تاریخ انتشار: یکشنبه 1397/04/17 - 18:57
کد خبر: 272142

پنج برنامه قدرتمند اندرویدی برای باز کردن فایل‌های RAR +دانلود

پنج برنامه قدرتمند اندرویدی برای باز کردن فایل‌های RAR +دانلود

RAR یکی از محبوب‌ترین فرمت‌هایی است که برای فشرده‌سازی فایل‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. کار کردن با این فرمت روی کامپیوترهای ویندوزی و مک به سادگی انجام می‌شود، با این حال روی گوشی‌های اندرویدی شما به ابزارهایی نیاز دارید تا بتوانید به شکل ساده‌ای به محتوای درون این فایل‌ها دسترسی پیدا کنید.

به گزارش سرویس فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در این مقاله با بهترین ابزارهایی که برای باز کردن این فرمت در اختیار شما قرار دارد آشنا خواهید شد.

چرا از یک استخراج‌کننده فایل RAR روی اندروید باید استفاده کرد؟
با توجه به این‌که گوشی‌های اندرویدی به شکل انکارناپذیری با زندگی ما عجین شده‌اند، ما در اغلب موارد فایل‌های موردنیاز را زمانی که از کامپیوتر شخصی دور هستیم از بستر اینترنت دانلود می‌کنیم. بر همین اساس باید ابزارهای مناسبی در اختیار داشته باشیم تا روی گوشی اندرویدی به راحتی بتوانیم یک فایل فشرده را باز کنیم.

بهترین ابزارهای استخراج محتوا از درون فایل‌های RAR
برنامه‌های متعددی برای این منظور وجود دارند که به شکل رایگان ارائه شده‌اند، اما تنها تعداد معدودی از آن‌ها کاملا رایگان بوده و قابلیت‌های مفیدی در اختیارتان قرار می‌دهند. برای آن‌که بتوانید بهترین را پیدا کنید باید ترکیبی از قابلیت‌ها و تبلیغاتی که یک برنامه ارائه می‌کند را ارزیابی کنید. درست است که تبلیغات آزاردهنده هستند، اما اگر یک برنامه کاربردی بتواند قابلیت‌های قدرتمندی در اختیار شما قرار دهد این موضوع را جبران می‌کند.

1) ZArchiver
ZArchiver یک برنامه کاملا رایگان است که با کمترین زحمت ممکن اجازه می‌دهد فایل‌های RAR را باز کنید. رابط کاربری آن ساده بوده و فارغ از نمایش تبلیغات اجازه می‌دهد از آن استفاده کنید.ZArchiver  به شما اجازه می‌دهد تا فایل‌های آرشیو خود را بر مبنای فرمت‌های فایلی 7z، ZIP، XZ و GZ ایجاد کنید. البته در ارتباط با استخراج محتوای فایل‌ها این برنامه منبسط‌تر کار کرده و اغلب فرمت‌های رایج همچون RAR، 7ZIP، DEB، ISO و....باز می‌کند. همچنین اجازه می‌دهد محتوای درون فایل آرشیو را بدون آن‌که به استخراج فایل‌ها نیازی داشته باشید مشاهده کرده و حتا تغییراتی در محتوای فایل آرشیو به وجود آورده، فایل‌ها را اضافه یا حذف کنید. علاوه بر این، ZArchiver را به عنوان یک مدیرفایل ساده نیز می‌توانید تصور کنید.

2) RAR
گزینه دوم به نرم‌افزار ساخت شرکت RARLAB به نام RAR تعلق دارد. شرکتی که نرم‌افزار WinRAR را ویژه کامپیوترهای ویندوزی طراحی کرده‌اند، این مرتبه نمونه مشابهی را برای اندروید طراحی کرده‌اند. از طریق RAR شما می‌توانید هر دو نوع فایل ZIP و RAR را ایجاد کنید. همچنین، این استخراج‌کننده رایگان فایل RAR می‌تواند برای از حالت فشرده خارج کردن فرمت‌های TAR، XZ، ISO، ARJ و 7z نیز مورد استفاده قرار گیرد. جالب آن‌که حتا می‌تواند فرمت‌های کمتر شناخته شده PPMd، ZIPX و LZMA را نیز از حالت فشرده خارج کند. شاخص‌ترین ویژگی این نرم‌افزار در کار کردن با فایل‌های RAR چند قسمتی و آرشیوهایی است که با تکنیک رمزگذاری محافظت شده‌اند. این برنامه گاهی اوقات تبلیغات را به شما نشان می‌دهد که البته اگر نسخه رایگان را ارتقا دهید دیگر این تبلیغات را مشاهده نخواهید کرد.

3) WinZIP
WinZIP برای اندروید یک رابط کاربری شفاف و واضح را همراه با کمترین تبلیغاتی که نشان می‌دهد در اختیارتان قرار می‌دهد. این برنامه ضمن آن‌که قابلیت‌هایی برای استخراج و ساخت فایل‌ها در اختیارتان قرار می‌دهد، همچنین در ارتباط با سرویس‌های ابری همچون دراپ‌باکس و گوگل درایو نیز قابل استفاده است. در نتیجه مدیریت روی فایل‌هایی که حتا روی دستگاه شما قرار ندارند نیز به سادگی امکان‌پذیر است. پشتیبانی از RAR و ZIP همراه با کلاود باعث شده است تا برنامه فوق به گزینه ارزشمندی تبدیل شود.

4) B1 Archiver
B1 Archiver با پشتیبانی از طیف گسترده‌ای از فرمت‌های فایلی که در مجموع تعداد آن‌ها به 37 مورد می‌رسد یکی از ایده‌آل‌ترین گزینه‌هایی است که پیش روی شما قرار دارد. این برنامه ضمن آن‌که از فایل‌های RAR چند بخشی پشتیبانی می‌کند، حتا از فایل‌هایی که با گذرواژه محافظت شده‌اند پشتیبانی کرده و اجازه می‌دهد گذرواژه این فایل‌ها را در کادر مخصوص به آن وارد کنید. همچنین اجازه می‌دهد به جای از آرشیو خارج کردن همه فایل‌ها، تنها مواردی که به آن‌ها نیاز دارید را از آرشیو خارج کنید. ناوبری این برنامه ساده بوده و رابط کاربری آن روان است. با این وجود باید تبلیغات متعددی که نشان می‌دهد را باید تحمل کنید.

5) ES File Explorer
در حالی که برنامه‌های از آرشیو خارج کردن فایل‌های RAR عملکرد خوبی دارند، اما برنامه‌های مدیریت فایل اندروید نیز در این زمینه قدرتمند هستند. ES File Explorer یکی از بهترین این برنامه‌ها است. این برنامه ضمن آن‌که در گروه برنامه‌های مدیریت اندروید عملکرد خوبی دارد در ارتباط با خارج کردن فایل‌ها از آرشیو سرعت و عملکرد خوبی دارد. این برنامه به شما اجازه می‌دهد پیش‌نمایشی از درون فایل‌های RAR و ZIP مشاهده کرده و همچنین این فایل‌ها را از حالت فشرده خارج کنید. البته در مقایسه با B1 Archiver از فرمت‌های کمتری پشتیبانی می‌کند. این برنامه شما را از نصب بسیاری از برنامه‌ها بی نیاز می‌کند.

منبع: شبکه

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top