تاریخ انتشار: چهارشنبه 1397/04/27 - 16:14
کد خبر: 273650

کارشناس مسائل سیاسی: نمی‌توان به وعده‌های اروپا اعتماد کرد

کارشناس مسائل سیاسی گفت: بخش اعظم تعهدات امریکا اجرا نشد و انتظار می رود اعضای باقی مانده در برجام تعهدات را بر عهده بگیرند؛ اما به راحتی نمی توان به وعده های سطحی اروپا هم بسنده کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، نبی اله رشنو کارشناس مسائل سیاسی در برنامه بدون خط خوردگی رادیو گفتگو با اشاره به اینکه هیمنه و هیبت برجام از سوی امریکا شکسته است، اظهار کرد: ترامپ همواره این توافق را همانند سایر توافقات بین المللی ویران کرد و به یکباره به یک شومن در حوزه سیاست و قدرت تبدیل شد.

وی با اشاره به اعتراضات متعدد به سیاست های ترامپ گفت: ترامپ و جریان همسو با او در هر حوزه ای حضور پیدا کنند، با اعتراضات گسترده مردمی مواجه می شوند؛ چراکه مردم امریکا می خواهند حرکت به جلو را برای جامعه خود شاهد باشند.

رشنو افزود: بخش اعظم تعهدات امریکایی ها بر زمین مانده و انتظار می رود اعضای باقی مانده غربی در برجام مابقی تعهدات را بر عهده بگیرند؛ اما تجربه نشان داده به راحتی نمی توان به قول و قرارهای سطحی بسنده کرد.

این کارشناس مسائل سیاسی اظهار کرد: در یک سوی برجام تفکری ایستاده است که به مردم و نسل های آتی خود تعهد دارد و طبیعتا باید پاسخ گوی این تعهدات باشد؛ بنابراین ملت ایران مطالباتی دارد و حاکمیت باید پاسخگوی این مطالبات باشد.

وی گفت: در سوی دیگر گردش کار برجام روی اروپا متمرکز شده و آشکارا مشخص است که نمی توان روی روسیه و چین حساب باز کرد و قول و قرارهای یک طرفه با این دو بست.

رشنو ادامه داد: از طرفی ترامپ اروپا را تحقیر کرده است و از اینرو برخی رهبران اروپایی در پی گفتمان و توافقاتی برای آینده هستند، امروز مباحث اقتصادی و راه گشایی بن بست های اقتصادی برای جمهوری اسلامی اولویت است. برجام آمد که این بن بست ها را بشکند؛ اما با عقب نشینی امریکا، تنگناها تشدید شد.

کارشناس مسائل سیاسی بیان داشت: اروپا روی مباحث اقتصادی متمرکز شده است، البته قرار است شعبه ای از بانک مرکزی اتحادیه اروپا را تعریف کند که فارغ از مباحث تحریمی با ایران ارتباط بر قرار کند.

رشنو در پایان خاطرنشان کرد: اگر اروپا تضمینی قاطع برای ادامه حیات برجام ایجاد کند، نظام بین الملل باید اجرا و پیگیری این تضمین را در راستای حمایت از ایران در دستور کار قرار دهد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top