تاریخ انتشار: سه شنبه 1397/10/25 - 13:16
کد خبر: 298506

روحانی: موافق اعلام دلار ۴۲۰۰ تومانی نبودم

رئیس‌جمهور گفت: بعد عید ‌دیدیم قیمت دلار نوسان دارد، ‌همه اقتصاددانان آمدند و گفتند دلار تک‌نرخی اعلام شود و ۴۲۰۰ تومان اعلام شود، اما من در آن جلسه موافق نبودم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، به نقل از تسنیم، حجت الاسلام حسن روحانی‌ در جلسه شورای اداری استان گلستان اظهار داشت: بسیار خوشحال هستم که در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی تاریخی ملت بزرگ ایران در انقلاب اسلامی فرصتی پیش آمد که در خدمت مردم شریف و غیور استان گلستان باشم.

وی افزود: دیروز در گنبدکاووس نیز مهر، محبت و لطف مردم این دیار را شاهد بودیم، ما این را حفظ کنیم که محبت و استقبال مردم استقبال از خودشان است و زمانی که  به ما محبت می‌کنند به خادمان خودشان و خادمان این نظام و انقلاب محبت کرده‌اند.

رئیس‌جمهور اظهار کرد: فداکاری‌های زیادی برای این نظام و انقلاب انجام شده تا پرچم اسلام در این کشور در اهتزاز باشد.

روحانی با اشاره به همدلی و اتحاد در استان گلستان گفت: همدلی، وحدت و اتحاد میان مسئولان استان گلستان بسیار ارزشمند است که تلاش‌های آیت‌الله نورمفیدی نماینده ولی‌فقیه در استان بسیار تأثیرگذار بوده و هر چه این میزان همدلی و وحدت مسئولان بیشتر باشد برای منطقه مفیدتر است.

وی افزود: نعمت امنیت و همدلی اساس است و با این نعمت همه چیز درست می‌شود، بله مشکلات وجود دارد اما می‌توان آن را درست کرد. در سایه امنیت و همدلی کارها پیش می‌رود و خداوند این نعمت را به این استان داده است.

رئیس‌جمهور گفت: اقلیم مناسب، تنوع ‌آب و هوایی، تولید محصولات مختلف کشاورزی، دریای خزر و غیره از نعماتی است که خداوند به این منطقه داده و با این نعمتها می‌توان مشکلات را حل کنیم.

روحانی با اشاره به شرایط کنونی کشور بیان کرد: ما در شرایط تحریم هستیم و شرایط ما یک شرایط عادی و طبیعی نیست؛ البته به این گونه نیست که از تحریم بترسیم یا عقب‌نشینی کنیم و یا اینکه از اهداف خود دست برداریم اما اکنون در شرایط خاص تحریم‌های اقتصادی قرار داریم.

وی اظهار کرد: شرایط جنگ روانی و اقتصادی شرایط خاصی است، 8 سال دفاع مقدس را داشتیم و دیدیم که در جنگ تحمیلی نمی‌شد بگوییم شهید نداریم. نمی‌شد بجنگیم و شهید و مجروح نداشته باشیم و بمباران مناطق مسکونی و شهری ما اتفاق افتاد.

روحانی گفت: در جنگی که دشمن به ما تحمیل کرد و وارد سرزمین ما شد و می‌خواستند حقوق ما را زیر پا بگذارند، ما ایستادیم و مقاومت کردیم. در این 8 سال خسارت داشتیم، ویرانی شهرها را داشتیم. مردم ما شهید و مجروح شدند، آزاده داشتیم، جانبازان ما هنوز در بیمارستان‌ها هستند اینکه 30 سال روی تخت نشستن کار آسانی نیست. برخی جانبازان ما 30 سال با سینه روی تخت بودند من از خیلی‌ها عیادت کردم، این کار آسانی نیست؛ شهادت آسان است و فرد در مسیر خدا شهید می‌شود. کار سختی برای خودش، خانواده و فرزندانش است. به سازمان برنامه و بودجه و استانداری توصیه می‌کنیم آسایشگاه جانبازان استان گلستان را سریعتر تکمیل کنید. 10 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که از برنامه و بودجه و منابع بنیاد شهید می‌خواهم این کار انجام شود. چون خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران حق بزرگی بر گردن ما دارند.

