تاریخ انتشار: شنبه 1397/10/15 - 19:02
کد خبر: 297108

مطالبه متفاوت وزارت ورزش و فدراسیون از تیم کی‌روش؛

از این تیم قهرمانی می‌خواهید؟!

از این تیم قهرمانی می‌خواهید؟!

گفته شده اگر کی‌روش بتواند تیم ملی را به جمع چهار تیم نهایی برساند، قراردادش تمدید می‌شود، حالا باید دید این تفاوت نظر قابل توجه در آستانه آغاز مسابقات جام ملت‌‌ها چه بازخوردی را در پی خواهد داشت.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ تا اولین بازی ایران در هفدهمین دوره رقابت‌های جام ملت‌های آسیا تنها 48ساعت باقی‌مانده است. جایی که شاگردان کارلوس کی‌روش باید به مصاف تیم نه‌چندان شناخته شده یمن بروند. 24 تیمی شدن این دوره از رقابت‌ها و همچنین حضور هشت ساله کارلوس کی‌روش روی نیمکت تیم ملی باعث شده تا انتظارات از تیم ملی، قهرمانی در امارات باشد. اتفاقی که آخرین بار 43 سال قبل و در خاک ایران با حضور 6 تیم به دست آمد و در 9 دوره بعدی شاهد تکرار این مهم و قهرمانی چهارم نبودیم. ایران در این 43 سال با مدیران و مربیان متفاوتی پا به رقابت‌ها گذاشت و حتی به فینال مهم‌ترین رویداد فوتبالی قاره کهن هم نرسید. همین مساله باعث شد تا کشورهای عربستان و ژاپن در تعداد قهرمانی به ما برسند و حتی گوی سبقت را هم بربایند.

حال در آستانه آغاز هفدهمین دوره، یک موضوع تامل برانگیز و شاید نگران‌کننده به وجود آمده که پیش از این و به‌خصوص قبل از جام‌جهانی شاهد آن نبودیم. وزارت ورزش و جوانان و شخص مسعود سلطانی‌فر همواره نگاه ویژه‌ای به فدراسیون فوتبال و همچنین تیم ملی ایران داشته و رابطه بین طرفین هم تا فرا رسیدن ماجرای بازنشسته‌ها و حواشی پیرامونش، خوب و مثبت بود اما صحبت‌های ضدونقیض مسئولان فدراسیون و کارلوس کی‌روش با مصاحبه‌هایی که مسعود سلطانی‌فر درباره حضور ایران در جام ملت‌های آسیا بیان می‌کنند نشان می‌دهد که اوضاع مانند سابق نیست.

حمایت در روسیه
به پیش از جام‌جهانی 2018 فلاش‌بک می‌زنیم. جایی که تیم ملی در گروه دوم با تیم‌های اسپانیا، پرتغال و مراکش هم‌گروه شد و به نوعی در گروه مرگ قرار گرفت. در آن برهه زمانی وزیر ورزش و جوانان در تمام مصاحبه‌های خود با خبرنگاران و همچنین بیانیه‌هایی که صادر کرد و پیام‌هایی که در میان گذاشت؛ بعد از ذکر کردن نکاتی از این دست که تیم ملی برای اولین بار بدون دغدغه راهی جام‌جهانی شده و در گروه سختی قرار گرفته به این موضوع اشاره می‌کرد که برای حضوری آبرومندانه، ملی‌پوشان پا به این رقابت‌ها می‌گذارند تا بازی‌های قابل قبولی را به نمایش بگذارند. سلطانی‌فر دقیقا صحبت‌هایی را عنوان می‌کرد که همزمان مهدی تاج و گاها کارلوس کی‌روش به آن اذعان داشتند. اینکه ایران بتواند بهترین بازی‌های ممکن را انجام دهد اما حرفی از صعود به مرحله دوم به میان نیاید.

