تاریخ انتشار: یکشنبه 1397/06/25 - 12:15
کد خبر: 282293

پاسخ به انتقادات با یک سوپرگل؛

مسوت اوزیل، تو هنوز بهترین هستی!

اونای امری، سرمربی آرسنال در کنفرانس خبری پیش از بازی گفته بود که اوزیل باید بیشتر تلاش کند تا نتیجه موثرتری روی نمایش هایش تیمش داشته باشد. شاید در این مقطع از فصل، حضور اوزیل در تیم باشگاهی اش کمی عجیب باشد زیرا معمولا او در اردوی تیم ملی اش بود. اختلاف او با فدراسیون آلمان در نهایت باعث شد تا دوران حضورش در جمع شاگردان یواخیم لوو به پایان برسد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، مسوت اوزیل، بار دیگر با درخشش در پیراهن آرسنال توانست منتقدانش را به سکوت فرا بخواند.

اونای امری، سرمربی آرسنال در کنفرانس خبری پیش از بازی گفته بود که اوزیل باید بیشتر تلاش کند تا نتیجه موثرتری روی نمایش هایش تیمش داشته باشد.  شاید در این مقطع از فصل، حضور اوزیل در تیم باشگاهی اش کمی عجیب باشد زیرا معمولا او در اردوی تیم ملی اش بود. اختلاف او با فدراسیون آلمان در نهایت باعث شد تا دوران حضورش در جمع شاگردان یواخیم لوو به پایان برسد.

بدین ترتیب او استراحت به جا و به موقعی داشت و طبق گفته مربی اش، با روحیه خوبی برای اولین دیدارش در زمین نیوکاسل آماده شده بود. در حقیقت از سال 2013 که او به آرسنال پیوست، تا به حال در سنت جیمز پارک به میدان نرفته بود و بازی روز گذشته، اولین حضورش در این ورزشگاه بود که با عملکرد خوب او همراه بود.

همچنین این بازی دویستمین بازی اوزیل به عنوان بازیکن آرسنال بود. او باعث شد تا هواداران و منتقدینش همچنان پس از این سال‌ها در دو صف کاملا جدا از هم قرار بگیرند. برخی می‌گویند او تنبل است، بی انگیزه و بی توجه است. بی نظمی که توسط ونگر به او اجازه داده می‌شد هر طور که دوست داشته باشد بازی کند.

دیگران اما نبوغ را در او دیده بودند و اوزیل را از آن دسته بازیکنان می‌دانستند که می‌تواند آرسنال را نجات دهد. در یک روز ویژه برای او، این اتفاق رخ می‌دهد.

گرانیت ژاکا هم دیگر بازیکنی بود که زیر ذره بین موشکافانه قرار داشت ولی او در آرسنال عالی کار کرده است. البته برای بسیاری هم سوال شده بود که او پشت ضربه ایستگاهی در ابتدای نیمه دوم چه کار می‌کرد. با این حال او این موقعیت را به زیبایی هر چه تمام تر به گل تبدیل کرد. سپس برای اوزیل هم موقعیت سازی کرد تا ستاره آلمانی هم به گل‌هایش بیفزاید.

این اولین گل اوزیل در لیگ برتر امسال و سی و هشتمین گلش برای آرسنال در لیگ برتر بود. البته این بازگشت خیلی خوبی برای یک ستاره پس از 5 سال حضور در یک تیم نیست. مطمئنا تک تیراندازها سراغ رکورد گلزنی او می‌روند ولی در امر خلاقیت، او همیشه طوری کار کرده که نمی‌توان انتقادی از او به عمل آورد.

از روزی که اوزیل کار را در آرسنال شروع کرد، همواره در بین خلاق ترین بازیکنان لیگ بوده است، حال چه منتقدانش دوست داشته باشند و چه نه. از زمان شروعش در لیگ برتر، او 50 پاس گل ارسال کرده که رکوردش با کریستین اریکسن که 30 بازی بیشتر انجام داده برابر است. 35 پاس گل او در جریان بازی بوده که تنها داوید سیلوا با 37 پاس گل این چنین از او بالاتر است.

او 481 موقعیت ایجاد کرده که تنها 4 موقعیت کمتر از کریستین اریکسن است. 355 موقعیت ایجاد شده توسط او در جریان بازی بوده که فقط هازارد با 416 ایجاد موقعیت در جریان بازی از او بالاتر است. او در جدول اوپتا، با ایجاد 61 موقعیت بزرگ، در صدر جدول این آمار قرار دارد.

اوزیل با ثبات بوده است، حداقل بسیار با ثبات تر از بسیاری از هم تیمی‌هایش در همین دوره. او هیچگاه در تیمی بازی نکرده که توانایی رقابت برای قهرمانی را داشته باشد ولی آمارش همواره با بازیکنانی مثل سیلوا و هازارد مقایسه می‌شود که قهرمان لیگ شده اند. او همواره بیشتر از سهمش در نتایج ضعیف آرسنال مورد انتقاد قرار گرفته است. اینکه بداند چطور می‌تواند نظر منتقدانش را جلب کند، مطمئنا کار دشواری خواهد بود.

یک عادتی بین فوتبال دوستان وجود دارد که یک بازیکن جدا می‌شود و زیر ذره بین منتقدین قرار می‌گیرد، انگار که عملکرد 10 بازیکن دیگر تیم تاثیری روی نتایج ندارد. پتر چک شرایط مشابهی را در حال حاضر طی می‌کند. هواداران تمام تمرکز خود را روی انتقاد از گلر سابق چلسی قرار داده اند و اشتباهش روی پاسکاری.

پاس اشتباه او که مستقیما به کرنر رفت و دومین اشتباه فصلش بود، نشان می‌دهد که او خیلی مناسب شروع بازی از درون دروازه نیست ولی کسی به پاس رو به عقب مصطفی که چک را در شرایطی دشوار قرار می‌دهد، توجهی ندارد. مدافعان آرسنال نه شجاع هستند و نه با کیفیت که کاری به جز پاس دادن به پتر چک انجام دهند. این موضوع باعث شده که چک تحت فشار قرار بگیرد و نه آن کسی که به او پاس می‌دهد ولی بازی با پای چک تماما به موقعیتی که توپ برایش ارسال می‌شود بستگی دارد.

موضوع خیلی واضح و شفاف نیست و اوزیل هم به همین ترتیب تحت فشار و انتقاد است. تفاوت این است که در زمان حضور اوزیل در باشگاه، او همواره یک سطح از دیگران بالاتر بوده است. البته که در برخی بازی ها نمایش او خیلی ضعیف بوده ولی او بازیکن کلاس جهانی است و حریفان همگی سعی دارند از جریان بازی خارجش کنند.

مشکل آرسنال همین است که بدون اوزیل، نقطه اتکایی نخواهد داشت. پیر امریک اوبامیانگ از زمان حضورش سعی کرده که بار فشارها را بردوش بگیرد ولی مشکل آرسنال فقط اوزیل و فقط پتر چک نیست.

بهترین خرید آنها در چند سال اخیر، تمدید قرارداد اوزیل تا 2021 بوده است. هیچ بازیکن دیگری مثل او در تیم نیست و هواداران باید متوجه این موضوع باشند.

منبع: سایت گل

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top