تاریخ انتشار: سه شنبه 1397/11/09 - 00:32
کد خبر: 300136

واکنش فیفا به شکست ایران مقابل ژاپن

پایگاه اینترنتی فدراسیون جهانی فوتبال از بین رفتن تمرکز تیم ملی ایران را دلیل ناکامی این تیم در صعود به فینال جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ عنوان کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، سایت فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) پس از شکست ۳ بر صفر تیم ملی ایران مقابل ژاپن در بازی نخست از مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹، نوشت: دو تیم در فاز هجومی لحظات تحسین‌برانگیزی داشته بودند، اما این دفاع آنها بود که همچون صخره مستحکم نشان می‌داد. پیش از این بازی هیچ تیمی نتوانسته بود دروازه علیرضا بیرانوند را باز کند و در ترکیب ژاپن هم تاکه‌هیرو تومیاسو و مایا یوشیدا در قلب خط دفاعی استثنایی بودند.

از این رو شاید تنها یک لحظه عدم تمرکز می‌توانست نقش بزرگی در تعیین سرنوشت این مسابقه ایفا کند. بازی به شیوه بسیار رقابتی آغاز شد اگرچه فشار حملات ایران تا حدودی به خاطر تسلط و آرامش ژاپنی‌ها خنثی شد. با این حال سردار آزمون که در بخش زیادی از تورنمنت تهدیدی برای دروازه رقبا بود، یک موقعیت جدی داشت که با عبور توپ از بین پاهای دو بازیکن ژاپن در نهایت با حرکت هوشمندانه شوییچی گوندا دروازه‌بان حریف مهار شد.

سایت فیفا ادامه می‌دهد: در ادامه ژاپن به ارائه بازی هجومی میل بیشتری نشان داد، اما در نیمه دوم ایران همچنان تیم برتر میدان بود تا اینکه یک لحظه عدم تمرکز در خط دفاعی تیم کارلوس کی‌روش این روند را تغییر داد. تاکومی مینامینو بعد از به زمین خوردن روی خط محوطه جریمه، با تلاش فوق‌العاده خودش را به توپ رساند و این در حالی بود که ایرانی‌ها به داور نگاه می‌کردند.

او توپ را برای یویا اوساکو سانتر کرد و او توپ را از مقابل بیرانوند ربود و دروازه تیم ملی را که تا آن لحظه باز نشده بود، فرو ریخت. این دو بازیکن در دومین گل بازی هم نقش‌آفرینی کردند، چرا که سانتر مینامینو در محوطه جریمه با دست مرتضی پورعلی‌گنجی برخورد کرد و همین کافی بود که داور یک پنالتی به سود ژاپن اعلام کند که اوساکو آن را به راحتی به گل تبدیل کرد.

از آن زمان به بعد کاملاً محتمل نظر می‌رسید که ژاپن یک گل دیگر هم خواهد زد و این در حالی بود که اینکه ایران سراپا حمله شده بود. حسن ختام پیروزی مردان هاجیمه موریاسو زمانی رقم خورد که هاراگوچی در حمله‌ای دیگر با خونسردی گل سوم ژاپن را زد تا این تیم راهی فینال شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو
حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها
بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان
تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top