تاریخ انتشار: دوشنبه 1397/06/12 - 11:30
کد خبر: 280547

فتوشاپ،کرول یا ایلوستریتور؛ کدام یک از این نرم افزارها بهتر است؟

کدام نرم افزار طراحی گرافیک بهتر است؟

نرم‌افزار Adobe illustrator CS6 یکی از قدرتمندترین نرم‌افزارهای طراحی و ویرایش به صورت برداری می‌باشد، که کار کردن با آن مشابه کار کردن با نرم‌افزارهایی پیکسلی مانند فتوشاپ است. این نرم‌افزار ابزار طراحی قدرتمند جهت خلق آثار وکتور و افکت‌های گرافیکی به همراه براش های متفاوت است.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ البته به نظر می‌رسد که این نرم‌افزارها از لحاظ تکنیکی اشتراکات زیادی با یکدیگر دارند و از جهات زیادی به هم شبیه‌اند اما توانایی‌ها همیشه تعیین‌کننده برتری نیستند. بسته به تفاوت‌های ظریفی که این دو با یکدیگر دارند، می‌توانند در شرایط مختلف بهتر از دیگری معرفی شوند.

با این اوصاف، بررسی تفاوت‌های کلیدی میان نرم افزارهای گرافیکی به درک بهتر برتری‌های هر یک از این دو نرم‌افزار در شرایط مختلف کمک خواهد کرد و تأثیر مثبتی روی تصمیم‌گیری قاطع شما خواهد گذاشت.

کدام نرم افزار طراحی گرافیک بهتر است؟

فتوشاپ (Photoshop)
فتوشاپ یک پردازشگر گرافیکی است که به دست شرکت ادوبی گسترش یافته و برای ایجاد ، ترکیب ، ویرایش ، بازسازی و یا دگرگونی تصاویر «عکس‌ها» بکار می‌رود. فتوشاپ ، برای سیستم‌عامل ویندوز و مکینتاش به‌کار می‌رود. همچنین نگارش‌های گوناگون این نرم‌افزار تا نگارش دهم ، در سیستم‌عامل لینوکس نیز با کمک ابزارهای میانه (مانند کراس‌اوور) قابل استفاده‌است. آخرین نسخه رسمی پایدار این نرم‌افزار نسخه هجدهم آن است که در ۲ نوامبر ۲۰۱۶ منتشر شد و با اسم ادوب فتوشاپ سی‌سی ۲۰۱۷ شناخته می‌شود فتوشاپ به کاربرانش این امکان را می‌دهد تا با افزودن امکانات جانبی اعم از انواع افزونه امکانات آن را گسترش دهند.

اگرچه در ابتدا فتوشاپ برای ویرایش عکس‌ها جهت چاپ روی کاغذ طراحی شده بود ، اما به خاطر تنوع ابزارهایی که در اختیار کاربر می‌گذارد ، از فتوشاپ به طور فزاینده‌ای برای تولید و ویرایش عکس‌ها در فرمت‌های دیجیتال (به خصوص برای استفاده در وب) استفاده می‌شود.

فتوشاپ همچنین با دیگر نرم‌افزارهای شرکت ادوب برای ویرایش و ساخت انیمیشن و لوح‌ های فشرده ارتباط قوی دارد. فایل‌ها در فرمت اختصاصی فتوشاپ پی‌ اس‌ دی می‌توانند به نرم‌افزارهای دیگر از قبیل ادوب ایمیج‌ردی ، ادوب ایلاستریتور ، ادوب پریمایر ، ادوب افتر افکتس و ادوب انکور دی‌ وی‌ دی صادر شوند و بالعکس ، از آنها به فتوشاپ وارد شوند.

در نسخه‌های پیشین ، این نرم‌افزار همراه با نرم‌افزار دیگری به نام ادوبی ایمیج‌ردی نصب می‌شد که روی آماده‌سازی تصاویر برای وب تمرکز داشت. تنظیم دقیق فرمت ، کیفیت ، فشرده‌سازی تصاویر و انیمیشن در فرمت گیف از امکانات این برنامه بودند. بعد از خرید شرکت مکرومدیا توسط آدوبی و اضافه شدن برنامه فایرورکس بسته‌های نرم‌افزاری آدوبی، اکثر امکانات این برنامه با فتوشاپ ادغام شدند.

