تاریخ انتشار: شنبه 1397/05/27 - 21:44
کد خبر: 278423

معاون پژوهشی وزارت علوم خبر داد:

دستور وزارت علوم به دانشگاه‌ها برای حل مشکلات محیط زیست

معاون پژوهشی وزارت علوم گفت: به تمامی دانشگاه های کشور نامه ارسال کردیم که این مراکز به موضوع چالش های زیست محیطی وارد شده و چالش های منطقه خود را شناسایی کنند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، مسعود برومند ظهر امروز در نشست معاونین پژوهشی دانشگاه های کشور در وزارت علوم گفت: طی چند ماه گذشته به دلیل مشکلات ارزی فعالیت دانشگاه ها با مشکلاتی مواجه شده است.

وی افزود: طبق ارزیابی های صورت گرفته دانشگاه ها نیازمند ۲۰۰ میلیون یورو بودجه ارزی هستند تا بتوانند فعالیت های علمی و پژوهشی خود را انجام دهند که این موضوع به سازمان برنامه و بودجه ارسال شده است.

معاون پژوهشی وزارت علوم  اظهار داشت: چندین نامه مختلف از سوی وزیر علوم  در خصوص مشکلات ارزی دانشگاه ها به سازمان برنامه و بودجه، بانک مرکزی و معاون اول رئیس جمهور ارسال شده است.

برومند خاطرنشان کرد: در هفته گذشته نیز جلسه ای با معاون اول رئیس جمهور داشتیم و در این جلسه درخواست کردیم به موضوع ارز مورد نیاز دانشگاه ها ورود پیدا کند. همه نهادهای ذیربط قول همکاری داده اند اما اینکه راه حل دقیقی برای این موضوع در نظر گرفته شده باشد هنوز مشخص نیست.

معاون پژوهشی وزارت علوم  اعلام کرد: امروز نیز جلسه ای با کمیته ارزی داریم که در این جلسه مشکلات دانشگاه ها را در این زمینه اعلام خواهیم کرد و امیدواریم طی یک راه حل واحد دست یابیم.

برومند اظهار داشت:  قراردادی با پایگاه اطلاعاتی الزویر منعقد کردیم که بر اساس این قرارداد قرار بود بخشی از هزینه مورد نیاز از سوی دانشگاه ها و بخشی از سوی وزارت علوم تامین شود اما با افزایش نرخ ارز  این موضوع مسکوت مانده است.

وی افزود: موضوع ارز بسیار پیچیده شده و به دنبال راه حل برای آن هستیم. امیدواریم با کمک یکدیگر بتوانیم این دوره گذار را طی کنیم.

معاون پژوهشی وزارت علوم تاکید کرد: به تمامی دانشگاه های کشور نامه ارسال کردیم که این مراکز به موضوع چالش های زیست محیطی وارد شده و چالش های منطقه خود را شناسایی کنند.

وی اظهار داشت: توصیه می کنیم هر دانشگاه بر روی یک چالش زیست محیطی فعالیت کند و عنوان برنامه های خود را تا انتهای مهر ماه به ما ارائه کنند.

برومند عنوان کرد: در شرایط فعلی بهتر است دانشگاه ها به سراغ سازمان های مربوطه روند و در زمینه رفع مشکلات زیست محیطی فعالیت کنند.

معاون پژوهشی وزارت علوم اظهار داشت: همچنین به دانشگاه ها توصیه کرده ایم کارگروه هایی با حضور بخش خصوصی و اتاق های بازرگانی در زمینه بررسی مشکلات زیست محیطی تشکیل دهند.

برومند عنوان کرد: در حوزه آب نیز به دانشگاه ها توصیه کرده ایم که کارگروه های مربوطه را تشکیل دهند تا بتوانیم بخشی از مشکلات این حوزه را برطرف کنیم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بزرگترین «آی.سی.یو» کرمانشاه افتتاح شد
نتایج اولین عمل پیوند چشم دنیا منتشر شد
اعمال شب و روز ۱۷ ربیع‌الاول
کاراته قهرمانی آسیا؛ اباذری دومین فینالیست کاراته ایران
یامگا مقابل استقلال به فوتبال بازگشت!
جزئیات ارائه دروس عمومی به دانشجویان علوم پزشکی از مهر ۱۴۰۳
واکنش عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی به اظهاراتی درباره مصوبه کنکور
عراقچی راهی نیویورک شد
مشارکت مردم از طریق شرکت‌های سهامی عام پروژه افزایش می‌یابد
صعود ۳۱ دلاری اونس جهانی در معاملات امروز
اعلام فراخوان جذب نخبگان در دانشگاه فرهنگیان در هفته آینده
بودجه سال ۱۴۰۴ در سه بخش به مجلس تقدیم می‌شود
اعلام ترکیب استقلال و نساجی
جایزه جهانی هم مخالفان زاکانی را راضی نکرد
ارسال ۴۷ پرونده دارای احکام انضباطی اخراج از دانشگاه دانشجویان به وزارت علوم
معرفی ۶ کتاب تحسین شده ازجانب رهبر انقلاب در ویژه برنامه کتاب یک
هدایای عجیب شهردار و استاندار کرمانشاه به قهرمان المپیک/ شکلات خوری و زمینی که ۱۱ صاحب داشت!
تلاش برای تأمین اعتبار خرید گندم برای سال زراعی آتی
تشکیل نشست شورای عالی کار با دستور کار افزایش حق مسکن
چرا طلا و سکه گران شد؟
جهاددانشگاهی اقیانوسی است که می‌شود همه گوهرها را در آن پیدا کرد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top