تاریخ انتشار: یکشنبه 1397/11/07 - 09:44
کد خبر: 299841

منصور غلامی تأکید کرد؛

شبکه نخبگان علوم انسانی باید تقویت شود

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بر تقویت شبکه نخبگان علوم انسانی و ارتباط علمی با سایر مراکز علمی دنیا تأکید کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، به نقل از مهر، منصور غلامی صبح امروز در مراسم دهمین جشنواره بین المللی فارابی که در سالن اجلاس سران در حال برگزاری است، گفت: جشنواره فارابی برای دهمین بار در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی برگزار می شود.

وی ادامه داد: مسیری که طی کردیم نشانه های زیادی در راستای توجه به علم و تحقیقات داشته است. این جشنواره یکی از نمونه های فاخر آن است.

وزیر علوم تصریح کرد: علوم انسانی در سخنان اساتید بارها مورد تأکید قرار گرفته است، بر همین اساس این جشنواره برگزار شد. از طریق این جشنواره محققان این حوزه تقدیر شده و تصویر واقعی از کمیت و کیفیت تولیدات علوم انسانی و علوم اسلامی ارائه می شود.

وی به ثمرات جشنواره فارابی اشاره کرد و گفت: برگزاری این جشنواره در دوره های مختلف دستاوردهای مهمی داشته است که از جمله آن می توان به شناسایی گنجینه های علوم انسانی و علوم اسلامی اشاره کرد.

غلامی ادامه داد: یکی از دستاوردهای این جشنواره این است که پژوهشگران و دانشجویان به کاربردی کردن علوم انسانی از طریق بررسی نیازهای جامعه بیش از گذشته ترغیب شوند.

وی افزود: باید تولیدات علوم انسانی در ایران سالانه به صورت منظم پایش شود و با پایش تولیدات علوم انسانی و علوم اسلامی، وزارت علوم می تواند در مسیر تدوین بسته های سیاستی دقیق در این راستا مانند حراست از زبان فارسی، رعایت اخلاق پژوهشی و دیگر موارد حرکت کند.

وزیر علوم به تقویت نخبگان شبکه علوم انسانی اشاره کرد و گفت: این شبکه باید تقویت شده و با سایر مراکز علمی دنیا ارتباط بگیرد.

غلامی با بیان اینکه این جشنواره منعکس کننده تمام نظرها و صداهای علوم انسانی و علوم اسلامی است، افزود: دبیرخانه جشنواره می تواند با همکاری موسسات آموزشی و دیگر نهادها برای ایجاد فضای مناسب گفتگو میان نخبگان علمی و موسسات بکوشد و بخشی از مشکلات فعلی ما ناشی از فقدان چنین گفتگویی است.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت استفاده از توان علمی دانشگاه های سایر استان ها، لازم است در دوره های آینده بیشتر از ظرفیت این دانشگاه ها برای غنا بخشیدن به جشنواره و توسعه حضور ملی آثار جشنواره استفاده شود.

به گزارش مهر، در ادامه این جشنواره از ۱۶ اثر علمی در ۱۴ گروه علمی و یک اثر برگزیده میان رشته ای توسط اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور تقدیر شد.

همچنین از ۷ شخصیت ایران شناس و اسلام شناس برجسته خارجی، ۱۲ شخصیت پیشکسوت علوم انسانی و انجمن علمی برتر، مترجم برتر، نظریه پرداز برتر، فصلنامه برتر تقدیر شد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top