تاریخ انتشار: یکشنبه 1397/08/13 - 01:28
کد خبر: 288986

رسایی: انقلاب اسلامی بدون استکبارستیزی یعنی هیچ!

حمید رسایی: سرمایه‌های نظام سلطه در کشور همان کسانی هستند که روزی از دیوار سفارت بالا آمدند، ولی قلب آن‌ها همراه آن‌ها نیامد. چرا که این افراد اعتقادی به آیه‌های قرآن ندارند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از خبرگزاری دانشجو، حجت الاسلام حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس نهم امروز در سلسله نشست‌های شنبه‌های انقلاب که با موضوع استکبارستیزی که در محل سفارت سابق آمریکا برگزار شد گفت: استکبارستیزی و پایداری مهمترین دستاورد مهم اسلامی در طول ۴۰ سال گذشته بوده است در واقع ملت ایران ۴۰ سال روی شعار‌های خود ماند و هزینه آن را هم داد.

وی با بیان اینکه بعد از گذشت ۴۰ سال ما هیچ تغییری در مقابل مواضع استکباری جمهوری اسلامی نمی‌بینیم و هیچ عقب نشینی چه در زمان امام و چه در زمان رهبر انقلاب صورت نگرفته مردم همین گونه بوده اند تصریح کرد: البته این تجربه تلخ را داشته ایم که عده‌ای که خود استکبارستیز بوده اند و استکبارستیزی را وارد گوشت و خون مردم کرده اند الان در این جایگاه نیستند و متاسفانه روحیه استکبارستیزی در آن‌ها از بین رفته است و استکبار دوست شده اند و به دنبال رابطه با استکبار هستند.

وی با طرح این سوال که دشمنان و جهان خواران تا کجا ما را تحمل می‌کنند تصریح کرد: اگر استکبارستیزی را از انقلاب اسلامی بگیرند هیچ چیز برای‌مان نمی‌ماند.

وی با بیان اینکه در جلسه‌ای که با حضور نمایندگان مجلس گذشته با سران قبایل بولیوی داشتیم عنوان کرد: آن‌ها معتقد بودند که ایران چندین دهه در مقابل آمریکا ایستاده است به همین دلیل آن‌ها نیز به این نتیجه رسیده اند که می‌توانند در برابر این کشور بایستند. با این وجود بنده خطاب به آن‌ها گفتم ما نه تنها ۳۰ سال بدون آمریکا زندگی کرده ایم بلکه پیشرفت هم کرده ایم.

وی با بیان اینکه اگر به نظام سلطه نه بگوییم همه چیز را به دست می‌آوریم اما این هزینه دارد، سوال این است که چرا بین مستضعفین و مستکبرین سازش به وجود نمی‌آید؟ پاسخ این سوال همان دلیلی است که مشرکین نمی‌توانستند اسلام را بپذیرند، چون حق و باطل و نور و ظلمت در یک جا جمع نمی‌شوند و امروز نیز این رابطه در خصوص انقلاب اسلامی و نظام سلطه برقرار است.

وی با بیان اینکه نظام سلطه به دنبال پوسیده شدن ملت‌ها و منافع آنهاست، اما انقلاب اسلامی زیر چنین بار چنین خواسته‌ای نمی‌رود تصریح کرد: با اینکه ما می‌دانستیم آمریکا قابل اعتماد نیست، ولی مسوولان اعتماد کردند و همه چیز را در سبد برجام گذاشتند. در هر حال تحریم‌ها در همان زمان اوباما برگشت، ولی در دوره ترامپ کامل‌تر شد.

حجت الاسلام رسایی افزود: با تمام جزو‌ه‌هایی که آمریکایی‌ها روی کاغذ آورده بودند هیچ کدام را عملیاتی نکردند و در نهایت ترامپ نیز آن‌ها را از روی کاغذ از بین برد، بازهم مسوولین ما اصرار دارند که در برجام بمانند که با خروج ایران از برجام روحانی بدون هماهنگی با بزرگان نظام جلوی تلویزیون رفت و گفت: اگر اروپا در برجام بماند ما نیز می‌مانیم در هر حال معتقدم اروپائیان هم در برجام نمی‌مانند هچون آن‌ها تحت سیطره آمریکا هستند.

وی با بیان اینکه آقایان می‌گویند ما می‌رویم مذاکره کنیم تا جلوی ضرر را بگیریم افزود: این در حالی است که قرآن می‌گوید یهود و نصارا دست از دشمنی با ما برنمی دارند (یهود و نصاری را به دوستی مگیرید، آنان بعضی دوستدار بعضی دیگرند، و هر که از شما مؤمنان با آن‌ها دوستی کند به حقیقت از آن‌ها خواهد بود) اشاره کرد.

وی با بیان اینکه نه نظام سلطه می‌تواند ما را تحمل کند نه ما نظام سلطه را تحمل می‌کنیم تصریح کرد: سیاست اصلی نظام جمهوری اسلامی براساس دستورات اسلام است. البته نظام سلطه کسانی را در داخل دارد که مهمترین سرمایه آن‌ها محسوب می‌شوند و این افراد کسانی هستند که از گذشته انقلابی خود پشیمان شده اند.

وی افزود: سرمایه‌های نظام سلطه در کشور همان کسانی هستند که روزی از دیوار سفارت بالا آمدند، ولی قلب آن‌ها همراه آن‌ها نیامد. چرا که این افراد اعتقادی به آیه‌های قرآن ندارند.

وی با بیان اینکه امام خمینی گفتند آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند، ولی عمامه به سر‌های آمریکایی می‌توانند هر غلطی بکنند تصریح کرد: آمریکا در داخل به سراغ کسانی می‌رود که گذشته انقلابی داشتند، ولی الان پشیمان شده اند، چون این افراد وقتی که می‌گویند ما نمی‌توانیم در مقابل آمریکا بایستیم می‌توانند موجب ریزش بیشتری شوند. البته شاید مردم در دوره‌هایی فریب شعار‌های آن‌ها را خورده باشند، ولی آن‌ها می‌توانند در دوره‌ای قدرت را دست بگیرند و این از دستاورد‌های انقلاب است و نتیجه عملکرد این جریان سازش و عملکرد آن‌ها را بفهمند و متوجه شوند که تنها راه تحقق انقلاب و دستیابی به رفاه نه گفتن به نظام سلطه است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو
حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها
بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان
تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top