تاریخ انتشار: یکشنبه 1397/10/16 - 17:35
کد خبر: 297249

حمل و نقل عمومی کیش و مشهد در تور کیش و مشهد

توضیحات خطوط مذکور مربوط بود به سامانه BRT اما سایر سامانه‌ها هم در شهر مشهد مشغول به کار هستند و میتوانید از آن‌ها استفاده کنید.

خبرنامه دانشجویان ایران: حمل و نقل عمومی در کیش: جزیره کیش از مقاصد مهم گردشگری در ایران به شمار می رود که از نظر زیرساخت ها و امکانات، بسیار توسعه یافته می باشد و به همین علت سالانه یک و نیم میلیون گردشگر را به سوی خود می کشاند. وجود این میزان از گردشگران تور کیش در این جزیره، نیازمند سیستم حمل ونقل عمومی  است تا مسافران به راحتی بتوانند در سطح جزیزه جا به جا شوند.

در ادامه به معرفی برخی از وسایل نقلیه عمومی خواهیم پرداخت.

تاکسی
به گزارش سفر باتو، بی تردید یکی از مهمترین وسیله های نقلیه عمومی، تاکسی ها هستند. در این جزیره نیز با توجه به وجود مسافران و همچنین شهروندان جزیره، تاکسی ها نقش اعظمی در جا به جایی و تردد مسافران و گردشگران در سراسر جزیره ایفا می کنند. اغلب این تاکسی ها خودروهای با کیفیت و حتی خودروهای لوکسی هستند که در دو رنگ زرد و سفید در سطح شهر تردد می کنند. عموما تاکسی های سفید رنگ تاکسی های تلفنی و دربستی هستند و تاکسی های زرد رنگ نیز تاکسی های خطی می باشند.

تاکسی در کیشبرای دسترسی به این تاکسی ها، می توانید با شرکت های تاکسی رانی گوناگونی که در این جزیره فعال هستند تماس بگیرید و درخواست تاکسی کنید.

حمل و نقل عمومی کیش و مشهد در تور کیش و مشهد

مینی بوس
یکی دیگر از وسایل نقلیه عمومی در تور کیش در این جزیره مینی بوس ها هستند، که تا به امروز این سرویس حمل و نقل عمومی از دو خط مجزا در جزیره تشکیل شده است. خط یک مینی بوس رانی از 13 ایستگاه و خط دوم آن از 42 ایستگاه تشکیل شده است.

مینی بوس در کیشبا این تعداد مینی بوس در سطح جزیره، تقریبا می توانید به بیشتر مساحت جزیره و مکان های اصلی آن مانند بازارها و مراکز خرید، سواحل و پارک های تفریحی و سایر نقاط جزیره دسترسی داشته باشید و در صورت نیاز برای عبور و مرور در تور ارزان کیش و لحظه آخری کیش از آن استفاده کنید.

اجاره خودرو بدون راننده
اگر چه این مورد جزو سیستم حمل و نقل عمومی به شمار نمی رود اما با توجه به گسترش آن و فراگیر شدن لازم است تا معرفی شود.با توجه به توسعه این جزیره و تبدیل شدن آن به یکی از قطب های گردشگری و رفت وآمد بیشتر گردشگران به این منطقه برخی از شرکت ها در این جزیره اقدام به اجاره دادن خودروهای بدون سرنشین کرده اند این خودروها اغلب خودروهای باکیفیت و بسیار لوکسی هستند. شما می توانید با پرداخت هزینه ای یکی از خودروها را با توجه به نیاز خود و طیف های مختلف قیمتی که وجود دارد اجاره  کنید و در سطح جزیره به گردش و گشت و گذار بپردازید.

مشهد

حمل و نقل عمومی در مشهد

مشهد دومین کلانشهر ایران بعد از شهر تهران به حساب میاید که به غیر از جمعیت خودش، سالانه حدود 30 میلیون نفر رهسپار آن میشوند. بسیاری از این افراد با استفاده از تور مشهد نسبت به عمل فوق مبادرت میورزند. اما عزیزانی که از تور هوایی مشهد ارزان قیمت استفاده میکنند، به احتمال زیاد افراد مقتصدی هستند و اگر حق انتخاب داشته باشند ترجیح میدهند در حین سفرشان با استفاده از سیستم حمل و نقل شهری در مشهد جا به جا شوند که به صرفه‌تر باشد. به غیر از آن، مگر این همه سودی که استفاده از وسایل نقلیه عمومی دارد را میتوان زیر پا گذاشت؟! همانطور که در بالا گفتیم شهر  مشهد دومین کلانشهر ایران بعد پایتخت است و بدیعی است که در آن سیستم حمل و نقل عمومی مانند رگ‌ها و شاهرگ در هم تنیده‌اند پس خالی از لطف نیست که در این مطلب به این موضوع بپردازیم. برای مشاهده تور مشهد با ما همراه باشید.

