تاریخ انتشار: سه شنبه 1397/11/16 - 14:32
کد خبر: 301160

آمریکا و طبقه اشرافیت در ونزوئلا، مسببان اصلی بحران در این کشور

تصویری که در رسانه های بین المللی و حتی رسانه های داخلی کشور خودمان انعکاس پیدا کرده است تصویر مخدوشی از حقیقت و واقعیتِ آن چیزی است که در ونزوئلا دارد اتفاق می افتد این تصویر به گونه ای است که انگار ملت ونزوئلا دوبخش شده اند و یک بخش در برابر بخش دیگر به دلیل شرایط و بحران اقتصادی به جان هم افتاده اند!

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، جلسه بررسی کودتای آمریکایی صهیونیستی در ونزوئلا با حضور سفیر ونزوئلا و آقای حمید شهرابی، کارشناس حوزه آمریکای لاتین در چهلمین نشست جنبش عدالتخواه دانشجویی(نشست شهید محمدحسین حدادیان) برگزار شد.

گزیده ای از سخنان آقای حمیدشهرابی(کارشناس حوزه امریکای لاتین) در چهلمین نشست جنبش عدالتخواه را در ادامه بخوانید:

کشور ونزوئلا در حال حاضر شاهد هجمه سنگینی از طرف دولت ایالات متحده به منظور ساقط کردن دولت قانونی است که مبتنی بر آرا دولت ونزوئلا است

در ونزوئلا چه اتفاقی دارد می افتد؟ این درگیری ها به چه دلیل است؟

تصویری که در رسانه های بین المللی و حتی رسانه های داخلی کشور خودمان انعکاس پیدا کرده است تصویر مخدوشی از حقیقت و واقعیتِ آن چیزی است که در ونزوئلا دارد اتفاق می افتد این تصویر به گونه ای است که انگار ملت ونزوئلا دوبخش شده اند و یک بخش در برابر بخش دیگر به دلیل شرایط و بحران اقتصادی به جان هم افتاده اند!

سیمای کلی که از وضعیت ونزوئلا انتشار می دهند و کاملا کذب، غیرواقعی و دروغ می باشد بدین گونه است: دولت در ونزوئلا به دلیل اقداماتی که انجام داده است باعث شورش و طغیان مردم شده و دولت امریکا که طرفدار دموکراسی و ازادی و رفاه است نگران وضعیت مردم شده پ و خواستار کنار رفتن این دولت می باشد.

اما واقعیت امر چیست؟
کشور ونزوئلا سالها تحت سلطه نظام سرمایه داری بوده  در سال ۱۹۹۸ انقلاب بولیواری پیروز می شود و بعد هوگو چاوز با انتخابات قانونی که برگزار می شود روی کار می آید و سرفصل جدیدی در تاریخ ونزوئلا باز میشود.

بعد از روی کار امدن چاوز دو رویکرد اتخاذ می شود:(بیان شکل گیری ریشه های تضاد) اول نگاه حکومت را متوجه طبقه محروم و مستضعف جامعه میکند و بعد هم برای ایجاد وحدت بین کشورهای امریکای لاتین در مقابل ایالات متحده تلاش موفقیت امیزی میکند.

از همان ابتدای پیروزی انقلاب بولیواری، تهاجم ایالات متحده برای سرنگونی دولت چاوز شروع می شود! (در کنار این پرونده جمهوری اسلامی و پیروزی انقلاب را نیز می شود بررسی کرد چون شباهت ها بسیار است.)

سه سال بعد از پیروزی چاوز، کودتای نافرجام ۲۰۰۲ شکل میگیرد، کودتایی که توسط ایالات متحده سازماندهی شد. کودتا شکست میخورد ولی تلاش ایالات متحده برای سرنگونی دولت ادامه دارد

اعمال سلطه ایالات متحده با توجه به ثروت و امکانات عظیمی ( از جمله: غنی ترین ذخایر نفتی،معادن فلزات و...) که ونزوئلا دارد قابل فهم است.

انچه که منشا و علت اساسی بحران در ونزوئلا می باشد دخالت های دولت ایالات متحده است!

نه فقط در صحنه سیاسی و تشویق شورش ها و ایجاد بی ثباتی بلکه در صحنه اقتصاد و بحران اقتصادی موجود در ونزوئلا ایالات متحده است.

و اما مهم تر و قابل تامل تر آن است که آمریکا به تنهایی مسبب همه این جریان ها نمی باشد.

آمریکا و پایگاه اجتماعی ایالت متحده در ونزوئلا مسببان اصلی بحران هستند تمام تلاش ها برای سرنگونی دولت ونزوئلا از طریق همکاری و همدستی اشرافیت ونزوئلا صورت گرفته است!

طبقه اشرافی که برای یک دوره طولانی همکاری با ایالت متحده به این موقعیت رسیده است و توانسته شریان های اقتصادی را در دست بگیرد و به ونزولا ضربه بزند همین طبقه اجتماعی است که در ایران نیز چنین نقشی را ایفا می کند، این طبقه در هر کجا که هست همین نقش تخریبی را دارد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top