تاریخ انتشار: 03 آبان 1388 - 00:00:00
کد خبر: 2812

حامی موسوی: مخالف هدفمند کردن یارانه ها نیستم

علیرغم مخالفت جمعی از نمایندگان در خصوص آزادسازی قیمت‌ها احتمال تصویب این طرح بسیار زیاد است و دلیل این امر در اقلیت قرار گرفتن نمایندگان مخالف با نحوه آزادسازی قیمت‌ها می‌باشد، یکی از بخش‌هایی که ما با محقق شدن آن مخالف بودیم تخصیص 20هزار میلیارد تومان برای دولت در سال اول از محل درآمدها هدفمندکردن یارانه‌ها بود.

خبرنامه دانشجویان ایران: عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: از آنجا که اجرای لایحه هدفمندکردن یارانه‌ها گره‌گشای مشکلات اقتصادی کشور است، با اصل این طرح مخالف نیستم اما در راستای چگونگی اجرا و شیوه‌های اجرایی آن لازم است بیشتر کنکاش شود.

مصطفی‌ کواکبیان در گفت‌وگو با« خبرنامه دانشجویان ایران »به نقل از فارس، اظهار داشت: هدفمند کردن یارانه برنامه‌ای است دو وجهی که وجه اول آن آزادسازی یا و واقعی کردن قیمت‌ها و وجه دوم آن بازتوزیع یارانه‌ها را شامل می‌شود، وجه اول در دستور کار مجلس قرار گرفته است اما در خصوص وجه دوم این لایحه هنوز بررسی‌های لازم صورت نگرفته و تصمیمی در این خصوص اخذ نشده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس هشتم ادامه داد: علیرغم مخالفت جمعی از نمایندگان در خصوص آزادسازی قیمت‌ها احتمال تصویب این طرح بسیار زیاد است و دلیل این امر در اقلیت قرار گرفتن نمایندگان مخالف با نحوه آزادسازی قیمت‌ها می‌باشد، یکی از بخش‌هایی که ما با محقق شدن آن مخالف بودیم تخصیص 20هزار میلیارد تومان برای دولت در سال اول از محل درآمدها هدفمندکردن یارانه‌ها بود.

وی افزود: من معتقدم اگر مجلس هفتم روند 10 درصد افزایش قیمت بنزین را متوقف نمی‌کرد قیمت کنونی بنزین تا 200 تومان افزایش می‌یافت و در خصوص افزایش قیمت بنزین در قالب طرح هدفمندکردن یارانه‌ها به این لحاظ با مشکل جدی مواجه نبودیم.

نماینده مردم سمنان در مجلس هشتم، گفت: من با اصل هدفمندسازی مخالف نیستیم و معتقد به اجرای لایحه هدفمندکردن یارانه‌ها در قالب برنامه هستم اما چگونگی شیوه‌های اجرایی آن، بازده زمانی، چگونگی پرداخت و یا توزیع یارانه‌ها از نظر من صحیح نیست و به شیوه‌های بهتری در این خصوص می‌توان تصمیم‌گیری و عمل کرد ضمن آنکه من بر این عقیده‌ایم که زیرساخت‌های اقتصادی ایران با مشکل مواجه است.

وی خاطرنشان کرد: در اقتصاد آزاد،‌ بخش خصوصی فعال است و این در حالی است که خصوصی‌سازی در ایران به طور جدی دنبال نمی‌شود، چرا که طی چند مدت گذشته شاهد واگذاری منابع دولتی در مسیر خصوصی‌سازی به شبه دولتی‌ها بودیم.

وی تصریح کرد: در صورتی که برنامه‌های دولت همچون واگذاری‌های صورت گرفته در دستور کار قرار گیرد و در خصوص آن تصمیم‌گیری شود به حتم در مسیر دستیابی به اهداف تعیین شده با مشکل مواجه خواهیم بود و به نتیجه نخواهیم رسید.

عضو فراکسیون اقلیت مجلس اظهار داشت: من معتقدم اجرای هدفمندکردن یارانه‌ها تبعات اجتماعی را به دنبال خواهد داشت تا جایی که امکان عقب نشینی دولت را از هم‌اکنون می‌توان حدس زد، من معتقدم لازمه اجرای هدفمندکردن یارانه‌ها، وفاق ملی و اهتمام جمعی است که البته فراهم کردن زمینه‌های آن بسیار دشوار است.

وی در خصوص زمان مناسب جهت اجرای لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها تصریح کرد:‌ دولت پیشنهاد اجرای هدفمندسازی یارانه‌ها از ابتدای فصل زمستان را پیشنهاد کرده است اما از نظر مجلس زمان اجرای آن ممکن است به ابتدای سال آتی موکول شود.

وی متذکر شد: من معتقدم حتی در صورت تصویب نهایی لایحه هدفمندکردن یارانه‌ها اجرای آن باید به بعد از سال جاری و ابتدای سال آینده موکول شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
موسوی: هیچ دانشجویی به صرف دانشجو بودن مصونیت ندارد/ آقای پزشکیان یا تاریخ نمی‌خوانید یا فراموش کار هستید
با الگوی جدیدی با دشمن روبرو خواهیم شد
فیلم/ انفجار و آتش سوزی یک موتور برقی در بیروت
فیلم/ انفجار گوشی‌ها در یک مغازه موبایل فروشی در لبنان
۳ شهید و بیش از ۲۰ زخمی در انفجارهای جدید لبنان
عکس/ آیفون منفجر شده در بیروت
تصویری از انفجار دستگاه حضور و غیاب!
آتش بازی سردار آزمون و سعید عزت اللهی در آسیا
چه کسانی باید واکسن آنفلونزا بزنند؟
مشهد میزبان بازی‌ آسیایی پرسپولیس شد
ستاره‌ی ملی پوش پرسپولیس غایب قطعی دربی
ببینید | ابراز همدردی مردم تهران با مردم لبنان بعد از حادثه تروریستی
دور جدید انفجارها در لبنان؛ پنل‌های خورشیدی منفجر شدند!
عکس | تصویری از وضعیت فاجعه‌بار یک خودروی سواری پس از انفجار امروز در لبنان
اولین پیام سفیر ایران پس از جراحت در حمله تروریستی رژیم صهیونیستی
چند نفر دیگر کشته شوند که حکام عرب ارتباط با اسرائیل را قطع کنند؟!
وجه مشترک بی‌سیم‌ها و پیجرهای منفجره افشا شد!
حزب‌الله سرزمین‌های اشغالی را به آتش کشید
ادامه انفجارها در لبنان؛ اینبار بی‌سیم‌ها منفجر شدند!
خبر خوش برای مستاجران
قصد ایران برای برگزاری نشست ۴جانبه با چین، پاکستان و روسیه
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top