تاریخ انتشار: شنبه 1397/05/13 - 16:58
کد خبر: 276174

طرح ضیافت برای دانشجویان فرهنگی

معاون فرهنگی سیاسی نهاد رهبری در دانشگاه ها گفت: طرح ضیافت رضوی برای دانشجویان فعال فرهنگی در حال برگزاری است، در هر دوره به طور معمول ۵۰۰ نفر شرکت می‌کنند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، حجت‌الاسلام مصطفی رستمی معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری پیرامون طرح ضیافت رضوی گفت: طرح ضیافت رضوی برای دانشجویان فعال فرهنگی در سراسر دانشگاه‌ها در حال برگزاری است.

وی ادامه داد: در هر دوره ۵۰۰ دانشجو در این طرح شرکت کردند. دوره اول فارغ‌التحصیلان حوزه‌های علوم انسانی دانشگاهیان شرکت کردند، دوره دوم دانشجویان دانشگاه‌های مازندران، گیلان، گلستان و قزوین، در دوره سوم دانشگاه‌های تهران و البرز و در دوره‌ چهارم دانشگاه‌های استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال بختیاری در آن شرکت کردند.

معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری افزود: به غیر از استان تهران که به دلیل استقبال بالا تعداد دانشجویان شرکت کننده به ۶۰۰ و بیشتر هم رسید، در هر دوره به طور معمول ۵۰۰ نفر شرکت می‌کنند. البته این دوره از نظر شکل برگزاری با امکانات حداقلی برای دانشجویان و یک محیط حسینیه‌ای با شرایطی غیر مرفه علی‌رغم تمام تلاشی که ما برای راحتی دانشجویان داشتیم برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: البته خود دانشجویان نیز افرادی هستند که با اقتضائات اقتصادی در جامعه آشنا هستند و ارزیابی دانشجویان از این اردو طی یک نظرسنجی‌ که از آنان انجام شده است ارزیابی خوبی بوده و تقریبا بالای ۸۵ درصد ارزیابی‌ها خوب، خیلی خوب و عالی و کمتر از ۱۰ درصد متوسط و ضعیف بوده است.

حجت‌الاسلام رستمی ادامه داد: در این دوره‌ها علاوه بر برنامه‌های آموزشی که وجود دارد، برنامه‌های کارگاهی و حضور مادران و همسران شهدا و برخی چهره‌هایی که برای دانشجویان محبوبیت دارند و در حوزه فضای فرهنگی تجربیات خوبی برای ارائه دارند و یا افرادی که در غرب تحصیل کرده و یا فعالیت فرهنگی داشتند یا چهره روشنی از فضای غرب برای دانشجویان ارائه می‌دهند را نیز شاهد هستیم و آنان با دانشجویان به گفتگو می‌پردازند.

حجت الاسلام رستمی یادآورشد: علاوه‌بر این برنامه‌ها فوق برنامه‌ای نیز مثل برنامه تفریحی برای آنها در نظر گرفته شده است، اما نهایتا آنچه که ما برای آنها انتظار داریم این است که به رسالت دانشجویی خود در فضای دانشگاه با توجه به موقعیت فعلی جامعه به‌عنوان نسل جوان جامعه عمل کنند.

وی خاطرنشان کرد: به واسطه فضای جامعه و مقطع حساسی که به دلیل جنگ روانی دشمن در کنار فشارهای اقتصادی به‌وجود آمده است و مردم کشور را در معرض آزمون سختی قرار داده است، به‌عنوان افرادی که تحلیل و شناخت کاملی از اینگونه فضاها دارند و به‌عنوان سردمدار جامعه، امید بخش، روحیه آفرین و امیدزا در بین مردم باشند.

وی ادامه داد: آنچه که در فضای اردو در حال رخ دادن است به دنبال این اهداف است و فکر می‌کنم که تاکنون مجموعه دانشجویان و عواملی که از دانشگاه‌ها همراه با دانشجویان هستند نیز موفق بوده‌اند.

معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها افزود: البته این اردو یک اتفاق یک هفته‌ای است و اتفاقات خوب دیگری توسط مجموعه‌های فعال فرهنگی مثل بسیج در دانشگاه‌ها در حال رخ دادن است و اردوهایی مثل طرح ولایت، اسلام ناب و حیات طیبه که توسط مجموعه معاونت‌های فرهنگی دانشگاه‌ها و تشکل‌ها در فضای دانشگاه برگزار می‌شود به نوعی به تقویت جریان فعال دانشجویی و جریان انقلابی دانشگاه‌ها کمک می‌کند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top