تاریخ انتشار: سه شنبه 1397/04/12 - 13:19
کد خبر: 271410

اختصاصی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛

همه چیز درباره برگزاری کنکور کارشناسی ارشد پزشکی ۹۷ +جدول

طبق آنچه در دفترچه راهنمای شرکت در کنکور کارشناسی ارشد علوم پزشکی سال ۹۷ آمده است، فرآیند آغاز این کنکور ساعت ۸:۳۰ صبح و ۱۴:۳۰ بعدازظهر خواهد بود. سوالات آزمون کلیه رشته‌ها بصورت تستی چهارجوابی بوده و به هر پاسخ صحیح ۳ تمره و برای هر پاسخ غلط یک نمره منفی تعلق می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار صنفی-آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ بدون شک یکی از مهم‌ترین رویدادهای مهم دانشگاهی کشور، برگزاری کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت است که هرساله با حضور تعداد زیادی از داوطلبان برگزار و داوطلبان با پشت سرگذاشتن این مرحله در مقطع کارشناسی ارشد پذیرش شده و ادامه تحصیل می‌دهند.

 * تقویم برگزاری کنکور ارشد پزشکی ۹۷
مطابق تقویم ارائه شده از سوی مرکز سنجش آموزش پزشکی، آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی سال ۹۷، در روزهای پنجشنبه و جمعه، ۱۴ و ۱۵ تیرماه، برگزار خواهند شد. در ضمن نتایج اولیه آزمون ارشد پزشکی ۱۶ روز پس از برگزاری کنکور اعلام و داوطلبان از ۱۴ مرداد می‌توانند اقدام به انتخاب رشته کنند. زمان اعلام نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی روز شنبه دهم شهریورماه تعیین شده است.

تقویم برگزاری کنکور کارشناسی ارشد پزشکی در ادامه آمده است:

برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید

* جزئیات برگزاری آزمون ارشد پزشکی
طبق آنچه در دفترچه راهنمای شرکت در کنکور کارشناسی ارشد علوم پزشکی سال ۹۷ آمده است، فرآیند آغاز این کنکور ساعت ۸:۳۰ صبح و ۱۴:۳۰ بعدازظهر خواهد بود. سوالات آزمون کلیه رشته‌ها بصورت تستی چهارجوابی بوده و به هر پاسخ صحیح ۳ تمره و برای هر پاسخ غلط یک نمره منفی تعلق می‌گیرد. در صورتیکه برای یک سوال، ۲ پاسخ داده شود، یک نمره منفی تعلق خواهد گرفت.

سایر نکات درباره جلسه آزمون:
- داوطلبانی که در دو گروه امتحانی ثبت‌نام کرده‌اند برای هر رشته کارت مجزایی دریافت می‌کنند که می‌بایست بر اساس زمان و مکان اعلام شده بر روی کارت اقدام کرده و در جلسه امتحان مربوطه همراه داشته باشند.

- نظر به اینکه محلی برای دریافت کیف و موبایل و سایر وسایل در نظر گرفته نشده، لذا داوطلبان از آوردن هرگونه وسایل جدا خوددای نمایند.

- داوطلبان رشته‌های ارگونومی- مجموعه فیزیک پزشکی فناوری تصویربرداری پزشکی مهندسی بهداشت حرفه‌ای - مجموعه بهداشت محیط - مهندسی پزشکی(بیوالکتریک) - مهندسی پزشکی (زیست مواد) مجاز به استفاده از ماشین حساب هستند.

داوطلبان این رشته‌ها ملزم به ثبت مشخصات ماشین حساب مورد استفاده خود در جلسه آزمون هستند. در صورت مغایرت، متخلف محسوب شده و طبق قوانین هئیت بدوی رسیدگی به تخلفات آزمونها برخورد خواهد شد.

