تاریخ انتشار: دوشنبه 1397/06/19 - 14:18
کد خبر: 281457

هیئتی که نام شهدای گمنام به خود گرفت

مسئول هیئت علم و صنعت گفت: به دلیل شهدای گمنامی که در سال ۸۶ در دانشگاه دفن شده بودند این هیئت را نام گذاری کردند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، افتخاری مسئول هیئت دانشگاه علم و صنعت در گفتگو با دانشجو، پیرامون این هیئت و قدمت آن گفت: عده‌ای از تشکل‌های دانشجویی در سال ۸۹ هیئتی را به نام شهدای گمنام در دانشگاه به راه انداختند و اولین فعالیت آن‌ها نیز از همان سال ۸۹ شروع شد. از دلایل نام گذاری این هیئت یکی می‌توان به این اشاره کرد که نمی‌خواستند بین تشکل‌ها مشکلی در آینده پیش بیاید و از سوی دیگر به دلیل شهدای گمنامی که در سال ۸۶ در دانشگاه دفن شده بودند این هیئت را نام گذاری کردند از دیگر دلایل آن می‌توان به این اشاره کرد که در شرق تهران یک پاتوق فرهنگی برای مردم ایجاد شود مانند هیئت دانشگاه امام صادق علیه السلام که در غرب تهران به عنوان پاتوق فرهنگی برای مردم شناخته شده است.

هیئت را به نام شهدای گمنام نام گذاری کردند/ نوشت افزار ایرانی از ملزومات غرفه امسال هیئت است!

وی ادامه داد: هیئت شهدای گمنام برگزاری مراسم‌های محرم و ایام فاطمیه را برعهده دارد و بیشتر جمعیتی که به هیئت می‌آیند را دانشجویان و فارغ التحصیلان تشکیل می‌دهند حدود ۳۰ درصد از شرکت کنندگان مراسم را عام مردم که در محدوده شرق تهران اعم از نارمک، تهرانپارس و اطراف دانشگاه زندگی می‌کنند، تشکیل می‌دهند.

افتخاری افزود: آشپزخانه‌ای داریم که توسط خود دانشجویان اداره می‌شود و فضای بسیار خوبی را در ایام محرم به خود می‌گیرد چرا که اکثر دانشجویانی که شاید اصلا عضو تشکل خاصی هم نباشند در ایام محرم به آشپزخانه می‌آیند و در پخت و تهیه غذا بسیار کمک می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه این هیئت شهدای گمنام دانشگاه علم و صنعت مهدکودکی نیز در خود دارد، گفت: هم در بخش بانوان و هم در بخش آقایان مهدکودکی داریم که هر کدام جمعیت حدود به صد نفر از کودکان را به صورت معمول در خود جای می‌دهند. یک هیئتی تحت عنوان نوجوانان انصارالمهدی داریم که به دو قسمت تقسیم شده اند یکی زیر هفت سال و دیگری بالای هفت سال با کودکان زیر هفت سال بازی می‌شودو یک روحانی هم احکام خیلی ساده را به آن‌ها آموزش می‌دهد.

مسئول هیئت شهدای گمنام دانشگاه علم و صنعت گفت: گروه سنی بالای هفت سال نیز یک روحانی دارند که کار‌های علمی دانشگاه را به صورت ساده برای آن‌ها انجام می‌دهد برای مثال آزمایش‌های بسیار ساده شیمی را برایشان انجام می‌دهد در سال‌های قبل نیز کارگاه معرق سازی داشتیم به این صورت در دو سه روز اول به کودکان ساخت و کار کردن با معرق آموزش داده می‌شود و در روز‌های بعدی خودشان کار‌های دستی معرق انجام می‌دهند. آثار هنری آن‌ها در غرفه‌های هیئت به نمایش گذاشته می‌شود که اثر بسیار خوبی بر نوجوانان دارد.

هیئت را به نام شهدای گمنام نام گذاری کردند/ نوشت افزار ایرانی از ملزومات غرفه امسال هیئت است!

وی افزود: هر ساله متناسب با آن سال غرفه‌ها متفاوت می‌شوند، اما به صورت ثابت یک غرفه کتاب، یک غرفه اربعین و جهادی داریم که در غرفه کتاب متناسب با شرایط هر سال با سخنران صحبت می‌شود و او یک کتاب را معرفی می‌کند ما آن کتاب را بلد می‌کنیم و ترویج می‌دهیم که خریداری کنند و کتاب‌های مرتبط با آن موضوع را نیز برای عرضه می‌آوریم. برای مثال بحث پیرامون کارآمدی نظام است و ما یک کتاب را درباره آن بلد می‌کنیم و به سخنران هم می‌گوییم که در حرف هایش به غرفه کتاب اشاره کند. غرفه اربعین نیز به گزارش فعالیت‌های اربعین دانشگاه در سال قبل می‌پردازد و غرفه جهادی نیز فعالیت‌های جهادی دانشگاه را گزارش می‌دهد و هزینه‌ها و مخارج آن را نیز گزارش می‌دهد.

وی ادامه داد: اما در بخش بانوان غرفه حجاب نیز دایر می‌شود که پوشش اسلامی را ترویج می‌دهد و فروش محصولات اسلامی را نیز دارد.

افتخاری گفت: هر ساله غرفه‌های دیگری نیز برای فروش محصولات در کنار غرفه‌های ثابت داریم که در سال‌های قبل محصولات ایرانی شرکت‌های فارغ التحصیلان علم و صنعت را در این غرفه‌ها عرضه می‌کردیم، اما امسال سعی داریم تا از لوازم التحریر ایرانی برای فروش و عرضه در غرفه‌های خود استفاده کنیم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو
حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها
بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان
تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top