تاریخ انتشار: چهارشنبه 1397/09/21 - 09:30
کد خبر: 294064

دانشگاه تربیت مدرس تریبونی برای اپوزیسیون نظام شده است

مسئول بسیج دانشگاه تربیت مدرس گفت: با وجود همه پگیری‌های انجام شده، دانشگاه تربیت مدرس زمینه‌ای برای سخنرانی هنجارشکنانه مغایر با اصول انقلاب و ولایت فقیه برای معاندان نظام را فراهم کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، پهلوان‌زاده، مسئول بسیج دانشگاه تربیت مدرس در گفتگو با دانشجو پیرامون برگزاری جشن روز دانشجو با حضور عوامل فتنه از سوی گروه انجمن دانشجویان پیشرو گفت: چندی پیش متوجه دریافت مجوز برنامه‌ای موسوم به انجمن دانشجویان پیشرو در دانشگاه تربیت مدرس شدیم که افرادی مانند سعید حجاریان به عنوان یک تئورسین ضد انقلاب، غلامحسین کرباسچی، مفسد اقتصادی، عمادالدین باقی زندانی سابق سیاسی و غلامرضا ظریفیان در این برنامه برای سخنرانی دعوت شده بودند. 

وی همچنین افزود: بعد از پیگیری‌ها متوجه شدیم که هیات نظارت ۳ نفره دانشگاه شامل رییس دانشگاه، مسئول نهاد رهبری و نماینده وزیر علوم  به این برنامه مجوز برگزاری داده اند.

مسئول بسیج دانشگاه تربیت مدرس گفت: متاسفانه رییس دانشگاه، مسئول نهاد رهبری و نماینده وزارت علوم  در شورای نظارت بر تشکل‌های دانشجویی به حضور آقایان کرباسچی و حجاریان، هریک ۳ رای مثبت داده و نهاد رهبری تنها برای عمادالدین باقی یک رای منفی داده بود؛ اما بسیج دانشجویی بعد از اینکه متوجه این موضوع شد، اعتراضات خود را از طریق بسیج دانشجویی دانشگاه به ریاست دانشگاه انتقال داد.

وی ادامه داد: بعد از انجام این مراسم، مسئول نهاد رهبری اعلام کرد که برخلاف میل باطنی، این اقدام انجام  شده و همچنین میان اقامه نماز ظهر و عصر به دانشجویان گفته شده که این برنامه غیرقانونی بوده و شورای نظارت بر تشکل مجوزی برای برگزاری این مراسم صادر نکرده؛ این در حالی است که خود مسئول نهاد مهمانان را تایید کرده و به حضورشان رای مثبت داده است و تنها کسی رای منفی داده، عمادالدین باقی بوده است.

مسئول بسیج تربیت مدرس با اشاره به پیگیری‌های مکرر بسیج دانشگاه برای عدم برگزاری این برنامه گفت: با  وجود همه پگیری‌های انجام شده این برنامه هنجارشکن با حضور مجرمان امنیتی و مفسدان اقتصادی برگزار شد و این دانشگاه زمینه‌ای برای سخنان هنجارشکنانه مغایر با اصول انقلاب و نظام اسلامی و صحبت‌های ضد ولایت فقیه فراهم کرد.

وی افزود: متاسفانه فضای سالن برای این برنامه مناسب نبود و افرادی غیر از دانشجویان دانشگاه با پرسیدن سوالاتی شرایط را متشنج می‌کردند که در این زمینه حراست دانشگاه بسیار ناتوان بود؛ در حالی که بسیج دانشجویی از گذشته در خصوص امنیت، فعالیت‌های لازم را در نظر گرفته بود؛ اما این بار نسبت به گذشته مراقبت‌ها کمتر شده و افرادی خارج از دانشجویان دانشگاه به راحتی وارد دانشگاه شده و شعار‌های رفع حصر، حمایت از سران فتنه و مرگ بر دیکتاتور سر داده بودند.