وی اظهار کرد: کسی نمی‌تواند بگوید در مقابل دشمن می‌ ایستم و شهید و مجروح نمی‌دهیم. جنگ اقتصادی را یک ابرقدرت به کمک صهیونیست‌ها و کشورهای مرتجع منطقه علیه ما راه انداخته است. در این شرایط خسارت و مجروح می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهیم.

رئیس جمهور گفت: ما آغازگر جنگ نبودیم ما را تحریک کردند که ما شروع کنیم. نمی‌خواهم الان توضیح دهم اما اگر زنده ماندیم در اواخر دولت به مردم خواهم کرد که خدمت این دولت به مردم چه بوده است، شاید اگر دولت دیگر و شرایط دیگری بود شاید ما آغازکننده بودیم. ما را بارها لبه آتش بردند تا یک جا ما نقض کنیم تا پرونده ما را دوباره به شورای امنیت ببرند، این وظیفه ما بود.

روحانی اظهاداشت: ما آغازگر و متجاوز به حقوق بین‌الملل نبودیم مانند جنگ 8 سال جنگ تحمیلی که به عراق حمله نکردیم و آنها وارد خاک ما شدند، امروز نیز آغازگر این جنگ اقتصادی آمریکا، صهیونیست‌ها و کشورهای مرتجع منطقه هستند.

وی گفت: آژانس هنوز اعلام می‌کند که ایران پایبند بوده است، وقتی ترامپ ریاست شورای امنیت ملل را برعهده می‌گیرد و می‌خواهد ایران را محکوم کند و سران کشورها را تحریک کند، جز خودش، 14 عضو از برجام حمایت کردند. چنین رسوایی سیاسی در تاریخ آمریکا اتفاق نیفتاده بود که ماه‌ها برنامه‌ریزی کند و به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد که ایران نتواند براساس آئین‌نامه شرکت کند اما فقط خودش تنها ماند، این قدرت ملت ماست. سربازان مقدم جنگ اقتصادی، دستگاه دیپلماسی نیروهای مسلح همه ملت ایران هستند. ما یک خانواده هستیم.

رئیس جمهور اظهار کرد: هدف اول آمریکا این است که مردم را از نظام اسلامی جدا کند. می‌خواهد مردم بگویند راه شهدا، علما را ادامه نمی‌دهیم و برای استقلال و امنیت و آزادی، ایمان و اعتقاد و هویت ایرانی و اسلامی حاضر به هزینه دادن نیستیم که آمریکا هیچ وقت به این هدف نمی‌رسد. مردم ما غیور و مسلمان هستند و به انقلاب و اسلام عشق می‌ورزند و راه انقلاب را مانند 40 سال قبل ادامه می‌دهند.

روحانی افزود: آمریکا می‌خواهد ایران را منزوی کند، پیشرفت و رشد در کشور با انزوا نمی‌شود، اگر کشوری دور خودش حصار بکشد یعنی صادرات نداشته باشد، سرمایه‌گذاری انجام نشود، تکنولوژی وارد نشود، مگر می‌شود کشوری با این اتفاق بتواند رشد کند؟

وی اظهارداشت: انحصار عدم رقابت بلای بزرگی است، هرچیزی در این کشور اگر رقیب نداشت ما پیشرفت نخواهیم کرد. در هر صنعتی اگر رقیب نداشته باشیم، انحصار و انزوا ما را عقب می‌اندازد، باید بتوانیم کالای خود را صادر کنیم. اما اگر همه چیز خوب باشد، پول داشته باشیم، کارخانه ما فعال باشد، کارگر کار کند و کالا تولید شود اما نتوانیم بفروشیم کارخانه تعطیل می‌شود.

رئیس جمهور افزود: به صادرات نیاز داریم و به تکنولوژی هم نیازمندیم، در غیر این‌صورت به توسعه نمی‌رسیم. گاهی باید روی پایمان بایستیم و گاهی باید از خارج وارد کنیم. می‌شود از صفر آغاز کرد اما 100 سال طول می‌کشد.

وی افزود: اگر در صنعت هسته‌ای تکنولوژی را از بیرون نمی‌گرفتیم می‌توانستیم به اینجا برسیم؟ ما در دوران ریاست جمهوری آقای هاشمی رفسنجانی با یک کشور صحبت کردیم یک سانتریفیوژ را وارد کشور کردیم آن‌قدر خوشحال بودیم که راه غنی‌سازی را پیدا کردیم. اگر نمی‌آوردیم و قرار بود خودمان درست کنیم 10، 20 سال عقب تر بودیم.

