تاریخ انتشار: چهارشنبه 1397/08/02 - 08:07
کد خبر: 287729

ایران برای برقرای امنیت و صلح در منطقه هزینه‌های زیادی پرداخته است

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: جمهوری اسلامی ایران برای برقراری صلح و امنیت در منطقه هزینه های زیادی پرداخت کرده است و همچنان به خاطر برقراری این آرامش تلاش خواهد کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از خانه ملت، کمال دهقانی فیروزآبادی نائب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی امروز (1 آبان 97 ) در دیدار با کاترین رز مدیر بخش خاورمیانه و آسیای غربی دپارتمان سیاسی دبیرخانه سازمان ملل متحد و هیئت همراه، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران همیشه خواهان صلح و رفع مشکلات از طریق گفتگوهای سیاسی بوده و در این مسیر هم حرکت کرده است؛ همچنین راه حل نظامی را شکست خورده می داند  و نمونه مشخص آن دیپلماسی کشورمان در سوریه و یمن است.

وی افزود: قبل از اینکه سازمان ملل، صدام را بشناسد و برای نابودی او به عراق حمله کند، به ما حمله شد و متاسفانه حتی مورد حمایت آمریکا قرار گرفت و کسی در مقابل آن نایستاد و زمانی‌که گروه تروریستی طالبان شکل گرفت، آمریکا از آنها حمایت کرد تا زمانیکه حمله به برج های دوقلو صورت پذیرفت.

دهقانی فیروزآبادی گفت: نمایندگان مجلس با سختار سازمان ملل متحد و نحوه شکل گیری و وظایف آن کاملا آشنا هستم اما باید اذعان داشت که این سازمان بین المللی در عین حالی که کارهای زیادی در جهت امنیت و برقراری صلح جهانی انجام داده است اما در خیلی فرصت‌ها، عملکرد ضعیفی داشته است که نمونه آن همین مواردی بود که ذکر کردم و همچنین جنگ یمن و کشتار مردم مظلوم این کشور است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در ادامه اظهار کرد: ما به این امر به خوبی واقفیم که اگر بحرانی حتی هزاران کیلومتر دورتر از ما رخ دهد، ما باید نسبت بدان واکنش نشان دهیم و در جهت حل و فصل آن اقدام کنیم. ولی خیلی از کشورها چنین رویکردی ندارند تا زمانیکه آن مشکل گریبان‌گیر کشور خودشان شود.

وی تصریح کرد: متاسفانه آمریکا بطور یکطرفه قطعنامه های بین المللی را زیر پا گذاشته و یکی یکی از آن خارج می شود و جهان را در آستانه یک هرج و مرج قرار داده است و در اینجا سازمان ملل باید نقش خودش را به خوبی ایفا کند.

دهقانی فیروزآبادی افزود: ما جایگاه سازمان ملل متحد را می دانیم و خواستار این هستیم که سیاست دوگانه در برابر تروریسم و حقوق بشر نداشته باشد و بتواند بحران‌های مهمی چون یمن را هر چه سریعتر کنترل کند.

در این دیدار کاترین رز گفت: ما سفر خوبی به ایران داشتیم و توانستیم با نظرات و دیدگاه های مقامات ایرانی آشنا شویم و شناخت این نظرات کمک می کند تا ما بتوانیم در حیطه کاری خود به نحو شایسته تری عمل نماییم.

وی افزود: آنچه باعث جنگ افروزی در جهان می شود، عدم درک متقابل از نظرات یکدیگر و عدم اعتماد میان کشورها است که سوء تفاهم و در پی آن جنگ و خونریزی را در بر دارد و سازمان ملل تلاش دارد تا با شناخت درست این دیدگاه ها، کشورها را به یکدیگر نزدیک کرده و صلح و امنیت را در جهان برقرار نماید.

مدیر بخش خاورمیانه و آسیای غربی دپارتمان سیاسی دبیرخانه سازمان ملل متحد گفت: من خیلی خوشحال شدم وقتی شنیدم که مسئولین جمهوری اسلامی ایران به دنبال رفع خصومت ها از طریق مذاکرات سیاسی هستند و از فعالیت های بشردوستانه حمایت می کنند، به پناهندگان افغان کمک
می نمایند و خواهان برقرای صلح در سوریه و یمن هستند.

وی تاکید کرد: اینها همان عناصر مشترکی است که وجود دارد و مبنای کار ما باید قرار بگیرد تا کشورها به یکدیگر اعتماد کنند. ما خواهان حل مسئله سوریه از طریق گفتگو هستیم و اعتقاد داریم که در نهایت این مردم سوریه هستند که باید در تعیین سرنوشت کشورشان دخیل باشند.

کاترین رز اظهار داشت: اما مسئله یمن الان به مرز حادی رسیده و با وجود تمام تلاشهایی که نمایندگان ویژه ما در حال انجام آن هستندتا راه حل سیاسی برای این بحران بیابند اما جنگ در آنجا تمام نشده و هر روز تعداد کشته شدگان افزایش یافته و فقر و گرسنکی در وضعیت بحرانی قرار دارد که منشاء این شرایط، همان عدم شناخت و بی اعتمادی می باشد.

وی در پایان تصریح کرد: من به عنوان مدیر بخش خاورمیانه سازمان ملل خود را متعهد می دانم که تمام سعی خود را برای ترویج صلح و ادامه این گفتگوها انجام دهم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top