تاریخ انتشار: سه شنبه 1397/07/03 - 13:53
کد خبر: 283571

پرداخت ارز مسافرتی به یک بانک محدود شد

ارائه ارز مسافرتی در بانک‌ها که طی مدت اخیر در دو بانک آغاز شده بود، اما اکنون با توجه به نوسان قیمت ارز در یکی از بانک‌ها پرداخت انجام می‌شود. از سویی دیگر اختلاف نرخ بین بازار و بانک تا ۱۲۰۰ تومان در هر یورو رسیده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایسنا، امروز (سه‌شنبه) بررسی میدانی شعب دو بانک ارائه کننده ارز مسافرتی از این حکایت داشت که پرداخت ارز از روز گذشته در یکی از این بانک‌ها متوقف شده و قیمتی برای آن تعیین نمی‌شود. طبق گفته مسئولان شعبه پرداخت ارز تا اطلاع ثانوی متوقف است. این در حالی است که افزایش تقاضا و همچنین نوسان زیاد قیمتی در روزهای اخیر از جمله عواملی است که از سوی شعب به عنوان عامل توقف ارائه ارز مسافرتی اعلام می‌کنند.

اما در یکی دیگر از بانک‌ها که پرداخت ارز متوقف نیست، این جریان به سختی انجام شده و با تشکیل صف‌های طولانی همراه است. برای یورو به عنوان ارز مرجع پرداختی به مسافران، حدود ۱۶۸۰۰ تومان نرخ تعیین شده و با توجه به ازدحام جمعیت برای خرید، از ساعت ۷:۳۰ صبح امروز تمام نوبت‌ها پر شده بود و البته این روال از روزهای گذشته نیز در جریان بوده است.   در حال حاضر با توجه به قیمت یورو که در بازار به حدود ۱۸ هزار تومان می‌رسد اختلاف ارز مسافرتی ارائه شده در بانک‌ها و بازار آزاد نزدیک به ۱۲۰۰ تومان و حتی بالاتر است.

بانک‌های عامل ارز مسافرتی را برای کشورهای همسایه تا ۵۰۰ یورو و سایر کشورها تا هزار یورو پرداخت می‌کنند که نرخ روزانه آن از سوی بانک مرکزی و تقریبا هم سطح با قیمت بازار تعیین می‌شود. این در شرایطی است که در مدتی که پرداخت ارز در بانک‌ها در بسته جدید ارزی آغاز شده، ‌در ابتدا اختلاف نرخ با بازار آزاد ناچیز بود، اما به مرور افزایش یافته است.

در کنار بانک‌ها برخی صرافی‌ها نیز در بازار ارائه ارز خدماتی از جمله مسافرتی را انجام می‌دهند که تقریبا هیچ اختلاف قیمتی با نرخ بازار آزاد ندارد و البته همه روزه این ارز را به فروش نمی‌رسانند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو
حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها
بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان
تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top