تاریخ انتشار: یکشنبه 1397/08/13 - 20:45
کد خبر: 289104

تسویه بدهی«تابستانه کتاب» به کتابفروشی‌ها

معاون فرهنگی وزیرارشاد ابراز امیدواری کردتاچند روز دیگر، درآستانه آغاز بیست و ششمین دوره هفته کتاب،بدهی یک میلیاردو ۷۰۰ میلیونی ارشاد به کتابفروشان شرکت‌کننده درطرح تابستانه 97 تسویه می‌شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر؛ محسن جوادی معاون امور فرهنگی وزیر ارشاد عصر امروز یکشنبه ۱۳ آبان در مراسم رونمایی از پوستر بیست و ششمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران که در محل خانه کتاب برگزار شد، هدف از برگزاری هفته کتاب را علاقه مند کردن مردم به کتاب و فضای کتابخوانی و شناساندن مردم کشورمان به جهانیان به عنوان مردمانی کتاب دوست و کتابخوان عنوان کرد.

وی گفت: صحبت هایی با آقای حسین پور دبیر هفته کتاب امسال انجام شده است تا در ایام برگزاری این مناسبت یکی، دو اقدام اثرگذار و ماندگار که می تواند تحرکی در کتاب خریدن و کتابخوانی مردم ایجاد کند، انجام شود.

معاون امور فرهنگی وزیر ارشاد همچنین ابراز امیدواری کرد که بدهی خانه کتاب (از موسسات زیرمجموعه معاونت امور فرهنگی وزارت ارشاد) به کتابفروشان شرکت کننده در طرح تابستانی کتاب ۹۷، که به گفته مدیرعامل خانه کتاب رقم آن حدود یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان است، طی روزهای آینده و تا شروع هفته کتاب، با آنها تسویه و به آنها پرداخت شود.

جوادی که خبر برگزاری طرح پاییزه کتاب را هم اعلام کرد همچنین گفت: سعی می کنیم برای اجرای این طرح هم دست کم به اندازه بودجه سال قبل (پاییزه کتاب ۹۶) بودجه تخصیص یابد.

همچنین در این مراسم نیکنام حسینی پور مدیرعامل خانه کتاب و دبیر بیست و ششمین دوره هفته کتاب در سخنانی گفت: بخش عمده ای از هفته کتاب، فعالیت های تبلیغی و ترویجی است و بنابراین باید قبل از شروع هفته کتاب، محتوای برنامه هایمان آماده باشد تا به سازمانها و نهادهایی که وظیفه آنها فعالیت های تیلیغی و ترویجی است اعلام شود تا با دستور مشخصی به استقبال این مناسبت بروند.

وی که در مراسم رونمایی از  پوستر هفته کتاب سخن می گفت درباره این پوستر هم عنوان کرد: پوستر بیست و ششمین دوره هفته کتاب از میان طرح های مختلفی که به دبیرخانه هفته کتاب رسید انتخاب شده است که تلفیقی است از اِلمان های سنتی و مدرن کتاب و در آن به کتابهای صوتی و الکترونیک و همچنین کتابهای کاغذی و مکتوب توجه شده است ضمن اینکه این پوستر با نگاهی به موضوع هفته وحدت که امسال با هفته کتاب مقارن شده، طراحی شده است.

به گفته وی طراح این پوستر امید اولادی است که نظارت داوود ارسونی آن را طراحی کرده است.

حسینی پور همچنین عنوان کرد با سازمان صدا و سیما و همچنین سازمان سینمایی برای تبلیغ پوستر هفته کتاب مذاکرات انجام شده است و طی مذاکراتی که با آقای حیدریان (رئیس سازمان سینمایی) صورت گرفته قرار شده است که پوستر هفته کتاب در ایام برگزاری این مناسبت در سینماهای کشور و قبل از اکران فیلم ها به نمایش درآید.

همچنین به گفته مدیرعامل خانه کتاب طرح پائیزه کتاب ۹۷ با اصلاحاتی  همزمان با هفته کتاب و با سیاست حمایت از کتابهای تالیفی به اجرا درخواهد آمد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو
حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها
بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان
تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top