تاریخ انتشار: چهارشنبه 1397/08/30 - 11:30
کد خبر: 291353

نامه جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه الزهرا به مناسبت 16 آذر:

رئیس‌‌جمهور ضمن رسیدگی به مشکلات دانشجویان به مطالبات این قشر اهمیت دهد

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه الزهرا(س) با توجه به نزدیک شدن به 16 آذر از رئیس‌‌جمهور خواست تا به مشکلات دانشجویان که قشرجوانان جامعه را در برمی‌گیرد به عنوان رییس دولت رسیدگی کرده و به دانشجو و مطالباتش اهمیت دهد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه الزهرا(س) با توجه به نزدیک شدن به 16 آذر و  روز دانشجو طی نامه‌ای به رئیس‌جمهور نوشت: از شما خواستاریم به مشکلات دانشجویان که قشرجوانان جامعه را در برمی‌گیرد به عنوان رییس دولت رسیدگی نمایید و به دانشجو و مطالباتش اهمیت دهید.

این تشکل دانشجویی در این نامه که خطاب به روحانی منشتر شده مسائل و مشکلات قشر جوان و دانشجو را اینگونه بیان کرده است:

1-بیکاری: یکی از معضلات و مشکلات که امروزه در کشور وجود دارد، موضوع بیکاری است که در قشر جوان با توجه به اینکه می‌خواهند زندگی مشترک تشکیل بدهند و مواردی چون تهیه مسکن نیز بر دوش آنان است حساسیت آن بیشتر احساس می شود و همان‌گونه که مستحضرید موضوع بیکاری خود مسبب مشکلات دیگری نیز می‌شود که از جمله این مسکلات می‌توان به از دست دادن آرامش خاطر،کاهش اعتماد به نفس،کاهش عزت نفس و افزایش سن ازدواج ( زیرا با نداشتن شغل جوانان در پذیرش مسئولیت زندگی مشترک دچار مشکل می شوند) اشاره کرد.

2- یکی دیگر از مشکلات که در حوزه دانشجویی وجود دارد این است که جوانان پس از اتمام تحصیلات دانشگاهی که به دنبال به دست آوردن کسب و کار هستند معمولا در مشاغلی مشغول می شوند که مرتبط با رشته تحصیلی و تخصص‌شان نیست.

3- یکی دیگر از مسائل در حوزه دانشجویی و دانشگاه عدم ارتباط یا ارتباط ضعیف صنعت با دانشگاه است که لازم است با توجه به مشکلاتی که در اقتصاد کشور وجود دارد و راه حل آن نیز طبق بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی اقتصاد مقاومتی است به ارتباط صنعت با دانشگاه توجه نمود چرا که یکی از مولفه های اقتصاد مقاومتی اقتصاد دانش بنیان است که در اقتصاد دانش بنیان ارتباط صنعت با دانشگاه مهم است.

زمانی که ارتباط بین صنعت و دانشگاه وجود نداشته باشد از استعداد و ظرفیت های علمی دانشجویان و نخبگان استفاده نمی شود لذا خواستاریم وزارتخانه‌هایی که حیطه کاریشان مربوط به این موضوع است سعی نمایند ارتباط بین صنعت و دانشگاه را افزایش دهند و از توانایی و استعداد اساتید و دانشجویان در راستای حل مشکالت و مسائل اقتصادی کشور استفاده نمایند.

4-فراهم کردن زمینه تولید علوم اسلامی: از جمله موارد دیگر که مستلزم است در حیطه دانشگاهی به آن پرداخته شود تولید علوم اسلامی متناسب با نیازهای کشور است. در راستای تولید علم توسط دانشجویان و دانشگاهیان لازم است همکاری هایی از سوی نهادهای دولتی صورت بگیرد.

5-جوانگرایی: یکی دیگر از مواردی که امروزه برای قشر جوان تبدیل به معضل شده عدم اهمیت به جوانگرایی در محیط های شغلی است لذا به عنوان جوانان این مرز و بوم خواستاریم در به کارگیری نیروها به مسئله جوانگرایی و استفاده از قشر جوان، فعال، با نشاط و پرانرژی برای برنامه ریزی و حل مسائل کشور استفاده نمایید چرا که جوانان نه تنها مشکل و معضل نیستند بلکه راه حل هستند و با عزم و اراده این قشر جوان و پویا میتوان گره و مشکلات کشور را حل کرد.

این تشکل دانشجویی در پایان به رئیس جمهور تاکید کرده است: باتوجه به نزدیک بودن به ۱۶ آذر وروز دانشجو از شما خواستاریم به مشکلات دانشجویان که قشرجوانان جامعه را در برمی‌گیرد به عنوان رییس دولت رسیدگی نمایید و به دانشجو و مطالباتش اهمیت دهید.»

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top