از دید گرافیکی نرم‌افزار فتوشاپ توانایی کار با چندین نمونه رنگی را دارد ، که عبارت‌اند از نمونه‌های رنگی آرجی‌بی ، ال‌ای‌بی ، سی‌ام‌وای‌کی ، سیاه و سفید و... . همچنین فتوشاپ قادر به خواندن و نوشتن پرونده‌های تصویری در قالب‌هایی از قبیل تیف،گیف است.  همچنین شهرت فتوشاپ به این دلیل است که فرمت پی‌اس‌دی به صورت گسترده استفاده می‌شود و تا حدی توسط نرم‌افزارهای رقیب حمایت می‌شود. فرمت پی‌اس‌بی نسخه جدیدتری از فرمت قبلی است که برای فایل‌هایی با اندازه بیشتر از ۲ گیگابایت طراحی شده‌است.

کدام نرم افزار طراحی گرافیک بهتر است؟

یلوستریتورا (illustrator)

ادوبی ایلوستریتور به معنی تصویرگر یک برنامه‌ی کامپیوتری برداری است که برای طراحی در کامپیوتر به کار می‌رود. این نرم‌افزار با ابزار طراحی جهت خلق آثار برداری و افکت های گرافیکی به همراه قلم‌موها و بعلاوه افکت‌ها و فیلترهای گرافیکی و ابزار کنترل رنگ به همراه محیط سازگار با فتوشاپ و سایر محصولات ادوبی در اختیار طراحان است.

نرم‌افزار Adobe illustrator CS6 یکی از قدرتمندترین نرم‌افزارهای طراحی و ویرایش به صورت برداری می‌باشد، که کار کردن با آن مشابه کار کردن با نرم‌افزارهایی پیکسلی مانند فتوشاپ است. این نرم‌افزار ابزار طراحی قدرتمند جهت خلق آثار وکتور و افکت‌های گرافیکی به همراه براش های متفاوت و ابزار کنترل رنگ که در این نسخه کامل تر شده به همراه محیط سازگار با فتوشاپ را در اختیار کاربران قرار می دهد.

طراحی آثار وکتور در همه زمینه‌ها با ابزار Essential Vector Tool، پیاده سازی سریع تر و آسانتر ایدهای طراحی در محیطی با ابزار بسیار قوی و متنوع، آماده سازی گرافیک وکتور برای نرم‌افزار فلش، افزایش کارایی ابزار طراحی، پلت کنترل رنگ بسیار پیشرفته، پاک نمودن سریع و راحت نقاط دلخواه (نسبت به نسخه‌های قبلی) با ابزار پاکن که کارایی آن مانند کارایی ابزار پاکن فتوشاپ می‌باشد، ابزار برش یا همان crop tool جهت برش منطقه‌ای خاص از طراحی جهت گرفتن خروجی یا برای چاپ، قابلیت گروه بندی عناصر و آبجکت‌های طراحی جهت ویرایش سریع و راحت آنها و امکان تایپوگرافی سریع به خاطر وجود بیش از ۱۰۰ فونت از جمله ویژگی های انحصاری این نرم افزار است.

کدام نرم افزار طراحی گرافیک بهتر است؟

کورل(Corel)

کورل‌ دراو یک نرم‌افزار ویرایشگر گرافیکیِ بُرداری است ، که به دست بنگاه کورل در شهر اتاوای کانادا ساخته و بازاریابی شد. همچنین کورل‌ دراو نام «مجموعه گرافیکیِ کورل» است. نام دارد (در اصل نگارش ۱۸)، در سال ۲۰۱۶ میلادی پخش شد. کورل دراو که معمولاً برای طراحی و کمتر برای ویرایش تصاویر مورد استفاده قرار می‌گیرد ، از هر دو مدِ بُرداری و پیکسلی پشتیبانی می‌کند.

از ویژگی های این نرم افزار میتوان به پشتیبانی بیش از ۱۰۰ فرمت تصویری سازگار با سری آفیس مایکروسافت ، فوتوشاپ و فایل‌های پی دی اف، بهینه‌سازی‌شده برای کار با پردازنده‌های چندهسته‌ای، دارا بودن مدل‌های از پیش طراحی شده، مدیریت پیشرفته رنگ‌ها و در نهایت سازگار با نسخه‌های مختلف ویندوز اشاره کرد.

طراحانی که به دنبال آن هستند فایل های خروجی مختلفی را از طرح و داده های خود بگیرند نرم افزار فتوشاپ بهترین نرم افزار برای آنهاست. طراحانی که به دنبال سرعت بالا مخصوصا در تایپوگرافی هستند نرم افزار ایلستریتور می تواند نیاز انها را بر طرف کند و در آخر نرم افزار کرول برای طراحانی جذاب خواهد بود که به دنبال طرح های از پیش تعیین شده هستند و مدیریت رنگ برای آنها اهمییت دارد.

* گزارش از مجتبی دنیایی

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top