تاریخ انتشار: دوشنبه 1397/06/19 - 12:40
کد خبر: 281444

واکنش تند وزیر علوم به رای اخیر دیوان عدالت درباره بورسیه‌ها

برای تایید صلاحیت علمی افراد، هیات جذب زیر نظر شورای عالی انقلاب فرهنگی شکل گرفته و فعالیت می کند و مواردی که هست را به شکل قانون حل و فصل می کند البته ما قطعا استنکاف و عدم توجه به قانون را قبول نداریم و حکم دیوان اجرایی می شود.

خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از مهر، منصور غلامی در حاشیه نشست روسای دانشگاه های کشور که در دانشگاه علم و صنعت در حال برگزاری است در پاسخ به خبرنگار مهر درباره حکم دیوان عدالت اداری درباره بورسیه ها گفت: در بحث بورسیه ها دو نکته داریم یک اینکه اعتقاد داریم احکام قضایی وقتی نهایی می شوند لازم الاجرا هستند اما یک نگاه هم داریم که در بحث تعیین صلاحیت های علمی احیانا فردی به دلیل عدم تایید صلاحیت علمی برای یک شغل از جمله استادی دانشگاه تشخیص داده نمی شود لذا نباید به حکم قضایی کشیده شود زیرا یک بررسی علمی و تخصصی است.

وی افزود: امیدواریم از این به بعد  دیوان عدالت اداری در رابطه با تایید صلاحیت علمی ورود پیدا نکند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: برای تایید صلاحیت علمی افراد، هیات جذب زیر نظر شورای عالی انقلاب فرهنگی شکل گرفته و فعالیت می کند و مواردی که هست را به شکل قانون حل و فصل می کند البته ما قطعا استنکاف و عدم توجه به قانون را قبول نداریم و حکم دیوان اجرایی می شود.

وی درباره حکم دانشجویان نیز گفت: در حال پیگیری هستیم، نتایج خوبی در این رابطه گرفته ایم که امیدواریم در روزهای آینده نتایج از طرف دانشجویان و یا به شکل دیگر اطلاع رسانی شود. قوه قضاییه در این رابطه همکاری بسیاری خوبی با ما داشت نگرانی جدی در این زمینه وجود ندارد.

غلامی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص آمادگی دانشگاه ها برای سال تحصیلی جدید گفت: دانشگاه های ما با توجه به تجربیاتی که از قبل داشتند و با توجه به امکانات موجود آمادگی کامل دارند که در حوزه های مختلف دانشجویان جدید الورود و سال های قبل را پذیرش کنند. در سه ماه تعطیلی حوزه آموزش ما تعطیل است اما همکاران ما در دانشگاه ها فعالیت داشته و برای ارائه خدمات به دانشجویان در این مدت زمانی فعال بوده و در زمینه ارتقا خوابگاه ها و ارتقا دیگر خدماتی که به دانشجویان ارائه خواهند داد فعالیت می کردند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
1397/06/19 - 12:55

واقعا آیا تعهدات یک شخصست حقوقی با تغییر ریاست حقیقی آن عوض می شود؟
واقعا دانشجوی بورسیه - اگر واقعا تخلف کرده- می توانسته این تخلف را بدون همکاری و یا سهل انگاری کارمند وزارت علوم انجام دهد؟
من نمی دانم این آقا مردم را چه فرض کرده است اما حداقل برای خالی نبودن عریضه و کمی آبروداری لازم است برخی کارمندان وزرات علوم را تنبیه و اخراج کند و از مسوولان سابق بورس به دلیل تخلف در انتخاب بورسیه ها شکایت کند. اما حالا که نین شکایتی در کار نیست یعنی مدرکی از تخلف در کار نیست.
و این یعنی آنکه همه دانشجویان بورسیه بی گناه هستند و تنها جرم آنها صرفا تعهد به اسلام و انقلاب اسلامی و ولایت فقیه و در یک کلام بورسیه شدن در زمان احمدی نژاد است و خاتمی دستور داده که جز سکولار و لیبرال نباید کسی استاد دانشگاه بشود.
ای کاش دولت احمدی نژاد هم همین برخورد را با بورسیه های دوره منحوس خاتمی می کرد. آن زمان که مشروطی ها صرفا به دلیل عضویت در طیف علامه و فعالیت در فتنه 18 تیر 78 بورس گرفتند.
تورهای مسافرتی آفری
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top