تاریخ انتشار: یکشنبه 1397/07/08 - 21:45
کد خبر: 284326

تبریز میزبان کنفرانس بین‌المللی سیاو

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از برگزاری کنفرانس بین المللی معماری بومی سیاو، ایکوموس ۲۰۱۸ به میزبانی تبریز خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایسنا؛ مرتضی آبدار با اعلام این خبر، اظهار کرد: با توجه به انتخاب کمیته بین‌المللی معماری بومی (سیاو / ایکوموس) و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، کنفرانس ۲۰۱۸ با موضوع "میراث فرهنگی و توسعه پایدار" از ۹  تا ۱۱ مهر ۱۳۹۷، در تبریز برگزار می‎شود.

وی با اشاره به عنوان بین‎المللی کهن شهر تبریز در سال ۲۰۱۸  "پایتخت گردشگری جهان اسلام" غنی بودن میراث فرهنگی و تاریخی اصیل تبریز را  دلیل اصلی انتخاب از سوی کمیته بین‌المللی معماری بومی و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردش، دانست و گفت: تبریز شهری است که از غنای میراث فرهنگی و تاریخی اصیلی برخوردار است و به سبب اهمیت میراث کهن این شهر، شاهد برگزاری کنفرانسی بین‎المللی برای نخستین بار در کشور و شهر تبریز خواهیم بود.

وی ادامه داد: هدف ایکوموس تشویق جوامع محلی و مردم سراسر جهان برای توجه به جایگاه میراث ‌فرهنگی در هویت و اجتماعی شدن افراد، آگاهی‌افزایی از میزان گستردگی و آسیب‌پذیری میراث‌ فرهنگی و همچنین تلاش در جهت حفاظت و ارتقای میراث‌فرهنگی است.

آبدار در ادامه به محورهای اصلی و فرعی این کنفرانس اشاره کرد و گفت: محور اصلی کنفرانس تحت عنوان ”میراث فرهنگی و توسعه پایدار“ بوده و محورهای فرعی آن شامل حفاظت از میراث فرهنگی به عنوان محرک و هدایت کننده توسعه پایدار، میراث بومی تبریز، ایران و خاورمیانه، میراث بومی و پایداری موردهای مطالعاتی عنوان شده است که در خصوص این موارد از ۱۲ کشور به علاوه ایران، معماران و اساتید برجسته به ارائه مقالات خود خواهند پرداخت.

وی در پایان با اشاره به برگزاری کمپ مستند نگاری معماری «ورنادوک» پیش از کنفرانس بین المللی سیاو/ ایکوموس در بازار تاریخی تبریز، متذکر شد: پیش از برگزاری کنفرانس بین‌المللی سیاو، اردوی ورنادوک، با موضوع مستندنگاری بازار تبریز با حضور اساتید و فعالان برجسته بین‎المللی معماری در "سرای میانی حاج حسین" برگزار شد، در این کمپ معمارانی از کشورهای صربستان، پرتغال، چین، تایلند، سوریه و ایران حضور داشتند که آثار آن‎ها در روزهای برگزاری کنفرانس به نمایش درمی‎آید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
دارایی‌های بزرگترین بانک آمریکایی در این کشور مسدود شد
۲ کمین بزرگ حزب‌الله لبنان علیه نظامیان اسرائیلی
هشدار وزارت بهداشت درباره سیگارهای الکترونیک
بازداشت ۴ کنکوری متخلف
ورود سامانه بارشی جدید به کشور
آیفون در مراکز نظامی کره‌جنوبی ممنوع شد
کنکور سراسری ۱۴۰۳ با آرامش برگزار شد
تقلب در کنکور سراسری صفر است
آزمون اختصاصی برای کنکوری‌های گرفتار در سیل برگزار می شود
رقابت داوطلبان گروه علوم تجربی در نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ آغاز شد
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top