشاند و در این احساس ناامیدی کار خودش را انجام می‌دهد.

حجت‌الاسلام‌ رستمی با بیان ترجمه آیات اولیه سوره مبارکه احزاب که صحنه‌ای را برای مؤمنان ترسیم می‌کند که قرآن برای همه است و کتاب هدایت برای همه انسان‌ها و نیز سخت‌ترین صحنه‌هایی است که بر مؤمنان در جنگ احزاب گذشته است، افزود: آنجا بود که مؤمنان امتحان سختی شدند و به تزلزل افتادند و در مقابل سخن منافقان که می‌گفتند: «خداوند ما را سرکارمان گذاشته و گول خوردیم که وعده‌های خدا را باور کردیم» و نیز این‌چنین صف‌آرایی دشمنان را دیدند، عکس‌العمل نشان داده و گفتند: خدا و پیامبر به ما وعده حق داده و هر دو راست‌گو هستند، اینجا بود که خداوند می‌فرماید: «بعضی از مؤمنان نسبت به پیمان الهی که بسته‌اند صادق‌اند و بعضی‌ها جانشان را تقدیم کرده‌اند و بعضی هم منتظرند ولی سر عهدشان هستند.»

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در صحنه جنگ روانی، اقتصادی، سیاسی هر چه صحنه جنگ سخت‌تر شود گوهر ایمان مشخص‌تر می‌شود، در این صحنه‌ها آرایش و تزویر دشمن به صورتی است که می‌تواند صحنه کاملاً برده را به باخت تبدیل کند.

حجت‌الاسلام‌ رستمی اظهار داشت: صحنه جنگ روانی به‌ویژه استفاده از فرصت‌ها و ابزارهایی است که باور و اراده انسان‌ها و امید آنان را هدف می‌گیرد که در این صحنه‌ها، انسان‌های قوی موردنیاز است.

معاون فرهنگی سیاسی نهاد گفت: شما عزیزان مربیان، معلمان و مدیران فضاهای علمی و محیط جوان استان هستید، نسل جوان نسلی است که بار آینده به دوش آنان می‌باشد که مقطعی در اختیار ما و شمایند و بعدش نیز وارد فضاهای دیگر می‌شوند.

وی تصریح کرد: آن بخشی که در اختیار ماست موظفیم به نحو احسن انجام داده مگر اینکه بعضی مسائل خارج اختیار ما بوده باشد که نسبت به آن وظیفه‌ای نداریم و به تعبیر مقام معظم رهبری هر جا مشغول به کار هستید آنجا را مرکز دنیا و نیز مهم‌ترین کار بدانید تا زمانی که در آن محیط کاری قرار دارید.

حجت‌الاسلام‌ رستمی گفت: وقتی فضای امید و فضای باور به آینده و اعتماد به‌ نفس جامعه‌ای گرفته شود آن جامعه شکست‌ خورده و تسلیم است و این اتفاق نباید بیفتد چون صحنه جنگ روانی است.

وی گفت: در روایتی داریم که خداوند مؤمن قوی را دوست دارد و از مؤمن ضعیف بدش می‌آید و در توضیح روایت از وجود شریف معصوم سؤال شده است که مؤمن قوی چه کسی است؟ فرمود: «کسی که در جامعه اراده کند و اهل موضع‌گیری در عملش باشد. این موضوع همان مصداق امر به‌ معروف و نهی از منکر است.»

حجت‌الاسلام رستمی ادامه داد: باید اینچنین در محیط علمی تربیت‌کننده باشیم تا بتوانیم مؤمن‌های قوی تربیت کنیم که باور به آینده دارند و در کنار مشکلات بزرگی که دشمن بر ما تحمیل می‌کند استقامت نماییم و شما اساتید و مدیران دانشگاه‌ها به نقطه‌ای رسیده‌اید که در منطقه کسی دیگر بدون شما تصمیم نمی‌گیرد و باید باورها و امیدها را در خودمان که به‌عنوان مربیان، معلمان جامعه، مدیران فرهنگ و استادان جوان جامعه هستیم نهادینه کنیم که هم خودمان به باور برسیم و هم جامعه را به همت برسانیم.

معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها ضمن قدردانی از زحمات مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان بوشهر، همکاران و رؤسای دانشگاه‌های استان افزود: گزارش‌هایی که توسط حجت‌الاسلام‌ عباس دشتی از دانشگاه‌های استان به دست ما رسیده حاکی از تعامل و هماهنگی مدیران مراکز آموزشی با دفاتر نهاد می‌باشد.

حجت‌الاسلام‌ رستمی خاطرنشان کرد: کارهای فرهنگی بسیار خوبی در سطح دانشگاه‌های استان بوشهر انجام‌ شده که این رویه می‌تواند الگو مناسبی برای جاهای دیگر باشد که جای بسی تشکر دارد.

معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها عنوان داشت: در تابستان امسال مجموعه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برنامه مدونی جهت دوره‌های آموزشی ویژه دانشجویان سراسر کشور خواهد داشت که ۱۰۰ نفر از دانشجویان این استان نیز در این دوره‌ها شرکت خواهند کرد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top