تاریخ انتشار: چهارشنبه 1397/05/10 - 13:09
کد خبر: 275764

رتبه سوم کنکور علوم انسانی:

نسل جدید می‌تواند تولید علم کند

رتبه سوم کنکور سراسری علوم انسانی گفت: به نظرم نسل جدید بسیار می‌تواند در دانشگاه مؤثر واقع شود به شرطی که دانشجویان کمی بیشتر از گذشته چشم‌ها و گوش‌های خود را باز کنند و هر آنچه که اساتید دانشگاه به آنها می‌گویند را نپذیرند، بلکه خودشان نیز تولید علم داشته باشند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، علی مرتضی‌قلی رتبه سوم کنکور سراسری علوم انسانی در گفت‌وگو با خبرنگار علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، گفت: از تابستان گذشته درس خواندن برای کنکور را آغاز کردم. برنامه‌ریزی درسی را مشاور مدرسه برایم انجام داد، روزهایی که کلاس داشتم حدوداً ۶ ساعت درس می‌خواندم و در ایام عیدنوروز و روزهایی که تعطیل بودم حدودا ۱۲ ساعت درس می‌خواندم.

وی اظهار داشت: در دوران راهنمایی، مدرسه علامه حلی، مدرسه تخصصی ریاضی درس می‌خواندم، اما در همان دوران به رشته علوم انسانی تغییر رشته دادم؛ چراکه به علوم تجربی و ریاضی فیزیک، علاقه زیادی نداشتم و بیشتر به رشته علوم انسانی علاقه‌مند بودم.

رتبه سوم کنکور سراسری علوم انسانی با بیان  اینکه قرار است در دانشگاه، در رشته حقوق درس بخوانم عنوان داشت: به نظرم  نسل جدید بسیار می‌تواند در دانشگاه مؤثر واقع شود به شرطی که دانشجویان کمی بیشتر از گذشته چشم‌ها و گوش‌های خود را باز کنند و هر آنچه که اساتید دانشگاه به آنها می‌گویند را نپذیرند، بلکه خودشان نیز تولید علم داشته باشند.

وی در خصوص اینکه چرا اغلب دانش‌آموزان دوست دارند در رشته علوم تجربی تحصیل کنند، گفت: شاید یکی از اصلی‌ترین دلایل گرایش دانش‌آموزان به تحصیل در رشته علوم تجربی جوّ جامعه یا اهمیت مسائل مالی باشد. در صورتی‌که اگر دانش‌آموزان به علاقه شخصی خود توجه کنند فکر نمی‌کنم علاقه همه دانش‌آموزان به رشته پزشکی باشد و البته بیشتر افراد به دنبال موقعیت‌های شغلی هستند که علوم تجربی در جامعه فراهم می‌کند هرچند که رشته علوم انسانی گرایش‌های بیشتری هم داشته باشد.

مرتضی‌قلی تصریح کرد: من خودم رشته حقوق را واقعاً دوست دارم و به آن علاقه دارم. احتمالاً بخواهم گرایش قضاوت را در رشته حقوق انتخاب کنم، چراکه ما علاوه بر اجرای قوانین و اصلاح قوانین نیاز داریم؛ قوانینی که کمی ضعیف هستند باید اصلاح شوند، سیستم قضایی باید اصلاح شود و همچنین سیستم اجرای قوانین و مجریان قانون نیز نیاز به اصلاح دارند.

وی با تأکید بر اینکه اکنون که من در نظر دارم در رشته حقوق و با گرایش قضاوت تحصیل کنم، امیدوارم در آینده بتوانم در این مسیر ثابت‌قدم باشم، ابراز داشت: برای دستیابی به موفقیت، به هم‌سن‌وسال‌های خود توصیه می‌کنم ابتدا از جوّ جامعه جدا شده، به علاقه شخصی خودشان فکر کرده، انتخاب درستی داشته باشند. به نظر من اگر دانش‌آموزان از جوّ جامعه و از مادیات جدا شوند، بسیاری از آنها رشته علوم انسانی را انتخاب می‌کنند.

رتبه سوم کنکور سراسری علوم انسانی یادآور شد: به عموم دانش‌آموزان پیشنهاد می‌کنم به جای اینکه بخواهند هزینه زیادی برای قبولی در کنکور داشته باشند، اگر خوب درس بخوانند و به کتاب‌های مدرسه اکتفا کنند می‌توانند در کنکور سراسری قبول شوند و فقط رفتن به کلاس‌‌های کنکور نمی‌تواند ما را به سوی موفقیت پیش ببرد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top