تاریخ انتشار: سه شنبه 1397/10/11 - 19:30
کد خبر: 296668

طرح حمایت از پیام‌رسان‌های بومی در مجلس

رئیس کمیته فضای مجازی مجلس شورای اسلامی گفت: طرح حمایت از پیام‌رسان‌های بومی امروز آخرین بررسی خود را در کمیسیون فرهنگی مجلس می گذراند و به زودی در صحن علنی مطرح خواهد شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر؛ حجت الاسلام نصرالله پژمانفر امروز در نشست بررسی عملکرد پیام‌رسان‌های بومی و نقش نهادهای ذیربط در تقویت یا تضعیف آن، عملکرد شورای عالی فضای مجازی را مطلوب عنوان نکرد و گفت: روند طی شده از فعالیت مرکز ملی فضای مجازی و شورای عالی فضای مجازی که قرار بود به عنوان قرارگاه حوزه فضای مجازی با ظرفیت بالایی فعالیت کند نشان می دهد که به دلیل مدیریت ناصحیح در شورا، این اهداف محقق نشد.

وی گفت: هم اکنون شاهد هستیم که شورای عالی فضای مجازی به جای شورای سیاستگذاری به یک شورای مشورتی تبدیل شده است و نتوانسته خواسته های نظام را در قالب اهداف مدنظر برآورده کند، به همین دلیل ما در مجلس شورای اسلامی به این موضوع ورود کردیم.

پژمانفر با بیان اینکه در سال های قبل خیلی فرصت از دست داده و باید آن را جبران کنیم، افزود: ما امروز در کمیسیون فرهنگی به این موضوع ورود کردیم تا بتوانیم در کنار کمیسیون های دیگر، کمیسیون فضای مجازی نیز داشته باشیم اما باز هم با فشارهای بیرون از جمله فشارهایی که از سوی وزارت ارتباطات وجود داشت نتوانستیم این موضوع را در قالب کمیسیون مستقل پیگیری کنیم.

وی تصریح کرد: با توجه به ابعاد و ظرفیت پرداختن به فضای مجازی توافق کردیم که این موضوع در قالب کمیته و در ذیل کمیسیون فرهنگی ادامه یابد. هم اکنون نیز بحث صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی را به عنوان یک طرح در دست پیگیری داریم و چون امروز این صیانت تحقق پیدا نکرده، طرح حمایت از پیام‌رسان‌های بومی را در دستور کار قرار دادیم.

ژمانفر گفت: در این زمینه برخی جنجال ایجاد کرده اند و شواهد نشان می دهد که در نابسامانی، تأخیر، تعلل و بی ثباتی در فضای مجازی اصرار جدی وجود دارد.

رئیس کمیته فضای مجازی مجلس شورای اسلامی افزود: شواهد نشان می دهد که در این حوزه بسیاری از اقدامات با تأخیر انجام می شود و نتیجه آن نیز مشکلات پیش آمده را به همراه دارد.

وی گفت: طرح حمایت از پیام‌رسان‌های بومی امروز آخرین بررسی خود را در کمیسیون فرهنگی مجلس می گذراند و به زودی در صحن علنی مطرح خواهد شد.

پژمانفر ادامه داد: در همین حال موضوع فرصت و تهدید فضای مجازی در حوزه کودکان را به عنوان یک بسته قانونی تنظیم کرده ایم که به زودی آن را ارائه می دهیم. در این زمینه معتقدیم که مجلس باید ورود پیدا می کرد.

وی گفت: اگر شورای عالی فضای مجازی به درستی سیاستگذاری می کرد، مجلس در این زمینه وارد نمی شد.

وی مشکل فعلی در بحث فضای مجازی را مربوط به اراده مسئولان عنوان کرد و گفت: هم اکنون تراز وزارتخانه ها مشخص نیست، برای مثال تراز وزارتخانه ای مانند وزارت ارتباطات، وزیری است که آرمانش اضافه کردن کاربر به توئیتر است و زمانی که هر فردی به توئیتر می پیوندد برای آن جشن مفصل می گیرد. این تراز نمی تواند فضای مجازی کشور را مدیریت کند و ورودش به عرصه های مختلف غلط است.

وی گفت: امروز شاهد هستیم که وزارت ارتباطات در حوزه ارشاد و محتوای فضای مجازی نیز به صورت غیرقانونی ورود کرده است. این موضوع اشتباه است و مرکز ملی فضای مجازی باید در این زمینه ورود کند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top