تاریخ انتشار: یکشنبه 1397/10/09 - 20:30
کد خبر: 296363

منطقه‌بندی شهر تهران، ساماندهی شود

عضو شورای شهر تهران گفت: بحث من این است که تقسیم بندی مناطق شهری را ساماندهی و آن گاه شهر را بر اساس این مناطق، تقسیم بندی کنیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر؛ در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران که به بررسی طرح «الزام شهرداری تهران به ادغام و کاهش حوزه های معاونت شهرداری از ۹ سطح به ۶ سطح و حذف پست های قائم مقام یا جانشین و مشاور در کلیه واحدهای ستادی، مناطق، سازمان ها و شرکت های تابعه» اختصاص داشت، احمد مسجدجامعی گفت: پیشنهاد من مربوط به مشکل تقسیم بندی می شود که در ارتباط با مناطق هم وجود دارد. مناطقی داریم که حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار نفر جمعیت را در خود جای داده و متقابلاً مناطقی هم هست که جمعیتش نزدیک به یک میلیون نفر است. علاوه بر این وسعت مناطق هم متفاوت است. ایجاد مناطق جدید هم بیشتر موردی است، نه بر اساس یک نگرش جامع و مبتنی بر آمایش و همین موضوع ها باعث شده تهران از ۱۲ منطقه به ۲۲ منطقه برسد. یعنی موقعیت ها و تصمیم گیری های موردی موجب شده، پیوسته مناطق جدیدی اضافه شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که در این تقسیم بندیها نگاهی جامع و کلان حاکم نبوده، افزود: اگر بخواهیم ساختار را اصلاح کنیم شاید بتوان مناطق را به پنج پهنه شمال، جنوب، مرکز، غرب و شرق کاهش داد و تعداد شهرداری ها را کم کرد.

وی تصریح کرد: بحث من این است که تقسیم بندی مناطق شهری را ساماندهی و آن گاه شهر را بر اساس این مناطق، تقسیم بندی کنیم. در حال حاضر جمعیت، مساحت، بزرگی و کوچکی مناطق قاعده ای ندارد و لازم است از این وضع خارج شویم و تقسیم بندی را قاعده مند کنیم.

مسجدجامعی با اشاره به این که لازم است درباره تقسیم جدید تهران مطالعه لازم انجام گیرد و شهرداری هم طرح خود را برای ساختار جدید و از جمله چگونگی  تعیین مناطق ارائه دهد، اظهار کرد: با این برنامه، قطعاً تعداد مناطق کاهش پیدا می کند و به دنبال آن وضعیت نیروی انسانی هم تعدیل خواهد شد. در واقع پیشنهاد من ارائه برنامه برای ساماندهی مجدد مناطق شهرداری است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top