نوع ماشین حسابی که داوطلبان می‌توانند استفاده نمایند به شرح جدول ذیل است:

* آمار ثبت‌نام درآزمون ارشد پزشکی
مطابق آمار اعلام‌شده از سوی سازمان سنجش آموزشی پزشکی، ۷۴ هزار نفر در کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ثبت‌نام کرده‌اند که این تعداد در ۸۲ رشته در قالب ۵۱ مجموعه به رقابت خواهند پرداخت. از نکات جالبی که در خصوص داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد علوم پزشکی می‌توان به آن اشاره کرد این است که در حدود ۷۵ درصد داوطلبان را زنان و ۲۵ درصد را مردان تشکیل می‌دهند.

تعداد داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی نسبت به سال گذشته با کاهش ۵ هزار نفری همراه بوده است. جالب است بدانید بیشترین تعداد داوطلبان ثبت‌نام کننده آزمون ارشد پزشکی مربوط به سال ۹۴ است که بیش از ۹۰ هزار داوطلب داشته است.

* مهم‌ترین تغییر نسبت به سال گذشته
بر اساس مصوبه پنجمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی، معدل مقطع کارشناسی در آزمون کارشناسی ارشد اعمال خواهد شد. بر اساس مصوبات نوزدهمین جلسه نشست شورای آموزش علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی، سوابق تحصیلی مقطع قبلی(کارشناسی) از سال ۹۷ با سهم ۲۰ درصد درنظر گرفته می‌شود. بنابراین اعمال معدل همانند سازمان سنجش آموزش کشور، در مقطع کارشناسی ارشد اعمال می‌شود.

با توجه به اینکه این مصوبه کنکور کارشناسی ارشد پزشکی سال ۹۶، اعمال نشده است، بنابراین می‌توان اعمال آن را مهم‌ترین تغییر کنکور کارشناسی ارشد پزشکی سال ۹۷ دانست.

سایر شرایط و ضوابط شرکت در آزمون کارشناسی ارشد پزشکی سال ۹۷ را از دفترچه این آزمون مطالعه کنید.

* تاریخ برگزاری آزمون به تفکیک رشته‌ها
 زمان برگزاری آزمون گروه‌های مختلف کارشناسی‌ارشد علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی و سایر دانشگاه‌های زیرمجموعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به شرح زیر است:

برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
قطر: بهترین راه توقف تنش منطقه، پایان دادن به جنگ غزه است
غرب و اسرائیل مواظب رفتارهایشان باشند!
جهان ۲۴۶ میلیارد دلار زیان، فقط به خاطر لجبازی های اردوغان
ایران از همیشه در منطقه قوی تر است
زمین‌لرزه شدیدی جنوب ژاپن را لرزاند
پیام شبانه سردار قاآنی به اسماعیل هنیه
انتقاد افسران صهیونیست از ناتوانی نیروی هوایی در مقابله با حملات پهپادی حزب‌الله
وزیر امور خارجه ایران عازم نیویورک شد
زمان حمله اسرائیل به ایران فاش شد
وزیر امور خارجه ایران عازم نیویورک شد
قوانین کپی رایت اینستاگرام: سفری در دنیای مالکیت معنوی
دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تهران تمام الکترونیک برگزار می‌شود
بلیچینگ چیست و چگونه انجام می‌شود؟
قطار ملی ساخت ایران بزودی وارد خطوط مترو می‌شود
سیل بهاری چقدر خسارت داشته است؟
دعوت از وزاری چند کشور برای حضور در نمایشگاه کتاب
۷ پیشنهاد خرید کادو برای دانشجوی حقوق از وکیل استور
مسعود نجابتی تندیس طلای چهره هنر انقلاب را به مردم غزه تقدیم کرد
افزایش ۲۰ درصدی در حقوق فروردین ماه بازنشستگان کشوری اعمال شد
۴ نکته مهم همکاری نکردن کودک برای از پوشک گرفتن + راه‌حل‌های آن!
ارسال ۷۰۰بسته مواد غذایی به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top