تاریخ انتشار: دوشنبه 1397/06/26 - 10:35
کد خبر: 282463

درخشش ستاره ایرانی و تعظیم رسانه‌های سختگیر فرانسه؛

آمیان، سکوی پرواز قدوس به سمت تیم‌های بزرگ اروپا

آمیان، سکوی پرواز قدوس به سمت تیم‌های بزرگ اروپا

این روزها دیگر قدوس بهترین خرید تابستانی آمیان فرانسه محسوب می‌شود و تیم تجاری این باشگاه بابت این خرید سخت که البته با درگیری‌های حقوقی بسیاری هم همراه بود، سرش را بالا گرفته و با غرور اعلام می‌کند که یک ابرستاره از خاورمیانه برای آمیان تازه احیا شده خریداری کرده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، گل دقیقه 93 ابرستاره ایرانی تیم فوتبال باشگاه آمیان هرچند زخم سه لایه این تیم را تیمارداری نکرد اما برای این باشگاه بسیار با ارزش بود تا حدی که وب‌سایت رسمی خود باشگاه نیز نوشت: «به همه ثابت شده که هزینه خرید این ستاره ایرانی هرگز زیاد نبوده و اتفاقا کمتر از شایستگی او بوده است. آمیان خیلی خوش‌شانس بود که قدوس را در اختیار گرفت.»

این روزها دیگر قدوس بهترین خرید تابستانی آمیان فرانسه محسوب می‌شود و تیم تجاری این باشگاه بابت این خرید سخت که البته با درگیری‌های حقوقی بسیاری هم همراه بود، سرش را بالا گرفته و با غرور اعلام می‌کند که یک ابرستاره از خاورمیانه برای آمیان تازه احیا شده خریداری کرده است.

آمیان این‌بار البته شکست خورد و با وجود شکست خانگی برابر لیل باید پذیرفت که تیم کاملی بود و تاکتیک‌های مربی خود را به خوبی در زمین پیاده کرد. در این تیم همه چیز در سامان ایرانی خلاصه نمی‌شود و انصافا بازیکنان خوش‌آتیه‌ای حضور دارند اما در کل عملکرد درخشان ستاره ایرانی آمیان باعث شد تا تعریف و تمجیدها از این بازیکن به اوج خود برسد.

جست‌وجوگر خوشبختی

پیش از این البته رسانه‌های فرانسه با احتیاط از درخشش قدوس می‌نوشتند، به‌عنوان مثال روزنامه «اکیپ» فرانسه در گزارش ماه آگوست خود از سامان قدوس به‌عنوان جست‌وجوگر خوشبختی یاد کرده و آورده بود: «قدوس سعی دارد از لوشامپیونه برای خودش یک سکوی پرواز به سمت فوتبال انگلیس یا اسپانیا بسازد. این نشریه معتبر فرانسوی حتی این ریسک رسانه‌ای را نیز به جان نخرید که لااقل برای سامان قدوس یک آینده بسیار روشن پیش‌بینی کند. اما اکنون می‌توان گفت که همه رسانه‌های ورزشی سامان قدوس را می‌شناسند و خوب می‌دانند که رسما به یک مهره کلیدی برای آمیان فرانسه تبدیل شده است.

مهره کلیدی آمیان

سامان در اولین بازی خود برای آمیان با گل معروف و عجیب خود تاریخ‌ساز شد و با حضور کامل و 90 دقیقه‌ای در ترکیب آمیان با وجود گل زیبایی که به ثمر رساند نتوانست مانع شکست خانگی پرگل تیمش مقابل لیل شود. بعد از آن گل با ضربه سر بود که سامان به یک ستاره فرصت‌طلب و آماده تبدیل شد و مربیان آمیان نیز با اینکه نمی‌خواستند به بازیکن‌سالاری یا بازیکن‌محوری تن بدهند، بارها از او به‌عنوان یک مهره کلیدی یاد کردند.

قدوس کوه ‌انگیزه است

وب‌سایت لیگ یک فرانسه نیز این بار با سامان مهربان‌تر بود و وقتی گل زد دیرهنگام اما مهم سامان را زیر تیغ تحلیل گرفت و از او این‌گونه نوشت: «ستاره ایرانی هرچند عضوی از تیم شکست خورده آمیان بود اما بار دیگر ثابت کرد که کوه ‌انگیزه است و می‌خواهد پرواز کند، حتی اگر گاهی نیمکت‌نشین باشد.» پس از قرار گرفتن گل دیدنی مهاجم ایرانی در بین کاندیداهای گل هفته لوشامپیونه نیز همین وب‌سایت نوشته بود: «در میان تمام خریدهای آمیان، سامان قدوس ثابت کرده شایستگی هزینه‌های انجام شده را داشته است.»

ستاره‌ای که باید بازی کند

ستاره ایرانی آمیان تاکتیک‌پذیر است و این یکی دیگر از برتری‌های قدوس به‌شمار می‌آید، رسانه «لوموند» نیز در گزارشی از بازی دو تیم در بخش گل‌های زده از قدوس به‌عنوان موتور گلزنی یاد کرده و نوشته است: «این موتور البته باید روشن شود و مسئول آن مربی تیم است. بازیکن ایرانی آمیان واقعا برای حریفان خطرناک است و هر تیمی از اینکه قدوس را روی نیمکت مشاهده کند، خوشحال خواهد شد.»

راه رسیدن به تیم‌های بزرگ

لوشامپیونه شاید هیجان، سختی و فشار وحشتناک لالیگا یا لیگ برتر را نداشته باشد اما اول اینکه در چند سال گذشته لوشامپیونه نیز به مراتب اوج گرفته است و دوم اینکه قدوس به خوبی می‌داند راه رسیدن به باشگاه‌های بزرگ اروپای غربی درخشش در فوتبال باشگاهی فرانسه است. از درخشش سامان همه ایرانی‌ها خوشـحال هستند و این امید وجود دارد که درخشش چنین بازیکنان بزرگی شرایط را برای ورود سایر لژیونرها به لوشامپیونه و سایر لیگ‌های معتبر اروپایی فراهم کند.

منبع: فرهیختگان

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
دارایی‌های بزرگترین بانک آمریکایی در این کشور مسدود شد
۲ کمین بزرگ حزب‌الله لبنان علیه نظامیان اسرائیلی
هشدار وزارت بهداشت درباره سیگارهای الکترونیک
بازداشت ۴ کنکوری متخلف
ورود سامانه بارشی جدید به کشور
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top