تاریخ انتشار: یکشنبه 1397/09/25 - 14:13
کد خبر: 294585

علایم بروز سکته مغزی را بشناسید

مسئول بخش نورولوژی بیمارستان ولیعصر (عج) گفت: فلج ناگهانی دست یا پا، انحراف ناگهانی صورت، اختلال ناگهانی در صحبت کردن، سرگیجه و عدم تعادل ناگهانی و نیز اختلال ناگهانی دید از جمله علائم بروز سکته مغزی است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایسنا، مسئول بخش نورولوژی بیمارستان ولیعصر (عج) زنجان علایم و همچنین برخی علل بروز سکته مغزی را توضیح داد.

مهدی مقبولی اظهار کرد: سکته مغزی به اختلال در عملکرد مغز، ناشی از اختلال در خون‌رسانی به نسج مغز گفته می‌شود و چنانچه یکی از عروق خون‌رسان مغز به دلیل وجود لخته‌ای دچار انسداد شده و خون به یک ناحیه از مغز نرسد، آن ناحیه عملکرد خود را از دست داده و سکته مغزی عارض می‌شود.

وی افزود: ۲۰ درصد سکته‌های مغزی در افراد کمتر از ۵۵ سال است و تعداد افراد جوان و میانسال (کمتر از ۵۵ سال) که در یک سال مبتلا به سکته مغزی می‌شوند، بیشتر از مجموع بیماران ام. اس است.

وی افزود: فشارخون بالا، دیابت، استعمال دخانیات، چربی خون بالا، سابقه سکته مغزی، سابقه سکته قلبی، بیماری قلبی، تحرک کم و سن بالا از جمله دلایل بروز سکته مغزی است.  جنسیت نیز یکی از عواملی است که در مرگ و میر ناشی از سکته قلبی دخیل است؛  به طوری که ابتلا به سکته مغزی در مردان بیش از زنان است، اما مرگ و میر ناشی از سکته مغزی در زنان بیشتر است.

این متخصص بیماری‌های مغز و اعصاب، یادآور شد: فلج ناگهانی دست یا پا، انحراف ناگهانی صورت، اختلال ناگهانی در صحبت کردن، سرگیجه و عدم تعادل ناگهانی و نیز اختلال ناگهانی دید از جمله علائم بروز سکته مغزی است.

مسئول بخش نورولوژی بیمارستان ولیعصر (عج) زنجان خاطرنشان کرد: در صورتی که بیمار سکته مغزی، به موقع و در زیر سه ساعت به بیمارستان رسانده شود، پس از انجام اقدامات تشخیصی، تحت درمان با داروی حل کننده لخته قرار می‌گیرند که با برداشته شدن لخته و رفع انسداد، حیات به مغز باز می‌شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو
حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها
بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان
تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top