رئیس جمهور تصریح کرد: ما می‌توانیم اما اگر بخواهیم، در جنگ دنبال موشک‌های ضد زره بودیم و با تعدادی از مهندسان در زمان آقای هاشمی، نخستین موشک ضدزره مربوط به سال 62 است. زمستان 62 اطراف تهران رفتیم با هاشمی برای تست این موشک، نقشه این موشک را خریداری کرده و از جایی آورده بودیم. من می‌دانستم نقشه از کجا آمده است. سال 62 نمی‌توانستیم آن موشک را داشته باشیم.

وی افزود: ما باید در ارتباط با دنیا باشیم باید هم تکنولوژی بگیریم و هم وارد کنیم. ما به سرمایه تکنولوژی نیاز داریم. آمریکا می‌خواهد دیواری دور ایران بنا کند اما ایران منزوی نخواهد شد و این کار امکان‌پذیر نیست.

رئیس جمهور اظهار داشت: در سطح جهان نسبت به توافق هسته‌ای و آمریکا، چند کشورهستند که آمریکا را تأیید می‌کنند، به اندازه انگشتان یک یا دو دست هستند. همه کشورها از جمله متحدان آمریکا، حتی اتحادیه اروپا همه آمریکا را محکوم می‌کنند. حتی در دادگاه لاهه در حکم مقدماتی ما پیروز و آمریکا محکوم شد. آمریکا نمی‌تواند ما را منزوی کرده و در محاصره قرار دهد.

وی گفت: هدف دیگر آمریکا این است که نقش ایران را در منطقه کمرنگ کند. می‌خواهد نتوانیم در این منطقه جزو کشورهای پیشرو و تأثیرگذار باشیم. روی چند کشور امتحان کردند. در یمن این کار را امتحان کردند امروز که آمریکا می‌خواهد پایش را از یمن عقب بکشد مشخص می‌شود که چقدر کارشناسان و نیروهای آمریکایی در کشورهای مختلف علیه ملت یمن کار می‌کردند و چقدر تجهیزات علیه این کشور استفاده کردند. پول خرج کردند بهترین امکانات را آوردند اما امروز به صراحت اعلام می‌کنند در یمن شکست خوردیم. می‌گویند یمن راه حل نظامی ندارد ما همان روز نخست گفته بودیم راه حل سیاسی دارد.

رئیس جمهور افزود: در سوریه فکر می‌کنند پیروز مطلق هستند در عراق هم همین تصور را داشتند. آمریکایی‌ها چه بلایی سر افغانستان، پاکستان، یمن، سوریه و غیره آوردند باید پاسخ دهند.

روحانی گفت: آمریکا می‌خواهد ایران کنار برود و خودش همه‌کاره شود این هدف شدنی نیست. هرچه وزیر خارجه‌اش در این منطقه بچرخد بازهم ناموفق خواهد بود.

وی افزود: آخرین هدف این است که به ما فشار بیاورند تا یک امتیاز در بحث هسته‌ای، موشکی و یا منطقه‌ای به آنها بدهیم. ترامپ می‌گوید مرتب سر ما در توافق هسته‌ای کلاه رفته است. همان که گفته بودیم برد ـ برد است. هدف این بود از صنعت هسته‌ای بگذریم اما ما سر آن ایستادیم. امروز رئیس انرژی اتمی به مردم ما توضیح دهد، از سال 61 در کنار صعت هسته‌ای بوده‌ام. آن زمان عضو کمیسیون دفاع مجلس بودم تا به امروز این شرایط را می‌دانم. امروز که آی‌آر8 ما غنی می‌شود و یو اف‌سیکس را به آی‌آر8 تزریق می‌کنیم. یعنی 20 برابر سانتریفیوژ معمولی به ما محصول می‌شود. برای غنی‌سازی 20 درصدی برای رأکتور تهران اعلام کرد که با متد جدیدی تأمین کردیم.

وی اظهار کرد: آژانس تأیید کرد صلح‌آمیز بودن فعالیت هسته‌ای ما را، اما آمریکا قصد دارد بازی را به هم بزند. در این شرایط حتما فشار می‌بینیم اما تسلیم نمی‌شویم. هم ملت ما حواس جمعی دارند و هم رهبری با دقت و بصیرت بالای سر کشور است. باید به آمریکایی‌ها تفهیم کنیم این راه غلط است. باید به مردم احترام کرده و تحریم را کنار بگذارند. ما هیچ وقت از حرف زدن مضایقه نکردیم، اما حرف‌زدنی که در چارچوب و اصول باشد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top