تاریخ انتشار: دوشنبه 1397/07/02 - 18:31
کد خبر: 283415

چرخه اقتصادی فناوری فضایی به صنعت متصل شود

وزیر ارتباطات گفت: اتصال چرخه اقتصادی فناوری فضایی به صنعت باید به عنوان یک محور جدی در دستور کار سازمان فضایی و پژوهشگاه فضایی ایران قرار گیرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از سازمان فضایی ایران، محمدجواد آذری جهرمی در جلسه کنترل پروژه های پژوهشگاه فضایی ایران گفت: پژوهشگاه فضایی ایران، پژوهشگاهی عملیاتی و توانمند است و قابلیت‌های بالایی برای حل مسائل حوزه فضایی کشور دارد.

وی با اشاره به اینکه سازمان فضایی ایران و پژوهشگاه فضایی از حوزه‌های اقتدار جمهوری اسلامی ایران هستند، گفت: پژوهشگاه فضایی ایران بال سازمان فضایی در توسعه فناوری فضایی است و باید با یکدیگر همکاری نزدیکی داشته و همگرا باشند.

آذری جهرمی اظهار کرد: راهبرد ما بر این است که پژوهشگاه فضایی ایران با ظرفیت خود، مدیریت پژوهش حوزه فضایی را برعهده گیرد و به عنوان تجمیع‌کننده محصول نهایی فناوری فضایی ایفای نقش کند. بدین صورت که مراکز دانشگاهی مرتبط با حوزه فضا، هر یک در حوزه‌هایی از علوم و فناوری فضایی تبدیل به یک قطب علمی شوند و در مسیر برنامه‌ریزی شده توسط پژوهشگاه فضایی حرکت کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر ضرورت تقویت دستاوردهای حوزه فضایی کشور خاطرنشان کرد: تقویت این دستاوردها با تبیین کاربرد آن در جامعه صورت می‌گیرد و در این راستا کاربردهای فناوری فضایی باید آن‌چنان در زندگی مردم دخیل شود که نبود این فعالیت‌ها کاملا حس شود و این یکی از اهداف بزرگ ما است.

وی افزود: اتصال چرخه اقتصادی فناوری فضایی به صنعت باید به عنوان یک محور جدی در دستور کار سازمان و پژوهشگاه فضایی قرار گرفته و پیگیری شود و پس از همگرایی نگرشی و مدیریتی در حوزه فنی، ارگان‌های دیگر نیز با بخش فضایی همگرا شده و دستاوردهای فضایی را به سمت صنعت هدایت کنند.

آذری جهرمی با تاکید بر لزوم اصلاح ساختار کلان حوزه فضایی کشور خاطرنشان کرد: یکی از مسائلی که در حوزه فناوری فضایی دنبال می‌کنیم اصلاح ساختارهای موازی و فرآیندها است، به‌گونه‌ای که موجب تسریع در رشد مجموعه شده و بتوان این ساختار را به توسعه کشور گره زد که در این خصوص نیز اقدامات مثبتی صورت گرفته است.

وزیر جوان دولت تدبیر و امید در خصوص اعتبارات لازم برای پیشبرد پروژه‌ها و فعالیت‌های فناوری فضایی، اظهار امیدواری کرد: تلاش ما براین خواهد بود که بودجه لازم تامین و تخصیص داده شود تا پروژه ها در موعد مقرر به سرانجام برسند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
در سفر رافائل گروسی به تهران موارد
انتقاد یک امام جمعه از مشروب‌خوری برخی پزشکان ایرانی
فوت دردناک نخبه کنکوری به همراه پدرش +جزِئیات
زشت است جمعیتی در یک صنف مقدس(پزشکان) با عادی انگاری، دسته جمعی مجلس گناه برپا کنند
بارش‌های باورنکردنی باران در یک استان غربی
شیعه جعفری
مقاومت اسلامی عراق برای اولین بار تل آویو را هدف قرار داد
محرومیت از تحصیل در انتظار داوطلبان متخلف / اعتراض دانشجویان شریف / جذب ۷۲ هزار معلم از طریق آزمون‌های استخدامی
مرکز تولید مشروبات الکلی در رژیم‌ صهیونیستی هک شد
لیست انتخاباتی شورای وحدت منتشر شد
طرز تهیه خورش بادمجان با گوشت چرخ کرده
شگفت‌زدگی فعال اقتصادی چینی از پیشرفت‌ دانش‌بنیان‌ها در حوزه انرژی خورشیدی
بیش از ۴۰ درصد رای‌دهندگان آمریکایی جنگ داخلی را محتمل می‌دانند
شهادت ۳ شهروند ترکیه‌ای از سوی رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر
پیام اعتراض دانشجویان آمریکا، پایان دادن به جنایت در غزه است
تعطیلی یک دانشگاه در فرانسه بدلیل اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین
تقلای سنای آمریکا برای جلوگیری از بازداشت مقامات تل آویو
۲۰۰ بازداشت فقط در یکی از دانشگاه‌های امریکا
یورش اشغالگران به مناطق مختلف کرانه باختری/ شهادت ۱۸ فلسطینی
بمباران بامدادی رفح در جنوب نوار غزه/ شهادت شماری از فلسطینیان
دانشگاه «ساینس‌پو» فرانسه به دلیل اعتراضات تعطیل شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top