پهلوان در ادامه تصریح کرد: بخش قابل توجه از افرادی که در سالن شعار‌های هنجارشکنانه می‌دادند، از خارج از دانشگاه آمده بودند و شعار‌های رفع حصر، حمایت از سران فتنه و مرگ بر دیکتاتور سر می‌دادند و با توزیع دسته نوشته‌هایی با شعار‌های هنجارشکنانه نیز خواستار آزادی زندانان سیاسی شده بودند.

مسئول بسیج دانشگاه تربیت مدرس گفت: مدعوین، خود نیز حتی تا دقایق آخر فکر می‌کردند که مجوز این برنامه لغو شود؛ اما در کمال تعجب این برنامه برگزار شد و در واقع دانشگاه تربیت مدرس تریبونی برای اپوزیسیون نظام شد. همچنین معاونت فرهنگی دانشگاه بیش از ۱۰۰۰ پیامک تبلیغاتی برای تبلیغات این مراسم برای دانشجویان ارسال کرد و تمام فضای دانشگاه را نیز با تبلیغ برای این مراسم آماده کرده بود؛ در حالی که بسیج دانشجویی برای برگزاری مراسم‌های خود حتی بخش کمی از این امکانات را نیز ندارد.

پهلوان گفت: در واقع محیط کلی دانشگاه با حضور چنین افرادی همخوانی ندارد، ریاست دانشگاه و مسئولین دانشگاه همواره مدعی هستند؛ اما این بی توجهی، عدم پیگیری و قاطعیت؛ چراغ سبز مسئولین دانشگاه به اپوزوسیون نظام تلقی شد. همین چراغ سبز نشان دادن مسئولین موجب شد که برگزار کنندگان این مراسم قاطع‌تر پیگیر حضور این افراد باشند.

مسئول بسیج دانشگاه تربیت مدرس اضافه کرد: مدوعوین این مراسم افرادی بودند که دستگاه‌های دیگر مدت‌ها و حتی سالهاست  پیگیر حضورشان در دانشگاه هستند، اما موفق نشدند.؛ با این وجود این افراد با کمال وقاحت در دانشگاه تربیت مدرس حضور یافته و تمام ارکان نظام انقلاب و ولایت فقیه را آماج حملات خود قرار دادند.   البته حضور و تلاش نیرو‌های بسیج سبب شد تا همسویی افرادی که از بیرون دانشگاه آمده بودند، کمرنگ‌تر شود، همچنین با در دست داشتن پلاکارد‌هایی که روی آن نوشته بود دانشگاه مولود انقلاب، جای ضدانقلاب نیست یا دانشگاه جای محکومین امنیتی نیست، در سالن حضور یافتند. 

وی گفت: حضور چنین افرادی در دانشگاه تربیت مدرس می‌تواند فتح بابی باشد برای افراد این چنینی در دانشگاه، متأسفانه نهاد‌هایی که می‌توانستند در لغو این قضیه کمک کنند، کاری نکردند و موجب شدند تا اپوزوسیون با وقاحت به دانشگاه بیایند و اصل ولایت فقیه و نظام را زیر سوال ببرند.

پهلوان زاده با بیان اینکه افرادی مثل عمادالدین باقی خواستار استعفای رهبری شده و اصل انقلاب را مورد هدف قرار داد، گفت: «انقلاب اول، اشتباه بود و ایجاد انقلابی دیگر نیز اشتباه است و باید سعی کنیم تا سال ۱۴۰۰ قانون اساسی را تغییر دهیم.» حضور این افراد که مشخص بود که چه خواهند گفت، توجیهی برای مسئولین دانشگاه ندارد و هدفی جز تضعیف جبهه انقلاب در درون دانشگاهی و ضربه به نظام جمهوری اسلامی ایران دولت و دوستانی که خواسته و یا ناخواسته با این‌ها همراهی می‌کند منتظر دیدن عواقب کارشان و پاسخ قاطع جبهه انقلاب باشند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو
حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها
بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان
تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top