تاریخ انتشار: دوشنبه 1397/07/23 - 20:45
کد خبر: 286461

رایانه‌ها به جنگ آلزایمر و پارکینسون می‌روند

گروهی از محققان بین المللی توانستند اولین مدل رایانه ای را ابداع کنند که با بررسی پروتئین های مسموم منتشر شده در شبکه عصبی مغز انسان می تواند نحوه گسترش بیماری‌هایی مانند پارکینسون و آلزامیر را بررسی کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از نیواطلس، گروهی از محققان بین المللی توانستند اولین مدل رایانه ای را ابداع کنند که با بررسی پروتئین های مسموم منتشر شده در شبکه عصبی مغز انسان می تواند نحوه گسترش بیماری هایی مانند پارکینسون و آلزامیر را بررسی کند. توانمندی مدل رایانه ای یادشده این است که بررسی خود در زمینه انتشار پروتئین های مسموم در بدن را در یک بازه زمانی 30ساله انجام می دهد و لذا جزئیات ارزشمند و بی نظیری را در دسترس دانشمندان قرار می دهد.

پزشکان با بررسی اطلاعات به دست آمده از این نرم افزار رایانه ای هم می توانند تشخیص خود در مورد ابتلا به بیماری های فوق الذکر را تقویت کنند و همین روش های درمانی جدیدی را برای مبارزه با این دو بیماری خطرناک و مرگبار که هنوز درمان قطعی ندارند، ابداع کنند.

گفتنی است که این مدل برای تشخیص و مقابله با یک بیماری خطرناک دیگر در شبکه عصبی مغز موسوم به amyotrophic lateral sclerosis (ALS) مناسب است. این بیماری که در فارسی به  بیماری اسکلروز جانبی آمیوتروفیک شهرت دارد، موجب تخریب پیشرونده و غیرقابل ترمیم در دستگاه عصبی مرکزی (مغز و نخاع) و دستگاه عصبی محیطی می‌شود.

این بیماری منجر به از دست رفتن تدریجی عملکرد عضلات (به ویژه عضلات مخطط) می‌گردد و با تضعیف ماهیچه‌ها به تدریج فرد به فلج عمومی مبتلا می‌شود. به‌طوری‌که توانایی هرگونه حرکتی از شخص سلب خواهد شد. گفتنی است که استفان هاوکینگ فیزیکدان مشهور هم به همین بیماری مبتلا شده بود.

مدل یادشده در مورد بیماری آلزایمر از مدل سازی دو نوع پروتئین مسموم تائو و amyloid beta برای شناسایی نحوه پیشرفت بیماری یادشده استفاده می کند. انتظار می رود با تکمیل این نرم افزار با همکاری دیگر دانشمندان روش های درمانی موثرتری برای بیماری های فوق الذکر به دست آید.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو
حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها
بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان
تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top