تاریخ انتشار: سه شنبه 1397/06/13 - 08:29
کد خبر: 280652

طرح خودجوش و تمیز دانشجویان به بهانه‌ی ورود به ماه محرم؛

هیئت‌های دانشجویی برجسته‌ی کشور، پای کار مشکلات مردم

دانشجویان فعال در هیئت دانشجویی شهدای گمنام دانشگاه علم و صنعت با برنامه‌ریزی و فراخوان دانشجویان فعال و دغدغه‌مند از سایر دانشگان‌ها و هیئات دانشجویی، طرحی تحت عنوان «رویش حسینی» را کلید زدند تا گامی در راستای حل مشکلات معیشتی و اجتماعی مردم بردارند.

به گزارش خبرنگار صنفی- آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ فرارسیدن حال و هوای ماه محرم در شرایطی که این روزها بسیاری از مردم در سراسر کشور با مشکلات معیشتی دست و پنجه نرم می‌کنند، دانشجویان فعال در هیئات دانشجویی دانشگاه‌های مهم کشور را به فکر ارائه راه حلی برای این مشکلات انداخته است. راه حلی که با هدف و نیت خیر دانشجویان، می‌تواند ثمرات قابل توجهی را برای عموم مردم به ارمغان بیاورد.

دانشجویان فعال در هیئت دانشجویی شهدای گمنام دانشگاه علم و صنعت با برنامه‌ریزی و فراخوان دانشجویان فعال و دغدغه‌مند از سایر دانشگان‌ها و هیئات دانشجویی، طرحی تحت عنوان «رویش حسینی» را کلید زدند تا گامی در راستای حل مشکلات معیشتی و اجتماعی مردم بردارند. این طرح که توسط دانشجویان کلید خورده قرار است به صورت مردم محور ادامه پیدا کند.

هیئت‌های دانشجویی برجسته‌ی کشور، پای کار مشکلات مردم

کلیات طرح رویش حسینی 
با توجه به اینکه حضور مردم متدین جامعه اسلامی در برپایی مراسمات اقامه شعائر اهل بیت(ع) در طول تاریخ باعث رخدادهای عظیم و بصیرت افزایی چشمگیری شده است و احادیث آل الله و تجربه تاریخی نشان میدهد، مردم در این مراسمات بالاخص اقامه عزای سید و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) دیدگاه معرفتی و شور عظیمی جهت انجام اهداف بزرگ پیدا میکنند، بانیان این طرح دانشجویی مردم محور معتقدند در صورت استفاده صحیح و موثر ازاین شور وشعور در راستای تکمیل نقص های مسئولین و پرکردن خلاهای موجود در کشور -که حضور مردمی علاوه بر هم افزایی میتواند همدلی بین مردم ومسئولین رانیز رقم بزند، میتواند در ابعاد کلان کشوری تغییراتی عظیمی ایجاد کند.   

در این طرح روش کار به این صورت است که همزمان با ایام برگزاری مراسمات مذهبی همچون ایام محرم الحرام، فاطمیه، اعیاد شعبانیه و یا ماه مبارک رمضان و لیالی قدر، پس از مطرح کردن و تبیین محورهای مشکلات جامعه توسط مردم و آسیب شناسی معضلات جامعه توسط متخصصین، با تبلیغات میدانی و جذب ایده‌های مردمی در محورهایی که تعیین می‌شود، در هر منطقه، محله، شهر یا روستا و نقاط مختلف جامعه که مردم بومی بیش از همه با مشکلات و موانع همان منطقه ملموس اند و نیاز به حضور مردم بیش از پیش حس شود، می‌توان گامی در پیش‌برد هرچه بهتر اهداف انقلاب برداشت.

پس از جمع‌آوری این ایده‌ها که متناسب با هر منطقه روش‌های مختلفی دارد (در روستاها و نقاط دور افتاده از طریق پرسشنامه های کتبی و در مقیاس های بزرگ از طریق رسانه های ذیربط و فضای مجازی مانند پیام‌رسان‌های اجتماعی وغیره)، ایده‌ها توسط متخصصین و کارشناسان حوزه مربوطه پالایش شده و کارآمدترین آنها در صورتی که شخص ایده پرداز عزم اجرای آن را نیز داشته باشد انتخاب می‌شوند و با مطرح کردن این ایده‌ها و مشورت با صاحب نظران(مردم منطقه و نخبگان کشوری)، به مرحله‌ی اجرا می‌رسد.

هیئت‌های دانشجویی برجسته‌ی کشور، پای کار مشکلات مردم

همچنین از کمک‌های مردمی برای پیاده‌سازی و سهولت در اجرای این ایده‌ها استفاده خواهد شد و منابع مالی هیات ها و مساجد و پایگاه‌های اجتماعی- که توسط مردم تامین می‌شود- ، پشتیبان ایده پردازان خواهد بود.

طبق برنامه‌ریزی دانشجویان قرار است طرح رویش حسینی 1397 در 14 هیات (10هیات شهرستانی و4 هیات دانشجویی تهرانی) آغاز به کار کند.

این طرح که عملا از 4 مردادماه آغاز شده، اکنون به روزهای آغازین فاز سوم نزدیک می‌شود. بخشی که قرار است در آن بحث فراخوان ارسال ایده های مردمی رسما آغاز شود.

در فاز چهارم که از اواسط مهرماه، فرایند غربالگری ایده‌ها و تیم‌های ایده پرداز آغاز خواهد شد و ایده‌های برتر بعد از رای‌گیری نهایی به بخش اجرا می‌رسند.

هیآت‌های حاضر در طرح رویش حسینی سال جاری، الزهرا(س)دانشگاه صنعتی شریف، میثاق با شهدا دانشگاه امام صادق(ع)، شهدای گمنام دانشگاه علم و صنعت ایران، رهروان شهدا دانشگاه امیرکبیر، فاطمیون بندر ماهشهر، انصارولایت یزد، ثارالله زنجان، فاطمیون گنبد کاووس، شهدای بیت الله الحرام کرمان، روضه الزهرا(س) اهواز، روضه الزهرا(س)دزفول، یافاطمه الزهرا(س)بابل، مجمع بیعت گناباد و فاطمیون قم هستند.

* گزارش از امیرمحمد بهشت‌آئین

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top