تاریخ انتشار: یکشنبه 1397/05/07 - 23:21
کد خبر: 275333

دانشجویان همدانی تحقیق بر روی CGT را آغاز کردند

دبیر قرارگاه شهید احمدی روشن بسیج دانشجویی همدان گفت: بسیج دانشجویی همدان مطالعات گسترده‌ای را در حوزه cgt انجام داد و به این نتیجه رسید که مهم‌ترین بخش اقتصاد، بخش مسکن و املاک است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از خبرگزاری دانشجو، حمیدرضا زارعی، دبیر قرارگاه شهید احمدی روشن بسیج دانشجویی استان همدان گفت: باتوجه به شرایط حساس کشور واعمال تحریم های مالی ایالات متحده در مرداد و آبان ماه، ضروت بی اثر کردن تحریم ها از اهمیت دوچندانی برخوردار است.  جنس تحریم های مالی اساسا به نوعی است که نمی توان آن ها را دور زد؛ بلکه بایستی با قوانین صحیح چنین تحریم هایی را بی اثر و خنثی کرد.

زارعی در ادامه افزود: بسیج دانشجویی استان همدان از مدت ها پیش مطالعات گسترده ای را در این حوزه انجام داد و بر اساس مطالعات انجام شده به این نتیجه رسید که مهم ترین بخش اقتصاد که در ماه های آینده مورد هجوم قرار خواهد گرفت، بخش مسکن و املاک است و ضرورت دارد برای تاب آوری و مقاوم شدن  این بخش از اقتصا، اقدامات عاجل و فوری صورت گیرد.

دبیر قرارگاه شهید احمدی روشن بسیج دانشجویی استان همدان در ادامه افزود: از طرفی وجود ۲.۶ میلیون مسکن خالی در کشور براساس ها آمارهای سال ۹۵ و همچنین تخصیص بیش از۳۵ در صد از هزینه خانوار به این مهم نشان می دهد که مسکن یک مشکل اساسی و ریشه ای در کشور است.

وی ادامه داد: وجود نقدینگی بالا در کشور و سر ریز آن به حوزه مسکن باعث شده عملا مسکن از کالای مصرفی خارج و به نوعی کالای سرمایه ای با کم ترین درصد ریسک تبدیل شود. این تقاضای القایی و غیر مولد سبب شده تا دسترسی زوج های جوان و افرادی که واقعا به مسکن نیاز دارند، به شدت دشوار شود و از طرفی یکی از آرمان های انقلاب ما حمایت از مستضعفین و کم کردن فاصله طبقاتی است چنین رویکردی در حوزه مسکن سبب افزایش شدید اختلاف طبقاتی شده و تحقق عدالت در این حوزه را با مشکل روبه رو کرده است.

زارعی ادامه داد: بررسی های ما نشان می دهد کشور ای دیگر از جمله کانادا و انگلیس و....با وضع مالیات تنظیمی تحت عنوان مالیات بر عایدی سرمایه (capital gain tax)توانسته اند رونق را به حوزه مسکن بازگردانده و زمینه دسترسی عموم مردم  براین مهم را فراهم کنند.

دبیر قرارگاه شهید احمدی روشن بسیج دانشجویی استان همدان در ادامه افزود: این نوع از مالیات تحت دسته بندی مالیات های تنظیمی قرار می گیرد و اساسا مالیاتی برای نگرفتن است، پس جای نگرانی برای عموم مردم وجود ندارد. هدف اصلی آن این است که تقاضاهای کاذب و سوداگرایانه از حوزه غیر مولد خارج شود و به حوزه تولید اختصاص یابد.

وی با اشاره به مالیات cgt ادامه داد: براساس مالیات cgt اولین خانه فرد که محل زندگی اوست، از مالیات معاف است و از طرفی شرکت های سازنده مسکن که اقدام به ساخت مسکن و عرضه آن در مدت زمان مشخص می کنند، نیز از دادن مالیات معاف هستند که این ها خود زمینه ساز افزایش ساخت وساز با کیفیت و رونق مسکن است؛ اما این مالیات آن جایی عمل می کند که فردی بیش از نیاز خود اقدام به خرید مسکن می کند؛ مثلا ۲ یا ۲۰ خانه می خرد در این صورت اگر تا مدت معینی مثلا ۵ سال اقدام به فروش آن کند باید مثلا۵۰ در صد در بعضی کشورها ۸۰ درصد مابه تفاوت قیمتی رابه عنوان مالیات cgt به دولت پرداخت کند.

زارعی در ادامه اضافه کرد: این موضوع خود سبب می شود تقاضای القایی و سرمایه ای از بازار خارج شده و زمینه دسترسی مسکن برای افراد نیازمند مسکن فراهم شود از طرفی از سفته بازی و افزایش قیمت های ناگهانی ملک نیز جلو گیری می کند. این نوع مالیت علاوه براین با پیش بینی پذیر کردن بازار سبب می شود افراد بتوانند برنامه ریزی کرده و با پس انداز مناسب اقدام به خرید مسکن کنند و رونق را به این بخش و تولید بازگردانند و اشتغال زایی نیز افزایش پیدا می کند. از طرفی با کاهش احتکار مسکن عرضه نیز افزایش می یابد و قیمت ها نیز شکسته می شود؛ بدین صورت بازار مسکن در برابر تحریم های آمریکا و التهابات بازارمقاوم می ‌شود.

دبیر قرارگاه شهید احمدی روشن بسیج دانشجویی استان همدان با اشاره به اینکه مسکن یک کالای اساسی و مورد نیاز هر خانواده مانند غذا و آب است نمی توان اجازه حضور دلال ها و سوداگری در چنین بازاری را داد

وی ادامه داد: بسیج دانشجویی با توجه به اینکه قرار است طرح cgt به زودی در مجلس مطرح شود، نشستی را با دبیران محترم قرارگاه احمدی روشن و شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور برگزار کرد تا دانشجویان هر چه بیش تر نسبت به این مهم آگاه شوند و سوالات مدنظر خود را مطرح کنند

زارعی گفت: به زودی نشست های تخصصی حول این موضوع  با نمایندگان مجلس و سایر رجل تاثیر گذار در استان خواهیم داشت تا بتوانیم قدمی هر چند کوچک در راستای اقتصاد مقاومتی و بهبود شرایط کشور برداریم.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو
حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها
بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان
تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top