تاریخ انتشار: جمعه 1397/05/26 - 17:43
کد خبر: 278210

آخرین وضعیت اکران فیلم‌ها در گیشه سینما؛

بازار فروش فیلم در پرده نقره‌ای

بازار فروش فیلم در پرده نقره‌ای

یکی از عمده مشکلات سینمای ایران کمبود مخاطب و فروش کم فیلم‌های روی پرده سینما می‌باشد که همیشه دامن‌گیر تهیه‌کنندگان بوده‌ و فروش کم و نداشتن مخاطبان گسترده میل و رغبت تولید را از فیلم سازان گرفته‌است.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»، سینما جز محبوب‌ترین سرگرمی‌ها در ادوار گذشته بوده‌است که وقت گداشتن و دنبال کردن آن در اوقات فراغت می تواند خود کلاس درسی مفرح برای مخاطبان باشد.

این روزها با گسترش فضای سینما مخاطبان با گزینه‌های منفاوت و متنوعی که البته کیفیت را عمدتا به همراه دارند برای گذراندن یک آخر هفته دلچسب روبه‌رو هستند.

سینمای ایران که جز بهترین سینماهای آسیا و البته جهان است آینده خوبی با داشتن بازیگران مستعد، جوان و با کیفیت به همراه کارگردانان حرفه ایی در ادامه خواهد داشت.

با این حال یکی از عمده مشکلات سینمای ایران کمبود مخاطب و فروش کم فیلم‌های روی پرده سینما می‌باشد که همیشه دامن‌گیر تهیه‌کنندگان بوده‌ و فروش کم و نداشتن مخاطبان گسترده میل و رغبت تولید را از آنها گرفته‌است.

اخیرا با فرهنگ‌ سازی مناسب و تولید محصولات با کیفیت و مطابق میل مخاطبان بازار فروش فیلم‌ها در گیشه سینما کمی رونق پیدا کرده‌است و سینما را ازوضعیت نابسامان نبود مخاطب و فروش کم به نحوی نجات داده‌است.

اکران‌های خصوصی در مراکز شخصی، دانشگاه‌ها، موسسات و... راه حل خوبی برای عبور از این بحران می‌باشند که البته همه این‌ها شاید مسکنی بر این درد باشد و باید مخاطب و بیننده خود به سراغ فیلم روی پرده نقره ایی سینما برود.

رشد سینما که می‌تواند تبلور فرهنگ، هنر، آداب و رسوم غنی ایرانی باشد راهی جز فرهنگ سازی و تولید مخاطب و البته بالا بردن کیفیت محصولات و پرداختن به موضاعات بدیع و مناسب توسط فیلم سازان ندارد.

جدول زیر شامل آمار فروش یازده فیلم در حال اکران می باشد:

فیلم کارگردان فروش (تومان)
هزار پا ابوالحسن داوودی ۲۵٬۷۱۶٬۸۰۷٬۰۰۰
تنگه ابوقریب بهرام توکلی ۶۶۷٬۸۳۹٬۰۰۰
دم سرخ‌ها آرش معیریان ۸۳۵٬۴۷۸٬۰۰۰
کاتیوشا علی عطشانی ۱٬۱۵۷٬۲۶۷٬۰۰۰
من دیوانه نیستم علیرضا امینی ۳۲۶٬۷۷۷٬۰۰۰
به وقت خماری محمدحسین لطیفی ۱٬۰۷۱٬۱۸۰٬۰۰۰
شعله ور حمید نعمت الله ۱۳٬۵۳۲٬۰۰۰
خاله غورباقه افشین هاشمی ۱٬۸۰۹٬۴۷۳٬۰۰۰
دشمن زن کریم امینی ۲٬۹۹۴٬۸۳۸٬۰۰۰
تگزاس مسعود اطیابی ۱۴٬۱۹۳٬۸۵۶٬۰۰۰
دارکوب بهروز شعیبی ۱٬۸۰۹٬۴۷۳٬۰۰۰

در بین این آمارها فیلم سینمایی هزارپا ساخته ابوالحسن داوودی پس از یک ماه اکران در سینماهای کشور توانست با عبور از مرز فروش ۲۵ میلیارد تومانی رسما عنوان پرفروش ترین فیلم تاریخ سینمای ایران را از آن خود کند.

این فروش فوق العاده فیلم هزار پا می تواند تسکینی بر درد بی مخاطبی سینما باشد.

پیش از این فیلم سینمایی، فیلم  نهنگ عنبر ۲ به کارگردانی سامان مقدم با فروش بیش از ۲۰ میلیارد تومانی این عنوان را در اختیار داشت و پس از آن هم فیلم سینمایی آینه بغل ساخته منوچهر هادی دیگر فیلم سینمای ایران بود که توانسته بود فروش بیش از ۲۰ میلیارد را تجربه کند.

شوع اکران تنگه‌ابوقریب
بهترین فیلم سی‌وششمین جشنواره ملی فیلم فجر که برنده شش سیمرغ بلورین نیز از جشنواره می باشد، اکران خود را به خوبی آغاز کرد و نشان داد که اقبال مردمی به این نوع از فیلم‌ها در ژانر دفاع مقدس بسیار بالا است.

داستان این فیلم در ارتباط با یکی از موضوعات گم شده در تاریخ دفاع‌ مقدس است.

داستان این فیلم از این نقطه آغاز می شود که ۵ روز قبل از آتش‌بس میان ایران و عراق، گروهی از شیرمردان ایرانی در دفاع از خاک وطن در تنگه‌ای به نام ابوقریب دشمن را با نثار جان‌شان زمینگیر می‌کنند و مانع پیروزی رژیم بعث عراق پیش از تصویب آتش‌بس می‌شوند.

رویدادی که با وجود اهمیت بالایی که داشت بعدها کمتر مورد توجه قرار گرفت و ساخت فیلم تنگه ابوقریب بهانه‌ای برای زنده شدن یاد و خاطره شیرمردان حاضر در این عملیات شد.

بیشتر بخوانید// تنگه ابوقریب، تنگه حیرت!

فروش تنگه ابوقریب بسیار چشمگیر بود و بهترین فیلم سی‌وششمین جشنواره ملی فیلم فجر توانست تنها در ۲ روز ابتدایی اکران خود ۱۶۰ میلیون تومان بلیت را در گیشه‌های سینما بفروشد و اکنون نیز از مرز ۶۰۰ میلیون تومان گذشته‌است و با این روند رو به جلو احتمالا جز پر فروش‌ترین فیلم‌های سینمای ایران می‌شود.

فیلم دیگری که اخیرا به روی پرده‌های سینما نقش بسته است فیلم سینمایی شعله ور ساخته حمید نعمت الله با نقش آفرینی متفاوت امین حیایی است که در چند روز اخیر که اکران آن در گیشه‌های سینما آغاز شده‌است با اقبال مخاطبان رو به رو بوده است.

* گزارش از فائزه محمدی

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top