مترو
بعد از شهر تهران، مشهد هم به زمره‌‌ی حمل و نقل ریلی درون شهری پیوست و 4 خط مترو در آن وجود دارد که در حال حاضر 2 خط فعال هستند و خدمت‌رسانی میکنند. ساعت کار این دو خط از 6 صبح تا 22/30 شب میباشد و هزینه سفر تکی 650 و دوتایی 1000 تومان است.

خطوط 1 و 2 که کار میکنند به شرح زیر میباشند:

خط 1: وظیفه متصل کردن مشرق و مغرب شهر مشهد بر دوش این خط است و کسانی که قصد دارند با راحتی و هزینه پایین از فرودگاه اصلی مشهد به سمت پارک جنگلی وکیل آباد و مناطق هم راستای آن بروند میتوانند سوار قطارهای این خط شوند که اتفاقا ایستگاهی نزدیک به حرم هم دارد.

خط 2: این خط تا حدی جوان تر از خط پیشین است و جانب شمال مشهد را به جانب جنوب اتصال میدهد. این خط هم از بلوار طبرسی تا ایستگاه کاوه امتداد دارد.

اتوبوس
ساز و کار اتوبوس‌رانی مشهد هم به مانند تهران است. خطوط بی آر تی، اتوبوس‌های تندرو و… همگی در مشهد فعال هستند و مسافران با پرداخت هزینه‌ای در بین 300 تا 600 تومان از آن‌ها استفاده میکننند. ما شرح مختصری از آن‌ها را در ادامه میاوریم:

خط 800: از ترمینال امام رضا تا ترمینال طبرسی؛ این خط از فلکه 15 خرداد، حرم، فلکه طبرسی، تقاطع شهید مفتح و اتوبان طبرسی گذر دارد.

خط 800.1: ترمینال امام رضا تا فلکه بیت المقدس؛ این خط از فلکه 15، فلکه بسیج، تقاطع دانش، فلکه بیت المقدس گذر دارد.

خط 800.2: ترمینال طبرسی تا حرم مطهر؛ این خط از فلکه فجر، تقاطع برق و تقاطع مقدم طبرسی گذر دارد.

خط 830: آخر شهرک شهید باهنر تا پایان امامیه. خط مذکور از شهرک شهید باهنر، شهرک شهید رجایی، حرم مطهر، فلکه توحید، تقاطع امام علی و همینطور فلکه امامیه گذر دارد.

خط 831: ترمینال الهیه تا انتهای مصلی، این خط از بزرگراه اندیشه، حرم، فلکه امام علی، اتوبان وکیل‌آباد، فلکه فردوسی گذر دارد.

توضیحات خطوط مذکور مربوط بود به سامانه BRT اما سایر سامانه‌ها هم در شهر مشهد مشغول به کار هستند و میتوانید از آن‌ها استفاده کنید.

تاکسی
تاکسی‌ها هم که دیگر نیازی به معرفی ندارند و این خودروها تعداد کمتری از مسافران  را در تورهای مشهد جا به جا میکنند. تاکسی‌های مشهد اگر خطی باشند و در اصل در خط سوار آن‌ها بشوید کرایه‌ای بین 500 تا 1000 تومان از شما مطالبه میکنند ولی اگر از تاکسی‌های دربست و یا تاکسی‌هایی که در حوزه اماکن پرطرفدار مسافران را به صورت دربستی جا به جا میکنند استفاده کنید، طبیعی است که باید هزینه بیشتر پرداخت کنید. در صورت نیاز به دربست، استفاده از تاکسی‌های تلفنی پیشنهاد مناسبی است چرا که هم در اندک زمان به شما میرسند و هم هزینه کمتری را برای جا به جایی از شما میگیرند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو
حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها
بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان
تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top