سلطانی‌فر در ادامه هم طی مصاحبه‌هایی اعلام کرد امکانات لازم برای ملی‌پوشان مهیا شد و آنها 10 بازی تدارکاتی را انجام دادند و اردوهای مناسبی را هم پشت سر گذاشتند. او همچنین در مراسم بدرقه تیم ملی با حضور رئیس‌جمهور مواضع قبلی خود را تکرار کرد و پس از برد تاریخی مقابل مراکش شخصا در جمع ملی‌پوشان حاضر شد و پاداش آنها را پرداخت کرد. حذف تیم کی‌روش هم باعث نشد تا وزیر ورزش و جوانان دست از تمجید بردارد و بارها به کار بزرگ آنها در روسیه پرداخت.

تغییر موضع برای جام ملت‌ها
این روزها اما داستان به گونه دیگری پیش می‌رود. مصاحبه‌های کارلوس کی‌روش و پست‌های اینستاگرامی او گواه بر این است که توافق او با فدراسیون فوتبال در درجه اول صعود به نیمه‌نهایی است؛ یعنی جایی که در سه دوره اخیر از رسیدن به آن بازمانده‌ایم. جملات حاشیه‌ساز سرمربی پرتغالی تیم ملی هم حول همین مساله بود. اما در طرف مقابل مسعود سلطانی‌فر در چند روز گذشته و در چند گفت‌وگویی که در جمع خبرنگاران داشته به این موضوع پافشاری کرده که خواست ملت با توجه به شرایط موجود، قهرمانی تیم ملی در جام ملت‌ها و پایان دادن به طلسم 43 ساله است. برای نمونه به این مصاحبه سلطانی‌فر پس از جلسه عالی ستاد بازی‌های المپیک و پارالمپیک توجه کنید: «امروز تیم ملی فوتبال ایران یکی از آماده‌ترین تیم‌هاست. هم فدراسیون فوتبال با تمام توان نیازها و تدارکات لازم را داشته است هم کادر مربیگری و هم بازیکنان بسیار خوبی داریم که با‌انگیزه هستند و درواقع تقریبا دو تیم ملی داریم. همه این عوامل دست‌به‌دست هم داده و مجموعه وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک هم با تعامل، هماهنگی و هم‌افزایی خوبی که دارند بیشترین حمایت‌ها را داشتند و همه نیازهای تیم ملی را هم تامین کردیم. الان بهترین کمپ و بهترین تدارکات را دارند و همچنین بهترین و مناسب‌ترین شرایط را داریم. همه شرایط هم دست‌به‌دست هم داده که بعد از 42 سال ان‌شاءالله بتوانیم قهرمان جام‌ملت‌های آسیا شویم. نتایج تیم ملی فوتبال در جام‌جهانی و شرایط آماده‌سازی تیم ملی نشان می‌دهد در مقایسه با سایر تیم‌های آسیایی که آنها هم حریفان خوبی هستند، شرایط مطلوبی داریم که قهرمان آسیا شویم. انتظار ملت هم از تیم ملی قهرمانی آسیاست.»سلطانی‌فر تمام این حرف‌ها را چند بار دیگر ازجمله در حاشیه مراسم انتخاب برترین مربیان سال 96 تکرار کرده تا موضع وزارت ورزش را به گوش فدراسیون‌نشینان و همچنین سرمربی تیم ملی برساند.

مطالبات متفاوت وزارت ورزش و فدراسیون
این موضع‌گیری در حالی که ظاهرا فدراسیون فوتبال موفقیت را حضور در نیمه‌نهایی مسابقات می‌داند و گفته شده اگر کی‌روش بتواند تیم ملی را به جمع چهار تیم نهایی برساند، قراردادش تمدید می‌شود، حالا باید دید این تفاوت نظر قابل توجه در آستانه آغاز مسابقات جام ملت‌‌ها چه بازخوردی را در پی خواهد داشت اما هر چه هست کی‌روش و سران فدراسیون فوتبال به نیمه‌نهایی می‌اندیشند و متولیان ورزش و مردم بعد از حضور هشت ساله کی‌روش و هزینه‌های گزاف برای کادرفنی، جام می‌خواهند!

منبع: فرهیختگان

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top