تاریخ انتشار: دوشنبه 1397/05/01 - 16:20
کد خبر: 274403

دروغگویی مدیرعامل توتال و چرخش ۱۸۰ درجه ای

دو اظهارنظر متناقض مدیرعامل توتال را (در فاصله حدود ۱۰ ماه) کنار هم بگذاریم می بینیم که به راحتی و سادگی نمی توان به اظهارات غربی ها به ویژه شرکت هایی که منافع اقتصادی بسیاری در امریکا دارند، دلخوش کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، دوازدهم تیرماه سال گذشته در تهران با حضور وزیر نفت و معاونان وی، سفرای فرانسه و چین و تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرارداد 20 ساله توسعه فاز 11 پارس جنوبی بین شرکت ملی نفت ایران و کنسرسیومی به رهبری توتال فرانسه و با حضور شرکت‌های CNPC چین و پتروپارس ایران به امضا رسید.

یکی از نگرانی های اصلی امضای این قرارداد با شرکت توتال، ساقه بدعهدی این شرکت فرانسوی و اثرگذاری بازگشت تحریم ها و بدعهدی دوباره آن و در نتیجه معطل ماندن بیش از پیش توسعه فاز 11 پارس جنوبی بود.

پاتریک پویان مدیرعامل شرکت توتال در سال گذشته میلادی (اکتبر 2017) در زمینه اثرگذاری بازگشت تحریم ها و احتمال خروج این شرکت فرانسوی از پروژه فاز 11 پارس جنوبی گفت: "حتی اگر آمریکا تهران را یکجانبه تحریم کند در ایران می‌مانیم."

وی حدود 10 ماه پس از این اظهارنظر خود، (جولای 2018) در مصاحبه ای اعلام کرد: "در حقیقت ما قوانین آمریکا را اجرا می کنیم و مجبوریم ایران را ترک کنیم."

این دو اظهارنظر متناقض مدیرعامل توتال را کنار هم بگذاریم می بینیم که به راحتی و سادگی نمی توان به اظهارات غربی ها به ویژه شرکت هایی که منافع اقتصادی بسیاری در امریکا دارند، دلخوش کرد.

زمانبندی پیش‌بینی شده در قرارداد فاز 11 پارس جنوبی بر این اساس است که 40 ماه بعد از امضای قرارداد، تولید اولیه از میدان آغاز شود. با توجه به زمانی حدودا یک ماهه که به اخذ تأییدیه های لازم برای آغاز اجرایی شدن این قرارداد سپری شد و اعلام «مرتضی زرین گل» معاون توسعه طرح های شرکت نفت و گاز پارس در سال 96 از آغاز آماده سازی و تجهیز کارگاه عملیاتی طرح توسعه فاز 11 پارس جنوبی توسط کنسرسیوم این طرح در تاریخ سی‌ام مردادماه 96، زمان 40 ماهه رسیدن به تولید اولیه گاز از فاز 11 پارس جنوبی از پایان مرداد 96 کلید خورده و طبق برآوردهای صورت گرفته پایان آذرماه سال 1399 باید شاهد تولید گاز از فاز 11 پارس جنوبی باشیم.

با توجه به اینکه وزارت نفت اخیرا در گزارشی اعلام کرده "توسعه فاز 11 تحت هیچ شرایطی معطل نخواهد ماند"، باید دید آیا آذرماه سال 99 شاهد تولید گاز از فاز 11 پارس جنوبی خواهیم بود؛ یا در آن زمان، تأخیرهایی که شرکت توتال به این پروزه تحمیل کرده، تازه نمایان می شود؟

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top