تاریخ انتشار: دوشنبه 1397/11/15 - 21:22
کد خبر: 301055

مذاکره برای تجمیع دانشگاه خواجه نصیر با وزارت دفاع

رئیس دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی گفت: ما از قالب سنتی در آموزش فاصله گرفته‌ایم و البته نیازمند روش های نو در آموزش مهندسی هستیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، خاکی صدیق رئیس دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی در نشستی خبری به مناسبت نوزدهمین سال تاسیس این دانشگاه گفت: دغدغه اصلی ما برای سال های آینده کیفیت انتشارات براساس شاخص های معتبر علم سنجی است به طوری که مهم ترین دستاورد ما تالیفات دانشگاهی به زبان فارسی است از طرفی باید بگویم در دهه ۶۰تعدادکتاب های ما بسیار کم بود در حد ۳کتاب وجود داشت .

وی افزود: از سال های ۹۲و۹۳تا کنون ۹طرح پژوهشی شناسنامه دار و تعریف شده مشترک با مشارکت بین المللی داریم که تمام طرح ها در حوزه فنی و مهندسی است، البته در دیگر زمینه ها نیز مانند نقشه برداری؛ مهندسی پزشکی؛مخابرات؛ شیمی و نیروگاه با مشارکت و طرف بین الملل در حال فعالیت هستیم.

رئیس دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی ادامه داد: مجموع مبلغ طرح های جاری ما با صنعت در حدود ۵۴میلیارد تومان است از طرف دیگر اکنون در حوزه فناوری در سه محور با۱۱ شرکت دانش بنیان و ۲۰هسته فناوری دانشجویی و همچنین ۳۳مرکز رشد در سال جاری فعال هستیم.

وی اضافه کرد: طرحی با عنوان مدرسه کسب و کار و کارآفرینی داریم که در قالب آموزش آزاد در حال فعالیت است در مقابل نیز طرح های ارتباط با صنعت که برای حل یک مسله صنفی است اکنون به ۳۱۲طرح افزایش یافته که این تعداد در سال ۱۳۹۲نزدیک به ۱۱۶طرح بودکه البته هرسال رشد کرد.

خاکی صدیق ادامه داد: تعداد کتاب های منتشر شده تا سال ۱۳۶۲ فقط ۲عدد بود که این تعداد تا پایان همین دهه به ۲۸عنوان کتاب رسید اما اکنون در چند سال اخیر آمار انتشار کتاب ما به ۳۵۰عدد افزایش یافته است که نشان از رشد در این حوزه است البته باید اشاره کنم که این آمار مربوط به صفر تا صد انتشار کتاب توسط اساتید ما است.

وی تصریح کرد: در حوزه پژوهش و فناوری ما در قالب مفهوم فناوری و کار آفرینی طی ۲دهه گذشته در سه محور فعالیت متمرکزی داریم که ارتقاء کمی و کیفی انتشارات پژوهشی؛پروژه پژوهشی با محوریت حل مسایل صنعتی کشور و فناورانه و کارآفرینی است که این موضوعات در مقایسه با بعد از پیروزی انقلاب تعداد قراردادها و پروژه های صنعتی ۱۰عدد بوده که امروز رشد یافته است.

رئیس دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی با اشاره به اهمیت نوآوری در آموزش افزود: ما از قالب سنتی در آموزش فاصله گرفتیم و البته نیازمند روش های نو در آموزش مهندسی هستیم از طرفی در آموزش  مهارت افزایی و توان اشتغال افزایی دانش آموختگان و دانشجویان را به سمت صنعت دنبال می کنیم که در این رابطه دفتر آموزش مهندسی را راه اندازی کردیم، به طور کلی اکنون ما با شرکت‌های مپنا و سازمان بنادر جمهوری اسلامی همکاری داریم این کار می تواند یک الگو برای دانشگاه های صنعتی مهندسی برای افزایش مهارت افزایی دانشجویان باشد.

