تاریخ انتشار: شنبه 1397/04/23 - 16:34
کد خبر: 272909

پست اینستاگرامی مسئول بسیج دانشجویی درباره اظهارات جهرمی

محمد امین سلیمی دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی سراسر کشور در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

خبرنامه دانشجویان ایران:

یک ماجرای ساده

عده ای ارز ۴۲۰۰ تومانی میگیرند و جنس خود را به قیمت آزاد فروخته اند.تصور کنید دولت که مدتها در جهت آزادسازی قیمت ها تلاش کرده  و در این میان هیچ گاه نظارت درستی بر نظامات عرضه کالا نداشته، تصمیم میگیرد که به عده ای ارز یارانه ای بدهد. هر انسان عاقلی متوجه میشود چنین اقدامی،زمینه رانت خواری جمعی از وارد کنندگان را پدید خواهد آورد. در چنین شرایطی دولت به طرز مضحکی  دلار را تنها روی کاغذ ۴۲۰۰ تومان نگه داشته و اعلام کرد که تاجران هر مقدار که بخواهند، برای واردات،  ارز در اختیارشان قرار داده می شود.

نتیجه ساده است در طول مدت دوماه نزدیک به بیست و شش میلیارد دلار سفارش ثبت شد و حدود چهل شرکت وارد کننده تلفن بیش از هزار میلیارد تومان بالا کشیدند که لازم است خدمت بزرگوارانی که نگران ارسال پول صندوق صدقات به لبنان هستند عرض کنم که این مبلغ به صورت مستقیم از جیب ملت برداشته شد و این سیاست با  تخلیه ذخایر ارزی کشور به سود عده ای رانتخوار به پایان رسید.

اینجا نمایش جناب آقای جهرمی آغاز شد. ابتدا لیست شرکت هایی که ارز دولتی گرفتند منتشر شده و سپس از مردم خواسته میشود اگر تلفنی را با ارز آزاد خریده اند ،از طریق تعزیرات شکایت کنند!! یعنی آقایان دولتی به صورت کاملا تخیلی چندین میلیون دلار در اختیار چند شرکت نهاده و حالا ملت غیور ایران یکی یکی بروند شکایت کنند که انشالله فرجی بشود.اقدام وزیر ارتباطات در انتشار اسامی این ۴۰ شرکت در حقیقت تبدیل یک مسئله نظارتی دولتی به یک امر مردمی بوده و از مصادیق مشخص فرار از مسئولیت و پاسخگویی است. این اقدام آقای آذری جهرمی تنها نمایشی از شفاف‌سازی است که بیشتر به جهت پوشاندن بی تدبیری و بی کفایتی صورت گرفت. اینکه در میانه یک بحران اقتصادی ذخیره ارز کشور به واردات موبایل و یا اجناس مصرفی غیرضروری اختصاص یابد و دولت به جای نظارت و هدایت ارز دولتی به مصرف کننده و یا برخورد قاطع با رانتخواران، صرفا لیست منتشر کند سودی نخواهد داشت.

ممکن است عده ای از دعوای بین ایشان و وزیر صنعت استنتاج کنند که ایشان در حال مقابله با افرادی درون دولت است که این هم خیال خامی بیش نیست و پیرامون آن خواهم نوشت. من باور نمیکنم در دولتی که به نظر میرسد مافیا و دلالان بیشترین نفوذ را داشته اند و سیاست های سرمایه گذاری آن بیشتر پیرو مکاتب سرمایه داری است، در جایی مانند وزارت ارتباطات که محل تجمیع پول و قدرت و سرمایه و حضور شرکت های خصوصی است یک شخص انقلابی و نزدیک به تفکر ما به کار گرفته شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top