وی خاطرنشان کرد: برخی از دستاوردها و فعالیت‌های ما همچون عرصه فضاهای دیجیتالی، کارآفرینی و فناوری مختص به چند دهه اخیر است. 

وی ادامه داد: اگر قبل از انقلاب در حوزه‌های فناوری و پژوهشی فعالیتی صورت نمی‌گرفت به خاطر آن بود که فرصتی برای این کارها وجود نداشت اما بعد از انقلاب با خارج شدن خارجی‌ها خودباوری بین دانشجویان زیاد شده و اکنون شاهد شکوفا شدن آنها هستیم.

رئیس دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی تصریح کرد: در 4 دهه گذشته توجه به دانشگاه‌ها و اعتماد به آنها موجب شکوفاتر شدن، شده است. در واقع توانمندی‌هایی که استادان، پژوهشگران و دانشجویان برای خدمت به مردم دارند را باید مورد تأمل قرار دهیم. امروز در کشور شاهدیم که شرکت‌های چند ملیتی در اداره آموزش ما نقشی ندارند که نتیجه فعالیت چند دهه بعد از انقلاب همین است. ما دانشگاهیان صنعت ایران را به دست مشاوران ایرانی به گردش درآورده‌ایم. شاید در جاهایی قدرتمند یا ضعیف عمل کنیم اما مهم این است که به دست مشاوران و کارشناسان خودمان انجام می‌دهیم.

خاکی‌صدیق اضافه کرد: ما در کشور و در دانشگاه‌ها با کاستی‌ها و آسیب‌هایی مواجه هستیم که اکنون در حال دست و پنجه نرم کردن با آنها هستیم. دستاوردهای بیان شده در رسانه‌ها و تبلیغات شهری مربوط به نتیجه کار آموزش عالی است که به طور مستقیم و غیرمستقیم  به دانشگاهیان مربوط است. اکنون ما در حوزه‌های هوافضا، مخابرات، سلامت و درمان و نیرو فعالیت بسیار چشمگیری داریم که دانش‌آموختگان ما در آن نقش بسیار مؤثری دارند.

رئیس دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی ادامه داد: این دانشگاه حدود 7 هزار و 300 دانشجو دارد که 3 هزار و 180 نفر آنها در مقطع کارشناسی و 3 هزار و 400 نفر دیگر در مقطع ارشد و همچنین 720 نفر دانشجو در مقطع دکترا تحصیل می‌کنند. این در حالی است که دانشجویان الکترونیکی ما 347 نفر هستند و 75 دانشجوی خارجی از کشورهای مختلف دنیا در دانشگاه ما تحصیل می‌کنند که در تقسیم‌بندی دانشجویان خارجی باید بگویم 34 دانشجوی کارشناسی، 22 دانشجوی ارشد و 19 دانشجوی دکترا در حال تحصیل هستند. این در حالی است که ما در دانشگاه خواجه نصیر 316 نفر عضو هیأت علمی داریم، 69 نفر از آنها رتبه استاد تمامی دارند و 97 دانشیار و 40 استادیار و در نهایت 10 مربی مشغول به کار هستند. در حال حاضر با 17 استاد بین‌المللی همکاری داریم.

خاکی صدیق در پایان گفت: برای تجمیع دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی با وزارت دفاع مذاکره کردیم این در حالی است که برای این کار نیازمند ۸۰۰میلیارد تومان بودجه هستیم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
امیر
1397/11/27 - 10:21

همین آقایون 5 سال پیش وقتی رئیس ارزشی قبلی دانشگاه می خواست تجمیع انجام بده (لواسان-تجمیع با عباسپور- انتهای همت- انتهای اتوبان ارتش و...) هرجور شده نذاشتن تا انجام بشه. نیت این بود که طرف و به زمین بزنن
حالاخودشون مسئول شدن اونهم بعد 5 سال دارن دانشگاه به این مهمی رو میبرن مفت آباد
تورهای مسافرتی آفری
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top